• Forumvärd

    Har du planerat din semester?

    Har du planer för semestern eller inte? Berätta gärna i tråden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du planerat din semester?
  • Venenum
    Anonym (A.) skrev 2018-06-28 23:43:24 följande:
    Har du/ni varit i Kroatien förut? Är så sugen på en bussresa dit till hösten. Jag har hört så mycket positivt om Kroatien.

    Vi åkte dit första gången för fyra år sedan - sen har det blivit varje sommar sedan dess. Vi bilar ner och brukar försöka göra åtminstone Berlin, Prag och Bratislava på vägen ner - och småbyar i alperna på vägen hem, det gör det lite mer varierat. 


    Jag rekommenderar absolut att åka dit. Den första sommaren åkte vi till ön Murter som är ett av få ställen men sandstrand, året efter tog vi oss fram med båt längs med kusten och i Ö-världen, men utgick från Murter det året också. Tredje året utgick vi också från Murter men åkte mest runt på olika sevärdheter och gjorde en del vandringar. Förra året var vi hela familjen(11 personer) och därför kändes det perfekt att åka dit då ön är liten och har "allt" så att man enkelt kunde göra olika saker och inte behövde hålla ihop för bilresors skull etc. 


    Trevligt folk, god mat, betydligt billigare än Italien, alltid toppen väder när vi har varit där. Väldigt vackert vatten i alla delar jag har besökt. Billig taxitrafik vilket möjliggör utflykter. Fullt av aktiviteter att hitta på och sevärdheter. Mycket vackra gamla stadskärnor(historiefreak).


    Jag tillhör dem som helst upptäcker nya saker så att ha åkt dit fyra år i rad är en bra merit. Gillar man att bli bortskämd så har de en massa skön- och hälsovårdssalonger men manikyr/pedikyr/massage etc för ett överkomligt pris. 


    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • brallison

    Ja, vi hade planerat in en resa till Italien, bokat allting, och helt plötsligt blir vår dotter sjuk. 5 gånger på 7 månader varav 4 ggr blev hon inlagd på sjukhus Så, planerna gick åt helvete, resan avbokad, en ny resa i Sverige är bokad (vill inte behöva försöka förklara för italienska läkare som inte kan så mycket engelska vad problemet är). Vi får se om denna resa blir av

  • Spaceman

    Sista jobbdagen idag. Fem veckors semester men inget planerat. Finns ju inget kul att hitta på när man är snart 40 och barnlös.

  • Spaceman
    brallison skrev 2018-06-29 13:53:39 följande:

    Ja, vi hade planerat in en resa till Italien, bokat allting, och helt plötsligt blir vår dotter sjuk. 5 gånger på 7 månader varav 4 ggr blev hon inlagd på sjukhus Så, planerna gick åt helvete, resan avbokad, en ny resa i Sverige är bokad (vill inte behöva försöka förklara för italienska läkare som inte kan så mycket engelska vad problemet är). Vi får se om denna resa blir av


    Vad synd, hoppas att er dotter kryar på sig.
  • Anonym (A.)
    Venenum skrev 2018-06-29 13:31:30 följande:

    Vi åkte dit första gången för fyra år sedan - sen har det blivit varje sommar sedan dess. Vi bilar ner och brukar försöka göra åtminstone Berlin, Prag och Bratislava på vägen ner - och småbyar i alperna på vägen hem, det gör det lite mer varierat. 

    Jag rekommenderar absolut att åka dit. Den första sommaren åkte vi till ön Murter som är ett av få ställen men sandstrand, året efter tog vi oss fram med båt längs med kusten och i Ö-världen, men utgick från Murter det året också. Tredje året utgick vi också från Murter men åkte mest runt på olika sevärdheter och gjorde en del vandringar. Förra året var vi hela familjen(11 personer) och därför kändes det perfekt att åka dit då ön är liten och har "allt" så att man enkelt kunde göra olika saker och inte behövde hålla ihop för bilresors skull etc. 

    Trevligt folk, god mat, betydligt billigare än Italien, alltid toppen väder när vi har varit där. Väldigt vackert vatten i alla delar jag har besökt. Billig taxitrafik vilket möjliggör utflykter. Fullt av aktiviteter att hitta på och sevärdheter. Mycket vackra gamla stadskärnor(historiefreak).

    Jag tillhör dem som helst upptäcker nya saker så att ha åkt dit fyra år i rad är en bra merit. Gillar man att bli bortskämd så har de en massa skön- och hälsovårdssalonger men manikyr/pedikyr/massage etc för ett överkomligt pris. 


    Tack snälla, för ditt utförliga svar. Det blir nog en resa till Kroatien då. Jag har gått och funderat i några månader på detta, så nu blir det att boka en plats för mig i bussen:) Jag gör min första resa som singel, så då tänker jag, att bussresa blir ett ypperligt tillfälle att knyta nya kontakter, hoppas jag. Återigen, ett stor tack för ditt svar:)
  • Anonym (Jill)

    Bestämde mig för att jobba i sommar. Men jobbar på båt så jag jobbar sju dagar sen ledig sju.

  • Anonym (Jill)
    lövet2 skrev 2018-06-28 13:34:28 följande:

    Har ingen semester i år heller.


    För att du inte vill, hoppas jag?
  • Anonym (Jill)
    Spaceman skrev 2018-06-29 17:07:46 följande:

    Sista jobbdagen idag. Fem veckors semester men inget planerat. Finns ju inget kul att hitta på när man är snart 40 och barnlös.


    Finns det inget kul att göra utan barn???
  • Anonym (Jill)
    Anonym (Bizz) skrev 2018-06-29 05:19:45 följande:

    För mig är det obegripligt varför man skulle åka på utomlands solsemester på sommaren...


    Håller med.
  • Anonym (A.)
    Spaceman skrev 2018-06-29 17:07:46 följande:

    Sista jobbdagen idag. Fem veckors semester men inget planerat. Finns ju inget kul att hitta på när man är snart 40 och barnlös.


    Snälla du, du är ju bara 40 år. Jag är 50+ och skall börja utforska livet och världen på nytt igen. Det finns massor med kul att göra och hitta på. Det svåra är, tyckte jag, var att våga ta steget. Men nu har jag gjort det, jag har bokat mig en bussresa och är jättestolt och glad att jag vågade:)
Svar på tråden Har du planerat din semester?