SD varför är du för / emot?

Nationaldagen firas dels till minne av att Gustav Vasa valdes till Sveriges kung den 6 juni 1523, då Sverige åter blev ett fritt rike och bröt Kalmarunionen, dels till minne av att 1809 års regeringsform (som gällde fram till 1974 års regeringsform) skrevs under den 6 juni 1809."
Sant är att det finns en del gemensamma nordiska drag i högtiden, men lika sant är att den är mer lik de kontinentala majfesterna och på så vis ansluter till ett europeiskt kulturarv."
Vi sett denna teknik innan och hur du tror citat av orelaterade inlägg och hur detta ske likna nått svar på nått.
Men enda det visar är att inga existerar, inga argument och inga svar.
Samtidigt som SD bara tuffar på och gör allt det du inte vill, hur blir man så kontraproduktiv?
Vad är det som gör att du försöker tiga bort detta?
Är det av prestige?
Eller vill du SD ska få ta över landet, då övriga politiker inte ser folket vilja.
Jag vet inte vart detta kommer sluta, men så länge man inte kan identifiera varför SD växer som dom gör.
Så kan man heller inte göra nått åt det.
Finner detta intressant, då allt prat om att man inte gillar SD känns bara helt fel där.
Och det värsta vad du vet är varken gnäll, klägg, drägg eller vad det nu må vara.
Utan det måste väl vara att du ser bara SD växer och växer och att du inte ens förstår varför.
Jag har inte använt mig av svart och vitt när jag diskuterar hur väljarna kommer välja.
Det finns extremt mycket som kan ändra detta, dock har inte mycket skett på 8år på den fronten.
SD totaldominerar frågan om invandring fortfarande, sen en hel del som inbillar sig annat.
Det är därför vi tar raska steg med SD som enda maktfaktorn.
Jag hoppas dock någon sätter stopp för detta.
Även så är invandrarfrågan idag en fråga som går hantera utan yttre ett enda rasistiskt ord eller värderingar som man tror SD endast står för.
Detta är till ENORM fördel för SD, även om de väljer den semi-rasistiska vägen ofta.
Man måste lyssna på folket, och inse att det finns ett problem med att öka befolkningen för mycket och utan mött upp detta redan med infrastruktur.
Än så länge har man marginaliserat SD, och detta leder bara till raskt ökad takt med de som vill och röstar på SD.
Vi kommer snart till en punkt där vi aldrig kan vända tillbaka, och jag kommer blir ledsen och se SD där.
Och vem kommer vara ledsen mer och se SD som en maktfaktor som får styra ställa lite som de vill?
Diskrimineringsombudsmannen menar att rasism "[u]rsprungligen [är] ett ord som beskriver uppdelningen av människor i ett rassystem där vissa raser biologiskt är underställda andra. Idag pratar man mer om kulturrasism – föreställningen om att kulturer är absoluta, oföränderliga och definierar individens egenskaper."[4] Nationalencyklopedin anger att kulturrasism används för att "beskriva en förenklad och ofta stigmatiserande syn på invandrare och minoritetskulturer" och att en kulturrasistisk syn bygger på föreställningar om att kulturer är oföränderliga och att "ett kulturrasistiskt sätt att tänka betonar olikheter snarare än likheter och ser negativa drag i andras livsstilar."[5] Vidare anger nationalencyklopedin att ytterligare ett uttryck för kulturrasism är förbiseendet av andras kulturer:
Trollmann hade som vanligt dansat sig igenom matchen, med lätta, snabba steg, inte olikt en tidig Muhammed Ali. Publiken älskade honom! Född och uppvuxen i Hannovers fattigkvarter hade publikfavoriten nått sitt högsta idrottsliga mål.
Det fanns bara ett problem. Johann Trollmann var rom, eller zigenare som man ofta nedlåtande sa på den tiden. Den idrottsintresserade Hitler hade kommit till makten bara ett halvår tidigare. Att en representant för en undermålig ras vann en av Tyskland tyngsta idrottstitlar var naturligtvis otänkbart.
Bara några dagar senare fråntogs Trollmann sin titel av det tyska Boxningsförbundet. Motiveringen var hans ”otyska kroppsspåk”. En riktig tysk, konstaterade förbundet, ska inte ”dansa runt som en zigenare”. "
"Nästan på dagen 74 år efter att Trollmann fråntogs sin titel – med hänvisning till hans påstått ”otyska kroppsspråk” – använde sig en ledande svensk politiker av exakt samma formulering om en svensk idrottsman – Zlatan Ibrahimovic. ”Han har ett kroppsspråk och ett språk i allmänhet som inte jag uppfattar som direkt svenskt”, förklarade Sverigedemokraten Mattias Karlsson i en intervju med Ekot i mars 2007.
På samma sätt som de tyska 1930-talsnazisterna menade Karlsson, känd som partiets chefsideolog, att detta diskvalificerade Ibrahimovic från den svenska gemenskapen."
Du höll inte med mig. Du säger att citatet är oproblematiskt. "
www.expressen.se/nyheter/val-2018/expert-sd-har-mycket-att-vinna-pa-filmen-om-s/
"Per T Ohlsson menar att filmen närmar sig propaganda:
– Man använder förenkling, överdrifter, utlämnande av ganska viktiga upplysningar som hade komplicerat bilden och i bland rent missvisande grepp, säger Per T Ohlsson och fortsätter:
– De använder klassiska propagandagrepp som närmast förknippas med Joseph Goebbels."
Alla partier, utom MP och KD som är relativt nya, har sina rötter i rasism och nazism, vilket vi kunde se i Samtidens film. Det är dock inte relevant idag, utan att börja prata om rötter gör bara de som saknar andra argument.
Jag väntar fortfarande på att höra ett vettigt argument till varför SD skulle vara ett rasistiskt parti. Argument som inte håller är bland andra:
"Media säger det" (media sysslar bara med propaganda och opinionsbildning för att de vill ha makt över demokratin)
"De har företrädare som säger rasistiska saker" (företrädare =/= parti, dessutom har alla partier sådana företrädare)