• Anonym (Orolig)

Blöder från bröstet

Jag har några gånger sett i bh.n att det varit brunrött men när jag tryckt har inget kommit ut. Nu har jag dock hittat blödningskällan och det är på undersidan av bröstvårtan där jag har en sådan där upphöjning som vårtgården är fylld av. Det kommer ut brunröd vätska om jag trycker där. Jag har ringt och fått tid för tre olika saker men de har semesterstängt nu och sedan ska jag utomlands. Så kan inte göra detta förrän kanske om en månad ????Undrar om någon annan blött från bröstet? Dels från där mjölken kommer men även om någon har blött från de här upphöjningarna som finns på vårtgården? Just denna sitter dock på bröstvårtan då jag har några även där. Vad var det isf?

• Svar på tråden Blöder från bröstet
  • Anonym (Orolig)

Jo jag vill ju men de har semesterstängt...

• Anonym (raka rör)
    Anonym (Orolig) skrev 2018-07-18 15:59:20 följande:

Jo jag vill ju men de har semesterstängt...

Men snälla all vård i hela ditt län har väl för farao inte stängt?

Ring nästa VC då, det brukar alltid finnas något öppet.
  • Bunny on speed

Det måste finnas något som är öppet. Var i hela friden bor du?

Bunnies, it must be bunnies!
  • Anonym (Orolig)

Jo mammografin har stängt nu i två veckor. Jag behöver ju inte till VC utan ska få göra både ul, mammografi och någon bröströntgen med kontrast. Men inte än eftersom mammografin har stängt. Ringde grannlänet som inte heller kunde ge tid förrän om ca 3 veckor när semestrarna var slut. Sjukt detta. Men är orolig iaf och undrar om någon annan haft detta. Ammade för flera år sedan så inte gravid el dyligt.

• Anonym (...)

Någonstans måste dom väl ha öppet?! Det är jätte viktigt att du kollar upp det snabbt.

• Anonym (Emma)

Åk till akuten. Där har de röntgen.

• Anonym (Nej!)
    Anonym (Emma) skrev 2018-07-18 17:10:55 följande:

Lägg av.

Akuten har hand om akuta åkommor. Inte lite blod från tutten under längre tid. Dessutom är ts helt opåverkad.

Man förstår att vården kollapsar när folk har din mentalitet.
  • Anonym (Rosett)
    Anonym (Emma) skrev 2018-07-18 17:10:55 följande:

Akuten har inte röntgen. Röntgen är en egen avdelning. Mammografi är dessutom oftast en egen enhet där upplärda röntgensjuksköterskor jobbar.

Akuten är dessutom till för just det akuta, och sannolikheten för att träffa en kunnig läkare som kan mammografi är mycket låg.
Svar på tråden Blöder från bröstet