• Padirac

SD varför är du för / emot?

Anonym (Affe) skrev 2018-08-03 19:45:32 följande:
    Vänstern har inte längre några gångbara argument mot SD och då drar man rasistkortet gång, på gång, på gång, på gång.

"SD har sina rötter i nazismen och rasismen" Bla bla bla..
    Men du, det var ju SD som drog det kortet mot S i dagarna, det ska visst komma en del 2 också med ännu mer desperat propaganda från SDKräks 
  • Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-03 20:20:50 följande:
    Kulturell rasism finns inte per definition då rasism bygger på ras och inte på kultur. Det är ett ord som vänsterliberaler har hittat på, varken mer eller mindre.

Resten av det du länker till är rena åsikter från liberaler som hatar SD. Med andra ord ganska tunt faktaunderlag.
    Kulturell rasism är det som kallas neorasism - oavsett du tror det finns eller inte så är den delen av SDs principprogram en kopia av definitionen av kulturrasism.

Vill du ha ett fysikt eller matematiskt bevis för SDs rasism? Duger kort på SDs företrädare tillsammans med nazister, duger SDs pengatransaktioner från Nazsiter? De finns och dessa bevis tillsammans med kulturrasismen i SDs principprogram avgör frågan med svaret att SD är ett rasistiskt parti - de har dessutom nazistiska rötter vilket inte alla andra partier har.

Däremot fanns det många nazister på 1920- och 30-talet och det var många rasistiska idéer som ansågs som rumsrena på  den tiden. Nu förstår man bättre. SDs tankar är 100 år för sena för att vara fräsha och nya.. ny luktar de illa pga sin rasism och med sin nazistika bakgrund.

Den nazistiska bakgrunden har du inte förnekat - det är starkt , Åkesson vågar inte erkänna det.
  • Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-03 20:42:35 följande:
    Jag kan också hitta på nya uttryck som passar mitt narrativ. Men jag föredrar att hålla diskussionen på en högre nivå än så.

Du kan hitta på vilka ord du vill, men räkna inte med att folk lyssnar på dig då. Det enda du gör är att rabbla massa rappakalja. Det finns ingen rasism i SDs politik.

Att kalla folk för rasister om du gör borde vara lika fult som att kalla någon för neger eller hora. Men eftersom det är så invant via media tycker alla det är OK. DET är vidrigt om något.
    Det finns gott om rasism i SDs politik, och jag säger det igen: SD ÄR ett rasistiskt parti med rötter i nazism.

Notera att jag om och om skriver att partiet SD är rasistiskt, jag skriver inte att folk är rasister. Det är två olika diskussioner. Rasister finns över allt, i alla partier och i alla samhällsgrupper, i alla världsdelar och bland män och kvinnor.  Men SD har ett företrädarskap där detta är överrepresenterat, inte konstigt då det ligger i paritets sak att det är rasitiskt. Det står i deras principprogram 

Hela grejen med nedärvd essens beroende på var man härstammar från är en biologisk koppling till kultur - det är ytterligare en sak som behöver förstås för att den där essensen ska ha någon mening. Varför är det viktigt hur Zlatan rör sig? Varför pratar JÅ och MK i det som kommer att bli det andra eller tredje största partiet om dessa saker. De är inte dumma i huvudet. Fixeringen vid svenskhet, nation och essens är rasistisk dynga.Kräks
  • Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-03 20:56:58 följande:
    Om det finns gott om det kan du väl nämna något? Och inte påhittad rappakalja som "kulturell rasism" då.

Så fixering vid svenskhet är rasism? Är då judar som är fixerade vid judenhet rasister? Är Japaner som är stolta över att det finns typiskt japanska saker i deras samhälle rasister?

Du gör dina egna tolkningar, men låt bli att kalla folk för rasister. Det är tur för dig att FL styrs av liberaler, annars hade du blivit avstängd för att kalla folk så fula saker utan grund.
    Om man som partiet SD säger att alla, också osvenska svenskar, ska assimileras för att få vara i Sverige - undantaget de erkända minoriteterna - så är det rasism. SDs tankar runt detta liknar i mycket de tyska Nürnberglagarna. 

