• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-17 16:20:17 följande:

Ja de erbjöd mig inte det men jag frågade då jag var så nervös och då kom sköterskan med en liten mugg med vätska som hjälpte mig mycket. Jag fick 225 av menopur. Är 34 år..

När vi var på information så berättade jag att jag var nervös och då sa läkaren att man bara kunde be om lugnande så fick man. Trodde typ det var standard haha! Ah okej. Vet du hur mycket du kommer fä nu?
  • Wishful
    Akira Öken skrev 2018-11-17 16:50:31 följande:

Wow! Ingen tvekan där inte!

Nej nu börjar det känns lite mer verkligt. Så skönt att se ett riktigt tydligt plus.
  • Pillores
    Ontopic skrev 2018-11-17 18:19:53 följande:

När vi var på information så berättade jag att jag var nervös och då sa läkaren att man bara kunde be om lugnande så fick man. Trodde typ det var standard haha! Ah okej. Vet du hur mycket du kommer fä nu?

Va bra att de informerar om det. Jag trodde också det var standard men så kom de bara in med två panodil innan, jag är glad att jag vågade fråga efter det då!

Jag ska få 150 gonal-f nu. Du då? Vet inte om det är motsvarande, eller lägre dos jag fick av menopur och om man kan jämföra dem båda. Men jag ska få lite tätare blodprov och ultraljud denna gång. Det var på slutet av perioden sist allt drog iväg med en jäkla fart!
  • invidadel

Idag sprutade jag menopur första gången på över 4 år! Dags för syskonförsök.. hade glömt hur mkt det sved..

• Micec

ruvardag 7 och nu har man fått det svart på vitt. Helt överlycklig!! Hoppas ni alla lyckas snart ni med! <3

• Ontopic
    Pillores skrev 2018-11-17 18:54:24 följande:

Va bra att de informerar om det. Jag trodde också det var standard men så kom de bara in med två panodil innan, jag är glad att jag vågade fråga efter det då!

Jag ska få 150 gonal-f nu. Du då? Vet inte om det är motsvarande, eller lägre dos jag fick av menopur och om man kan jämföra dem båda. Men jag ska få lite tätare blodprov och ultraljud denna gång. Det var på slutet av perioden sist allt drog iväg med en jäkla fart!

Ja det tyckte jag också var bra! Hon kanske inte hade sagt något om jag inte hade sagt att jag var rädd men toppen ATG det finns. Jag hoppas att det kommer hjälpa! Är så rädd haha!

Jag får också Gonal-f men får 125. Vet inte heller likheter eller skillnader på dessa två men får vi hålla tummarna att det inte drar i väg för dig. Har beställt hem mina andra sprutor och de skulle komma på tisdag sa apoteket, får hoppas på det eftersom jag ska börja ta dem då..
  • Mect

Nu är jag förvirrad. Testdag imorgon och tog detta test nu på morgonen (testet jag tog i förrgår var supernegativt) men detta är ju typ positivt?

• Micec
    Mect skrev 2018-11-18 09:34:24 följande:

Nu är jag förvirrad. Testdag imorgon och tog detta test nu på morgonen (testet jag tog i förrgår var supernegativt) men detta är ju typ positivt?

Jaaaa det är det!! åh vad roligt! GRATTIS!!
  • Hoppomliv
    Micec skrev 2018-11-18 06:58:45 följande:

ruvardag 7 och nu har man fått det svart på vitt. Helt överlycklig!! Hoppas ni alla lyckas snart ni med! <3

Stort grattis!!! Kände du redan av några symtom eller du vågade dig på att testa ändå?
  • Micec
    Hoppomliv skrev 2018-11-18 09:40:23 följande:

Stort grattis!!! Kände du redan av några symtom eller du vågade dig på att testa ändå?

Tack snälla!!

Började testa redan på ruvardag 4 ,för "skojs" skull,o kunde ana ett steck, men eftersom det var sjukt tidigt tänkte jag att de var ovitrelle som spökade. men sen har det bara ökat mer och mer, kan inte tro de är sant..

Har inga direkta symptom, känner mig lite lustig men kan likaväl vara pga lutinus!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018