• Anonym (Orolig)

Blöder från bröstet

Jag har några gånger sett i bh.n att det varit brunrött men när jag tryckt har inget kommit ut. Nu har jag dock hittat blödningskällan och det är på undersidan av bröstvårtan där jag har en sådan där upphöjning som vårtgården är fylld av. Det kommer ut brunröd vätska om jag trycker där. Jag har ringt och fått tid för tre olika saker men de har semesterstängt nu och sedan ska jag utomlands. Så kan inte göra detta förrän kanske om en månad ????Undrar om någon annan blött från bröstet? Dels från där mjölken kommer men även om någon har blött från de här upphöjningarna som finns på vårtgården? Just denna sitter dock på bröstvårtan då jag har några även där. Vad var det isf?

• Svar på tråden Blöder från bröstet
  • Anonym (K)
    Anonym (TVINGA FRAM ETT BESÖK) skrev 2018-07-20 09:43:45 följande:

Ring igen! 3 veckor är faktiskt vad som kan vara skillnaden på om du får överleva utan men, får amputera eller ens överlever. 

Men de har ju inte öppet, vad fattar ni inte!! De öppnar inte mottagningen för en enda patient. Då måste hon åka till en större stad som alltid har öppet.
  • Anonym (...)
    Anonym (K) skrev 2018-07-20 10:37:59 följande:

Men de har ju inte öppet, vad fattar ni inte!! De öppnar inte mottagningen för en enda patient. Då måste hon åka till en större stad som alltid har öppet.

Svensk sjukvård säger jag bara.. usch

• Anonym (Rosett)
    Anonym (...) skrev 2018-07-20 11:04:45 följande:

Svensk sjukvård säger jag bara.. usch

Svensk sjukvård är faktiskt väldigt bra i jämförelse med andra länder...

Ts borde fortfarande kontakta vårdcentralen för bedömning. Varsesig remiss behövs eller ej.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Rosett) skrev 2018-07-20 11:36:58 följande:

Ts borde fortfarande kontakta vårdcentralen för bedömning. Varsesig remiss behövs eller ej.
    Håller med
  • Whitehorse1979

Överlag har vi bra vård här.

Jag hade ont i bröstet vid beröring, fick tid till läkare(2 stycken)och en mammografi(som mest var för att lugna mig, det tycker jag är generöst som tusan).

Jag tycker också att TS ska ha tid NU och jag hade åkt hur långt som helst för detta men TS får bestämma själv om hon vill detta.
    Dock förstår jag oron.

• Anonym (Suck)

TS har ju pratat med en expert på bröstmottagningen som har gjort en bedömning och beställt adekvata undersökningar (omfattande dessutom) och de kommer att göras så snart det finns tid. Om läkaren bedömde att TS liv skulle vara i fara pga dröjsmålet hade hon fått tidigare tid. Om tre veckor skulle vara avgörande för överlevnad hade de inte fått lov att ha semesterstängt alls.

Det är förståeligt att du är orolig TS men läkaren verkar ju inte tro att du är döende iallafall för då hade du legat på sjukhus nu. Försök att slå bort det tillsvidare och vänta på undersökningarna och försök att inte oroa dig i förväg. Tre veckor går snabbare än man tror.

• Anonym (...)
    Anonym (Rosett) skrev 2018-07-20 11:36:58 följande:

Inte när det gäller väntetid
  • Anonym (...)
    Anonym (Suck) skrev 2018-07-20 11:49:01 följande:

TS har ju pratat med en expert på bröstmottagningen som har gjort en bedömning och beställt adekvata undersökningar (omfattande dessutom) och de kommer att göras så snart det finns tid. Om läkaren bedömde att TS liv skulle vara i fara pga dröjsmålet hade hon fått tidigare tid. Om tre veckor skulle vara avgörande för överlevnad hade de inte fått lov att ha semesterstängt alls.

Det är förståeligt att du är orolig TS men läkaren verkar ju inte tro att du är döende iallafall för då hade du legat på sjukhus nu. Försök att slå bort det tillsvidare och vänta på undersökningarna och försök att inte oroa dig i förväg. Tre veckor går snabbare än man tror.

Man ska inte lyssna för mycket på läkare. Dom har långt ifrån alltid rätt och gör inte alltid rätt bedömningar tyvärr.
  • Anonym (TVINGA FRAM ETT BESÖK)
    Ja och? Om hon nu måste åka till en större stad är det väl bara att göra det?! Jag hade inte riskerat. Som sagt kan vara skillnaden mellan liv och död att komma till läkare i tid och 3 veckor är långt i cancer sammanhang! 
  • Anonym (Malin)

Förstår din oro jag hade själv blivit helt förstörd av katastroftankar. Jag skulle köra en rundringning till alla landsting som finns. Det har redan kommit blod i 8 veckor och nu måste du vänta 3 veckor till pga att det är semesterstängt? Fy fan!

Svar på tråden Blöder från bröstet