Kulturell rasism och neorasism är vedertagna begrepp som beskriver en form av rasism - att du inte begriper eller vill begripa detta är som det är. 

Notera igen att jag säger att SD är ett rasistiskt parti.  Säger jag att alla som röstar på SD är rasister? Säger jag att alla företrädare är rasister?

Det brukade vara långa diskussioner med en inte så nöjd man som hade svårigheter att hålla två eller fler tankar i huvudet samtidigt, oftast var det bara de egna underförstådda meningarna hen tillskrev andra som uppehöll missnöjdheten. Gör inte samma misstag -  att jag skriver att SD är ett rasistiskt parti handlar om partiet SD.   
  • Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-03 21:19:40 följande:
    Det SD säger är att man ska anpassa sig till kulturen som finns här, inte fortsätta leva som man gjorde i hemlandet. I princip alla länder har exakt samma inställning. Det är inte rasism.

Haha, ja de är vedertagna begrepp bland liberaler som myntade dem. Bra argument där.

Så SD har någon sorts patent på vilken kultur som vi som bor här omfattar - om de var något seriösa skulle de kanske kunna göra en lista på vad jag måste göra sedan de kommit till makten - så jag kan fortsätta vara svenskKräks

Folk får väl leva hur de vill så länge de inte begår brott och övergrepp mot andra människor. 

Kommer SD gör listor på musik, mat, kläder, böcker osv som vi svenskar får lov att förhålla oss till.

Vilka idioter har hållit på med sånt här.. kommunister och nazister..

sv.wikipedia.org/wiki/Varf%C3%B6r_krig%3F_En_brevv%C3%A4xling

"Varför krig? En brevväxlingtyskaWarum Krieg?: Ein BriefwechselengelskaEinstein-Freud Correspondence, är ett antal brev skrivna 1932, mellan juli och december, i Tyskland.[1] I brevväxlingen utlägger fyikern Albert Einstein personliga teorier om mänsklighetens pågående krigföringDiskursen dryftas tillsammans med psykoanalytikern och neurologen Sigmund Freud. Detta skriftliga samtal mellan två av 1900-talets främsta tänkare, båda upphovsmän till revolutionerande vetenskaper (den förre relativitetsteorin, den senare psykoanalysen), sammanställdes 1933 till en pamflett menad att spridas i Tyskland, England samt större delar av världen. Den tyske politikern Adolf Hitler tillträdde vid makten samma år (1933) och drev de två vetenskapsmännen i landsflyktWarum krieg? bannlystes av tyska regeringen"

Nazisterna ansåg att boken var otysk och brände den därför på bål.

Ska någon snavar för att upprätthålla svenskheten? MK säger att inget kommer att hända med de som är osvenska - jag undrar då varför de lägger så stor vikt vid att prata om denna och andra essensem vad har den i SDs politik att göra? MK säger ju att ingen kommer att hända med mig och andra osvenska etniska svenskar  
  • Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-03 21:19:40 följande:
    Det SD säger är att man ska anpassa sig till kulturen som finns här, inte fortsätta leva som man gjorde i hemlandet. I princip alla länder har exakt samma inställning. Det är inte rasism.

Haha, ja de är vedertagna begrepp bland liberaler som myntade dem. Bra argument där.

Tack det är skönt att se att du tar till dig humanistisk forskning - den är bättre än rastankaran SD fortfarande brottas medSolig
  • Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-03 20:42:35 följande:
    Jag kan också hitta på nya uttryck som passar mitt narrativ. Men jag föredrar att hålla diskussionen på en högre nivå än så.

Du kan hitta på vilka ord du vill, men räkna inte med att folk lyssnar på dig då. Det enda du gör är att rabbla massa rappakalja. Det finns ingen rasism i SDs politik.

Att kalla folk för rasister om du gör borde vara lika fult som att kalla någon för neger eller hora. Men eftersom det är så invant via media tycker alla det är OK. DET är vidrigt om något.
    neorasism och kulturrasism är som sagt vedertagna begrepp inom de humanistiska vetenskaperna. 

