IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

Spännande läsning! Jag är på ruvardag 1 (om det nu räknas dagen efter återinsättning av embryo?)
Några frågor från en ny person här är
- efter att man fått ägget tillbaka, hur länge sitter HCG i från själva behandlingen? Alltså, om jag skulle testa NU skulle det väl visa positivt på ett grav test?
- Hur tidigt är det tidigaste man kan testa?
- Har någon av er fått mycket symtom av själva behandlingen, sedan avtog det under ruvning, för att ändå vara gravid sedan?
- Fick ni ökade flytningar när ni tog progrestoronet efter ägginsättningen?
Ja, tack! Jag kan ju aldrig hålla mig, utan börjar alltid testa långt innan man "ska"
Okej! Då är det inte så jättelänge kvar till hormonerna (förhoppningsvis) i alla fall. Hoppas verkligen på att det går bra för er denna gången.
Grattis till alla som plussat! Jag är på ruvardag 8 och alla symtom har försvunnit, så jag börjar tappa hoppet... Vill inte testa för tidigt denna gång eftersom jag haft två kemiska graviditeter sen i maj.
Ruvar också. Är på ruvardag 5 med ett 5 dagars. Jag har testdag den 11/11. Ett två dagars måste först utvecklas till blastocyst innan det kan fästa och först då börjar hCG som ger utslag på graviditetstest att utsöndras i kroppen så mycket kan hinna hända till 8/11. Håller tummarna för att du får ett fint plus.