• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-09-08 15:10:58 följande:

Du kör kort protokoll eller? Annars är det först nässpray på dag 17 och sprutstart nästa mens. Återförandet efter äggplock kan bli på dag 2, 3 eller 5.

Tror det varierar lite på vilken dag man påbörjar nedreglering. Gissningsvis handlar det bland annat om hur lång cykel man har. Jag har alltid påbörjar nedreglering på dag 21.
  • Akira Öken
    Vildismamma skrev 2018-09-08 15:59:18 följande:

Ja det kändes helt okej.. kände knappt någonting av den första sprutan för den är ju så tunn, men hon sa att den andra kunde kännas lite. Den fick vi aldrig testa men som sagt man måste ju göra det så det är bara att köra på.. får väl fälla några tårar så går det över sen.. ????

Nää, det känns ju oftast inte så mycket. Det kommer säkert att gå bra!
  • Akira Öken
    Kokarororo skrev 2018-09-08 17:31:44 följande:

Generell fråga... Hur länge har ni behövt stimuleras innan äggplock? Själv inne på dag 13 med gonal-f och orgalutran. 

Tror att det har varierat från 13 till 18 dagar för mig. Dock inte helt säker på att jag minns rätt. :)
  • Inalina
    Percafluviatilis skrev 2018-09-08 09:58:56 följande:

Nervös inför ultraljud imorgon. Senaste behandlingen sjönk allt hopp vid första vulet då de endast kunde se två blåsor, inte ens några småblåsor. Jag vill inbilla mig att jag känner mer i magen denna gången men det kan jag göra även i naturlig cykler. Snälla låt det var fler än två blåsor denna gång. Så rädd för att få avbryta :(

Har du fått ökad dos Gonal F eller Menupur denna gången? Jag hade lite upplevelse som dig första gången då de bara kunde se ett par blåsor men gången efter la de dubbel dos direkt och då blev det alldeles lagom för mig. Jag är tydligen svårsrimulerad. Jag hoppas det går vägen och håller alla tummar inför i morgon! Känner så väl igen känslan !! Kram förhoppningsvis är det blåsorna som gör det lite trångt i magen och som känns! :)
  • LillaAw

Idag blev jag ruvare till ett 2-dagars. Nu väntar två veckor av spänning, oro och förhoppningar. Den såg bra ut iallafall så det kändes bra. Kanske får vi några till frysen med, 4 andra hade hög kvalitet. Men det är inget jag förväntar mig :)

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Hoppomliv
    Akira Öken skrev 2018-09-08 19:03:35 följande:

Tror det varierar lite på vilken dag man påbörjar nedreglering. Gissningsvis handlar det bland annat om hur lång cykel man har. Jag har alltid påbörjar nedreglering på dag 21.

Jaha, ja så kan det säkert vara!
  • Akira Öken
    LillaAw skrev 2018-09-08 20:18:09 följande:

Idag blev jag ruvare till ett 2-dagars. Nu väntar två veckor av spänning, oro och förhoppningar. Den såg bra ut iallafall så det kändes bra. Kanske får vi några till frysen med, 4 andra hade hög kvalitet. Men det är inget jag förväntar mig :)

Härligt! Då är det "bara" att vänta nu då. Hoppas!
  • Kokarororo
    Akira Öken skrev 2018-09-08 19:06:59 följande:

Tror att det har varierat från 13 till 18 dagar för mig. Dock inte helt säker på att jag minns rätt. :)

En tröst att höra att det kan dra ut på tiden! :)
  • Percafluviatilis
    Inalina skrev 2018-09-08 19:12:14 följande:

Har du fått ökad dos Gonal F eller Menupur denna gången? Jag hade lite upplevelse som dig första gången då de bara kunde se ett par blåsor men gången efter la de dubbel dos direkt och då blev det alldeles lagom för mig. Jag är tydligen svårsrimulerad. Jag hoppas det går vägen och håller alla tummar inför i morgon! Känner så väl igen känslan !! Kram förhoppningsvis är det blåsorna som gör det lite trångt i magen och som känns! :)

Sist när jag fick så få blåsor gjorde vi långa protokollet med menopur. Tror vi började på 300 ie då och sen höjde till 375 ie och la till gonal f 75 ie i slutet. Jag har innan dess gjort korta två gånger, med Gonal f endast vilket gett 4-6 blåsor och 4 respektive 3 ägg (fem embryon totalt). Det var på privat klinik i väntan på att komma fram i landstingets kö.

Denna gången gör vi korta igen och jag får 375 ie gonal f och 75 ie menopur från start så därför kan de tyvärr inte höja mer (iallafall inte just denna kliniken). Men det funkade ju bra på gonal f de första två ivferna så jag försöker hålla fast vid det hoppet!

Tack för din pepp! <3 Hur känns det med ruvningen?
  • Wonderfluff

Hej! Har under VUL haft 5 äggblåsor varav tre lite mindre. Trodde jag haft ägglossing innan ÄP för det kändes då. Men äggblåsorna var kvar. Fick bara ett ägg. Enl läkarn berodde det antingen på att ägglossning skett i några folliklar (vänstra äggstocken), alt. att äggen ej ännu var mogna och därför inte släppt follikeln (vad jag förstått måste de vara lösa inne i follikeln för att kunna sugas upp). Det fanns inga tecken på att ägglossning hade skett redan sa han. Efter ÄP hade jag sex direkt med min kille, för att ev befrukta de ägg som ev redan släppt. Min fråga är nu: om de inte var mogna inne i sina folliklar, och därmed var kvar efter ÄP, vad händer med dem då? Dör de iom att follikeln är punkterad? Eller kan de rent av bli befruktade?

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018