Anonym (mor) skrev 2018-07-22 09:27:56 följande:
Har DU i vuxen ålder haft en lös tand? Liksom en som du kan "vicka" på? Tror du att du skulle behålla den i så fall? Liksom vänja dig vid att den sitter löst och så fort du biter i ngt så känns det som om den lossnar.
Men jag har ju skrivit tusen gånger att den inte är lös och att den inte vickar när jag biter och tuggar i saker! Den vickar bara lite om jag gör med fingrarna, någon mm max! En tand har väl 3-4 rötter och det är en rot som tappat fästet, den sitter kvar med de andra rötterna utan problem! Hur är det med läsförståelsen egentligen, du behöver inte sitta här och hitta på saker i min tråd!
Ja det är skitsynd om dig som har förlorat alla tänder och fått lägga hundratusentals kronor på tandvård, men sitt fan inte och bete dig som att du vet bäst bara för det! Du vet nog snarare minst om hur man egentligen sköter sina tänder vad det verkar!
Du är den sista person i världen jag skulle lyssna på. Om min tandläkare säger att min tand går att rädda tänker jag spara ihop pengarna och försöka.