Gabbe76 skrev 2018-07-22 00:23:07 följande:
Det är din tolkning. Är man intresserad av SD och deras politik går man lämpligen in på SD:s hemsida och läser på.
Du som främst verkar hämta din information från diverse våldsextrema hatsajter på vänsterkanten är ju liksom inget att lyssna till.
Nu hör jag till den skaran som har både läst och förstått SDs principprogram som finns på deras sida, satt det i ett historiskt sammanghang och har på FL länkat till otaliga faktiska händelser och uttanden från SD som stödjer min uppfattning om dem.
Det finns fakta som inte kan motbevisas. SD är ett rasistisk parti med rötter i nazism. SD har otaliga rasistiska och nazistiska företrädare på alla nivåer inom partiet.
SDs principprogram är ingen vacker läsning för den demokratiskt sinnade väljaren. Otaliga analyser av personer med kunskap och förståelse pekar ut programmet och partiet som rasistiskt, fascistiskt och med tydliga arv från nazimen som låg till grund för partiets bildande. Det finns ingen demokratisk rasism, ingen demokratisk fascism, ingen demokratisk nazism.
SD har natuligtvis väljare som är rasister och/eller nazister och de som inte är något av det. Men det förändrar inte partiet.
Hur kan jå, mk m.fl säga att lite rasism, lite nazism är ok bara man inte gör en grej av det och att inget i politijen har ändrats utan bara språkdräkten som är annorlunda då de får frågan från sina företrädare om vad nolltolerans mot rasism egentligen är.
Jo, SD är ett rasistiskt parti med rötter i nazism, oavsett vad du eller jag vill. Det är fakta. Det är sant