SD varför är du för / emot?
Hade varje land inom EU inte varit styrda från Bryssel hade det här aldrig hänt.
Jag ställer en väldigt enkel fråga, men inser du aldrig reflekterat över detta innan och när man ska anse till ens taktik är dålig.
Så aldrig nått svar antar jag då, och just för du inte vill och så du alltid kan hävda du har rätt oavsett om SD når över 50%.
Bekvämt!
Så vilken procentsats är det som du inser det börjar gå dåligt med nuvarande taktik?
~25-30% på SD verkar du vara nöjd med då.
Jag har stött på världens svåraste fråga tydligen.
Är du fortfarande lika nöjd med taktiken om det dubblar sig?
Vad är det för premisser som gör du kommer vara nöjd med låt oss säga SD har 50,1%?
Jag skull vilja höra dessa premisser som gör att du kommer fortsätta inbilla dig taktiken är bra.
Saker jag inser, du är mycket mer extrem än vad du försöker utge dig vara.(MYCKET mer!!!)
Och där ingår det aldrig att inse att ens taktik inte är fungerande.(någonsin verkar det som och med tanken på dina svar tillbaka).
Utan nu ska vi prata om premisser som ska ge dig rätt oavsett hur det går med SD´s siffror.
"Premisser är antaganden, som utgör förutsättningar i en härledning. Om härledningen genomförs med giltiga slutledningar och om premisserna är sanna, så sägs slutsatsen vara sann.
Om en av härledningens premisser är liktydig med dess slutsats föreligger petitio principii."
"Petitio principii (latin ’begäran om utgångspunkten’) är inom retoriken och logiken ett bevisfel, där det som ska bevisas på något sätt förutsätts, eller där slutsatsen är mindre tvivelaktig än en av premisserna.[1] Ibland har felet formen av ett cirkelbevis. Om premissen är falsk, kallas det i stället proton pseudos. Petitio principii är som regel en uppmaning.
Ett petitio principii är ett bevis som logiskt sett är giltigt, eftersom konklusionen följer av premisserna, men är inte bindande eftersom premissernas sanning inte är känd. Det kallas även (grekiska) en archei aiteisthai och begging the question - det senare eftersom det används i sammanhang där någon begär att premissen ska utredas.
Aristoteles var den förste som skrev om petitio principii, och hänförde det till de materiella felsluten, till skillnad från de logiska felsluten. Sedan dess har termen blivit omdiskuterad, och används med något olikartade betydelser. Ibland avser det sådana bevisfel, där slutledningens premiss misstros, fastän slutsatsen logiskt följer av den. Som regel avses dock de fall där premissens giltighet är oviss".
Jag frågade en enkel fråga vad det är för premisser som skulle göra att du tror det är en bra taktik och om SD får tex 50,1% i ett val.
Detta har förvandlats till en omöjlig fråga för dig att svara på.
Vilket är extremt intressant hur det blev så för dig.
Det du säger är att vår taktik är alltid rätt, och om inte så ska vi leta premisser som får det till rätt för dig av någon anledning.
Men SD är fortfarande då på 50,1%, och du komerm säga det är bra gjort av oss(vem nu oss är).
Det är väldigt roligt hur jag ställer en fråga till dig, och allt jag får tillbaka är en ny fråga tillbaka.
Frågan är också rätt enkelt ställd, och det är när du anser denna taktik ska anses vara en icke fungerande taktik.
Allt du gett mig är anledningar till varför du inte vill svara på frågan.
Detta är mycket intressant att du väljer denna.
Och eftersom man måste spekulera så far olika tankar igenom mitt huvud i varför du vägrar svara på en så enkel fråga.
Men kanske du redan förstått att taktiken är havererad, det skulle ge en hel del logik i din vägran och svara.
Personligen hade jag haft ett parti på 0,02% och nu 25-30%(inte för man skulle ha reagerat redan då, men däremot sedan 2006 bör man ha tagit tanken om SD i alla fall), så hade jga funderat på om inte det är fel taktik man kör.
Det är faktiskt sjukt intressant hur en fråga kan generera ett så långt "svar" utan ett enda svar, utan anledningar till varför du inte ska svara.
Enda tolkningen jag kommer fram till slut, det är att det spelar ingen roll vad för procent SD får, du kommer alltid se denna taktik som lyckad.
Premissen är vilken gräns du anser taktiken inte längre är fungerande.
Så en premiss är då, är denna taktik fungerande eller icke fungerande vid 50,1% till SD?
Annars jag ställer en fråga, och då får jag bara frågor tillbaka och aldrig nått svar.
Jag förstår detta är en EXTREMT jobbig fråga för dig, kanske du ska tänka på den ett par dagar och resonera ut ett svar till slut?
För bara ställa mer frågor som aldrig kommer leda fram till ett svar är nått vi kan klara sig utan.
Och det bästa med att du svarar, är ju du kan bestämma under vilka premisser du vill.
Men såklart du måste ju skriva dom också.
Och du är en sådan person som svarar frågor med nya frågor.