Anonym (A) skrev 2018-07-03 10:53:34 följande:
Hen står fast vid vad hen läst på nätet. Någon artikel om att det kan vara livsfarligt att andas in helium.
Det var tydligen ett ohyggligt hemskt och oansvarigt tilltag av mig som hade kunnat gjort mig skyldig till dråp, typ. Som om det vore zyklon-b.
Konstigt att man säljer dessa dödsballonger till barn? Det borde ju ske hundratals dödsfall via heliumballong per år. Tänk på alla kalas där heliumballonger har gått sönder och slaktat hela förskoleklasser???
Men det vill hen inte ta in.
Det blev nått som heter confirmation bias, och det är omöjligt för många och ta sig ur nått sånt.
att säga det är helt ofarligt kanske inte stämmer, men säga det är farligt är en ren lögn.
Och speciellt om vi pratar om ballonger, hade vi pratat om tub, ja då hade vi nog sagt att det är för farligt för ens tänka på.
Men ballongerna behöver man inte ens reflektera över, be henne läsa tråden och se till hon gör ett nytt försök och lära sig nått och varför det kan vara farligt.
Ordet stavas helt och hållet och på ett enda sätt = Syrebrist och inte död av helium.
3 ballonger är 3 andetag(modell större).
Kanske du ska returnera denna tjänsten och googla nått som säger är farligt och som görs ofta av denna person.
Så kommer du få uppleva nått intressant, svårt och sia om vad.
Men arg, förnekelse är väl det troliga.
Sen rätt lustigt i hur man kan googla något, med ledande ord och sen inte försöka ta reda på mer när det blir bekräftat(confirmation bias, det är samma som man att texten bekräftar det man tror, men man försöker inte ta reda på mer).
Och försöker man ta reda på mer, så kommer detta fortfarande ha ledande ord och bli fortfarande fel.
Även är ballonggas inte helt rent helium som jag förstår det och aga säger den är säker, men anser man inte andas in med flit.
Påverkar inte heller kroppen som ämne, utan endast när tar så mycket att syre inte når fram till lungor.
Och även när man läser kemblad, så står ju en massa livsfarligt, men det gäller ju förstå att det handlar om vätska då och det mesta där.
Men min erfarenhet i någon som gör som din partner, och det är att det inte finns något som kan dra ur personen ur denna bubbla.