Hej, du har hemorojjder.
Kan sitta i öppningen eller strax innanför.
Eftersom de sticker ut lite och är tunna så går de ju lätt sönder när du bajsar så då ser man ofta färskt, lite tunnare blod kan man väl säga.
Det du beskriver stämmer klockrent in på mig själv och är egentligen inte ett dugg konstigt eller ovanligt. Vissa är känsligare än andra där bak och kan få det.
Får sånt där i omgångar, ibland kan det vara lugnt i veckor, och sen blir det sådär då och då. Jag har kollat upp mitt, och det ska du också absolut göra. Inget konstigt eller pinsamt, det är det normalaste i världen och bara ännu en del av kroppen som läkare jobbar med. Läkare gör ju liksom ingen skillnad på en tå och en ändtarmsöppning. Dessutom finns det de läkare som jobbar specifikt med just detta.
Det finns lite olika sätt att bli av med dem, ibland ordineras man en salva, ibland kan man "snöra av" ett inflammerat blodkärl så att det inte kan svullna, gå sönder och blöda. En annan metod är att bränna blodkärlen tror jag, minns inte vad läkaren gjorde på mig. Och nej, det gör inte ont alls. Såklart kan det vara lite obehagligt att ha någon som är i ens privata delar, men det är bara att släppa, läkare är proffs. Läkaren har ett instrument så att han kan se längs med tarmväggen och se de blodkärl som är inflammerade och behöver åtgärdas. Ibland kan det vara flera stycken, ibland bara några. Man kan behöva göra något eller ett par återbesök för att åtgärda några nya, men då är man ju van. Jag har varit typ tre gånger.
Det är inte "kul", men jag lovar dig, det är varken konstigt eller farligt eller speciellt smärtsamt att gå o få det där kollat. Just do it.