Nidblödning - hur var eran?
Som rubriken lyder; hur var er nidblödning? Skilde den sig mycket från er mens eller var det ungefär samma och svårt att avgöra?
Som rubriken lyder; hur var er nidblödning? Skilde den sig mycket från er mens eller var det ungefär samma och svårt att avgöra?
En nidblödning får man i samband med att ägget fäster, alltså inte samtidigt som man borde få sin mens. Det är dessutom en sparsam blödning som går över snabbt. Jag har fått nidblödning vid alla mina fyra graviditeter och alla gånger har den kommit 7-9 dagar efter äl (alltså 4-6 dagar innan bim) och varit en brunaktig flytning som kommit under en dag för att sedan försvinna helt.
En nidblödning får man i samband med att ägget fäster, alltså inte samtidigt som man borde få sin mens. Det är dessutom en sparsam blödning som går över snabbt. Jag har fått nidblödning vid alla mina fyra graviditeter och alla gånger har den kommit 7-9 dagar efter äl (alltså 4-6 dagar innan bim) och varit en brunaktig flytning som kommit under en dag för att sedan försvinna helt.
Vid en av mina fyra graviditeter kom det några droppar blod (fläcken i trosorna var som en gammal femkrona i storlek) ca en vecka efter äl, sen inget mer.
Vid en av mina fyra graviditeter kom det några droppar blod (fläcken i trosorna var som en gammal femkrona i storlek) ca en vecka efter äl, sen inget mer.
Var inte alls som mens utan mer en rosa/blodblandad flytning som kom en gång.
Med ett av barnen kom den efter sex
Var inte alls som mens utan mer en rosa/blodblandad flytning som kom en gång.
Med ett av barnen kom den efter sex
Efter sex? Menar du efter sex dagar eller efter sex som i samlag?! Om det är en nidblödning dvs att ägget fäster så kan det ju inte fästa direkt efter samlag?!
Bara tre yttepyttiga bruna flytningar vad som motsvarar 5- 5,5 dagar efter äl. Hade dock gjort IVF med blastocyst så 2 var samma dag, en morronen efter.
Det var en liten blödning, typ em femkrona, av brunt blod. Kommer inte ihåg när men typ 7-8 dagar efter äl. Det var inte alls som mens.
Vid första graviditeten fick jag en liten liten droppe rosa flytning. Vid mina två andra graviditeter hade jag ingen nidblödning alls, inte ens en droppe.
Har varit gravid två gånger (och fött två friska barn) och aldrig haft någon nidblödning.