• Anonym (Rädd-)

    Min kompis är könsstympad.

    Att könstympa en annan människa måste ju vara ett av det vidrigaste man kan göra. Tyvärr så föregår det ju här i Sverige också, min väninna är det själv och hon har en liten flicka. Vi har haft rätt intensiva diskussioner om det och är rädd att hon ska göra det på sin  dotter.. vad ska jag göra??

  • Svar på tråden Min kompis är könsstympad.
  • Anonym (O)

    Om du tror att det finns risk att hon könsstympar sin dotter måste du genast kontakta socialtjänsten!

  • pyssel

    Du fortsätter försöka påverka din väninna. Du orosanmäler. Om det är planerat och du får vetskap kan du även polisanmäla då det både är olagligt att planera för och genomföra könsstympning.


    Alla hästar hemma
  • Anonym (Rösta inte på vänstern.)

    Finns cirka 150 000 könsstympade kvinnor i Sverige. Varför reagerar inte feministerna på att denna kvinnofientliga kultur sprider sig snabbt i Sverige? Stackars kvinnor som blir utsatta för detta vidriga ingrepp.

  • pyssel
    Anonym (Rösta inte på vänstern.) skrev 2018-07-26 15:32:39 följande:

    Finns cirka 150 000 könsstympade kvinnor i Sverige. Varför reagerar inte feministerna på att denna kvinnofientliga kultur sprider sig snabbt i Sverige? Stackars kvinnor som blir utsatta för detta vidriga ingrepp.


    Är "feministerna" F! för dig?
    Alla hästar hemma
  • Glinda från Oz
    Anonym (Rösta inte på vänstern.) skrev 2018-07-26 15:32:39 följande:

    Finns cirka 150 000 könsstympade kvinnor i Sverige. Varför reagerar inte feministerna på att denna kvinnofientliga kultur sprider sig snabbt i Sverige? Stackars kvinnor som blir utsatta för detta vidriga ingrepp.


    De reagerar, alla feminister är inte vänster, att inre vänsterfeminister reagerar håller jag med om.
  • Anonym (Rösta inte på vänstern.)
    pyssel skrev 2018-07-26 15:42:03 följande:
    Är "feministerna" F! för dig?
    Jag är för jämställdhet och emot feminism.

    F! står för ultrafeminism och bryr sig bara om överklassens kvinnor medan de är tysta som graven när utsatta och skyddslösa kvinnor lever i under förtryck i förorterna.

    Sedan finns det såklart feminism representerad i de andra partierna.

    Har aldrig begripit hur någon kan vara feminism och för invandring från extremt patriarkala kulturer.
  • Anonym (.)

    Tyvärr utförs könsstympning på både flickor och pojkar varav det är helt lagligt i sverige att könsstympa pojkar. Jag tycker du ska orosanmäla till socialtjänsten

  • pyssel
    Anonym (Rösta inte på vänstern.) skrev 2018-07-26 18:51:20 följande:

    Jag är för jämställdhet och emot feminism.

    F! står för ultrafeminism och bryr sig bara om överklassens kvinnor medan de är tysta som graven när utsatta och skyddslösa kvinnor lever i under förtryck i förorterna.

    Sedan finns det såklart feminism representerad i de andra partierna.

    Har aldrig begripit hur någon kan vara feminism och för invandring från extremt patriarkala kulturer.


    Det är framförallt F! bland uttalade feminister som fått kritik för sitt undflyende i hedersfrågor. De enda jag känner till och som arbetar aktivt mot fgm är djupt engagerade i feministiska frågor. Feminister alltså. De andra lyser med sin frånvaro.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Min kompis är könsstympad.