SD varför är du för / emot?
Man måste lära sig livet inte är svart och vitt, och ibland måste man göra saker man iten vill göra.
Hur länge ska du vänta innan du börjar fundera på om det är rätt och din inställning?
Ett decennium till?
För det måste väl komma en punkt du inser att du har fel(inte för det är poängen överhuvudtaget)
Eller kommer du köra i samma hjulspår oavsett?
Problemet är att får var dag man väntar gör det bara svårare och svårare.
Hade man insett detta redan när jag sa detta och folk förstådd det inte fungerar så dvs att det inte går tiga bort problem eller låtsas de inte existerar.
Och enbart för man inbillar sig det bara handlar om rasism.
Så är det rätt makalöst att man inte försöker ändra nått i frågan, och nått som inte är rasistiskt.
När ska folk lära sig svart och vitt fungerar inte, utan en blandning av dom är det enda som funkar.
Jag menar att du har fel i din analys och slutsats - exemplet jag ger är Danmark där partiet mostavrande SD inte tigits ihjäl utan tagits in i regeringen och vars politik genomdrivits. Du säger sjäkv att det är ännu svårare att vända Danmark.
Så att du upprepar att del är fel att säga sanningen och rätt att genomdriva SDs politik menar jag är osant.
SDs framgångar beror på andra saker - det finns väl beforksat vad som göder populistiska partier och hur de drar nytta av skeenden i samhället.
Ska jag tro på forskningen eller på det du upprepar som jag anser kan beläggas både med exemplet Danmark och med forskningen.