Bildning är aldrig fel, lättare att förstå världen, historien och samtida skeenden
  • Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-03 21:43:04 följande:
    Nekar du till att det finns en svensk kultur? Det finns en kultur i ALLA länder. Om du ska blanda kulturer med varandra får du segregerade områden som resultat, eftersom människor vill leva med dem som har samma kultur som en själv.

Du startar en vansinnestolkning av deras politik, och sedan förstorar du tolkningar med massa text och länkar som är helt irrelevanta.

Åk till vilket annat land som helst och säg till dem att de inte har rätt att definiera vad som är kultur hos sig själva. Meddela gärna vad de svarar.
    Det finns fler svenska kulturer bland de 'etniska svenskarna' - Sverige är ett ävlångt land.

om man blandar kulturer får man framstående forskare, musiker, författare och toleranta människor, Om man segregerar kulturer får man avståndstagande och misstänksamhet. Om man  assimilerar kulturer får man utarmning och förtryck av människors fri och rättigheter,

SD har ingen rätt att definiera vad som är svenskt för alla, de kommer från nazistiska vitmaktrörelsen, nazister och rasister.

www.aftonbladet.se/ledare/a/GW256/sds-nazirotter-ar-varre-an-vi-vetat

"En rak linje

Gustaf Ekström är bara en av många i den brokiga skara av före detta skinnskallar, aktivister från nazistiska Nordiska rikspartiet och fascistiska Nysvenska rörelsen som var med och bildade Sverigedemokraterna.

Det går en rak linje från nazisterna i tredje riket till Sveriges, enligt opinionsmätningarna, näst största parti - en linje av människor och av idéer."

SDs problem är inte bara deras histora, SDs problem är också deras samtid

www.gp.se/debatt/sd-s-problem-%C3%A4r-mer-%C3%A4n-deras-historia-1.6805648

"I höstens val ser rasistiska Sverigedemokraterna ut att bli tredje största parti. De flesta är medvetna om partiets nazistiska rötter, men tyvärr finns en vanföreställning om att partiet blivit rumsrent. Att de gjort upp med sitt förflutna och nu är ett parti som alla andra, bara lite extra kritiska mot invandring. Så är det inte. Partiet och företrädare på alla nivåer genomsyras fortfarande av rasism. Här följer några exempel på det – samtliga från 2010-talet."

• Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-03 21:45:13 följande:
    De är påhittade begrepp som blivit "vedertagna" för att liberalmedia upprepat dem gång på gång. Som jag skrev i början är själva definitionen "kulturrasism" omöjligt eftersom kultur inte är baserat på ras.

Det finns massa strunt som är "vedertaget" på grund av att det upprepats tillräckligt ofta, det blir inte mer sant för det.
    Liksom att SD inte är rasister och nazister - en osanning blir inte sann för att den upprepas, det har du rätt i.

Så nu har SDsvansen alltså inte bara rätt att definiera svenskhet utan också vad som skall skrivas i ordböcker och vetenskapliga arbetenDöd  haha
  • Padirac
    Ture888 skrev 2018-08-03 21:55:53 följande:
    Subkulturer, men inte huvudkulturer. Du kan inte jämföra de förhållandevis små skillnaderna i kultur mellan Stockholm och Skåne, med en jämförelse mellan Sverige och Afganistan. Det är två helt olika saker. Vi har ett gemensamt språk och gemensamma lagar.

Vem säger att man får framstående forskare av kulturblandning? Forskare kommer från utbildning. När du snackar så här mycket skit börjar jag undra om det inte sitter ett skrattande troll på andra sidan. smile5.gif

Sedan har du inget för att länka till opinionsartiklar hos liberalmedia, eftersom de inte har något med fakta att göra.
    Så liberalmedia kallar du det -  är det inte en sann skrikhöger som kanske bara konsumerar alt-right media med alternativa fakta och konspriationsteorier som skriver sånt?
Svar på tråden SD varför är du för / emot?