IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Jag var ju hos läkaren idag där hon på ultraljud såg att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!
Wow! Grattis!
Jag var ju hos läkaren idag där hon på ultraljud såg att jag hade vätska i buken så en lätt överstimulering kallade hon det. Lämnade blodprov och nyss ringde hon sa att även blodproven visade lätt överstimulering och avvikande levervärden. Ska vila några dagar och ta blodförtunnande sprutor i ca tio dagar... Hon berättade även att jag enligt blodprovet är gravid!!!! Är i chock... Mina händer skakar... Kan inte förstå att det är sant!
Men underbart!!!
Wow! Grattis!
Det verkar lösa sig med min eventuella möhippa! Jag har varit på ultraljud och de såg 18 blåsor, men inte tillräckligt stora ännu, så utplock blir absolut tidigast söndag. Dvs, jag slipper oroa mig för att det ska krocka på lördag. OM det nu blir. Ska tillbaka igen på fredag för att kolla hur de har utvecklat sig. Fick sänka dosen från 300 till 225 den här gången. Förra gången blev det också 18 ägg men då behöll jag samma dos hela vägen. Nu är det iof menopur och var gonal sist. Det kanske är skillnad på de olika preparaten också.
Oj ja citerade dig nyss. Trodde de va imorn du skulle till läkaren. Missade datum. Va Kuuul massa Grattis till gravidresultat.....tråkigt med det andra men du får va hemma och vila dig några dagar så ska du se du kommer bli bättre. Var rädd om dig
Vi fick reda idag på att vi har 5 befruktade ägg som ska odlas i 5 dagar och sättas in på måndag om det blir något. Är rädd och orolig att inget ska klara sig till dag 5. Förra gången fick vi 3 befruktade som alla dog. Usch denna oro och väntan :/