• Anonym (Nikki)

Fyller snart 30, har inga drömmar eller mål

Fyller snart 30 och hur mycket jag än försöker har jag inga storslagna drömmar eller mål i livet :( Läser om andra som följer sina drömmar och utbildar sig till drömyrken, reser jorden runt m.m Jag har ingen speciell dröm. Nu fyller jag snart 30 och börjar få lite panik. Nån som känner igen sig?

• Svar på tråden Fyller snart 30, har inga drömmar eller mål
  • Anonym (Molly)

Tror du bara jämför dig med andra, har upptäckt att när man är i din ålder så ´´ska´´ man ha drömmar och mål osv.
    Kan det vara så att du helt enkelt är nöjd med din tillvaro?

Folk tittar snett på mig när jag berättar att mitt drömyrke är att bli uska och jobba på VC.. Eftersom det inte direkt är något hög utbildning eller välbetalt jobb..

• Liberté

Testa lite saker på måfå.

Dra och backpacka runt i några bekväma länder, testa dykning, klättring eller varför inte dra till alperna och åk skidor.

Nya erfarenheter föder ofta nya mål.

Man behöver inte ha något specifikt mål med livet utan gör vad du gillar. Man behöver inte satsa på höga mål men det är skönt att ha något som tvingar en ur sin lilla comfortzone då och då.

• lövet2

När jag var 30 så hade jag inga stora drömmar eller mål. Varför skulle jag? Jag var där jag ville vara och jag var lycklig. Man behöver inte drömma om något annat när man redan har det bra ...

• Anonym (drömmar)

Jag fyller snart 30, och jag har massor av drömmar och mål. Samtliga relaterar i stort sätt till någon hobby, eller familjelivet. Kan dock inte förverkliga någon av dom ännu, dels på grund av ekonomiska orsaker m.m. Inte så roligt det heller.. Har du ingen hobby du vill utvecklas inom eller lära dig mer om eller uppnå något inom?

• Anonym (32)

Nä. jag hade väl massa drömmar som tonåring men man blev väl lite skeptisk med tiden? ju högre mål desto mer besviken blir man av att inte nå.. eller nå upp till det. Vill bara att vardagen ska flyta på så bra som möjligt och då är jag glad, det är min dröm :)

• Anonym (Hm)
    lövet2 skrev 2018-07-15 22:31:38 följande:
    När jag var 30 så hade jag inga stora drömmar eller mål. Varför skulle jag? Jag var där jag ville vara och jag var lycklig. Man behöver inte drömma om något annat när man redan har det bra ... smile1.gif
    Samma här
Svar på tråden Fyller snart 30, har inga drömmar eller mål