IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Okej då förstår jag. Jag tog ett test idag och plussade för första gången någonsin. Så himla glad, fast vågar inte ta ut något än. Hoppas att det går bra för dig med :)
Blir tokig snart. Efter vår misslyckade ivf förra månaden (fick inget ägg tillbaka) så väntar jag nu in ägglossning. Är på dag 16 och har fått jättesvaga streck på testen i 5 dagar. Men idag syntes det knappt, så det blir ju inte starkare :/
Någon som har erfarenhet av hur cykeln kan bli månaden efter ivf utan återföring? Jag borde ha ägglossning idag eller imorgon men testet visar ju väldigt annorlunda..
Blir tokig snart. Efter vår misslyckade ivf förra månaden (fick inget ägg tillbaka) så väntar jag nu in ägglossning. Är på dag 16 och har fått jättesvaga streck på testen i 5 dagar. Men idag syntes det knappt, så det blir ju inte starkare :/
Någon som har erfarenhet av hur cykeln kan bli månaden efter ivf utan återföring? Jag borde ha ägglossning idag eller imorgon men testet visar ju väldigt annorlunda..
Grattis till er som plussat :)!
Vi ska köra igång på nästa mens vilken lär komma ca 17 november eller däromkring. Denna gången blir det större andel Menopur. Bemfola 300 IE och Menopur 150 IE jämfört med senast då det blev Gonal f 375 IE och Menopur 75 IE. Någon som har erfarenhet av detta? Vi frågade läkaren om våra ägg och spermier och han sa att alla ägg varit mogna varje gång och alla har kunnat injiceras. Spermierna har också varit bra men det finns ju så klart fel man inte kan se på utsidan och han sa att vi ska se den dåliga befruktningsgraden de senaste två försöken som otur. Har läst att dålig befruktning oftast beror på spermierna men det borde väl även kunna bero på "osynliga" defekter hos äggen? Hoppas på några naggande goda ägg och spermier denna gång. De behöver inte vara många, bara de är bra!
Någon som vet hur länge det är positivt på stickan efter ett IVF?
Jag är på RD 2 och var 6 dagar sedan jag tog ÄL sprutan. Testade idag för tänkte att ajg kunde följa HCG till negativt för att sedan vara säker på om det blir positivt på riktigt eller inte!
Det var VÄLDIGT svagt positivt redan nu efter 6 dagar...är det något negativt? Att ÄL sprutan redan visar så lite HCG??
Man vänder ju ut och in på allt...
Har inte testdag förrän 19/11 men vill vara säker på att allt artificiellt HCG är borta då! Nån som också gjort så?!
Samma här!! Känner inga tecken på äl. Borde komma imorn.... skiter dock i stickor denna gång. Har läst att äl kan komma några dagar senare efter ivf...
Så irriterande det är! Vi har gått all in denna gång (bisolvon, varannandag sex, fertilitetsglidmedel, benen i luften och ska ta progesteronkräm efter ÄL) Hahaha jag kände bara att nu fan ska vi göra alla rätt man kan. Och skiter det sig igen så har vi iallafall gjort allt. Då är det bara ivf som gäller.
Köpte faktiskt för första gången clearblue ÄL-test idag. Svindyra men jag litar inte på dom jag använt från babyplan längre. Har liksom ÄL-flytningar och alla vanliga känningar men inget utslag. Vill veta när jag kan börja med progesteronet. :/
Hur mår du nu? Vilken dålig start vi båda fick med ivf:en.. men det måste ändå kännas rätt skönt att ha i frysen så du inte behöver göra hela behandlingen igen va?
Nu har jag satt in en liten blastocyst, ruvare för första gången :D
Nu har jag satt in en liten blastocyst, ruvare för första gången :D