• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • jaktenpaflow
    LillaAw skrev 2018-08-17 14:55:22 följande:

I onsdes hade jag ju äggplock efter långt protokoll.

Igår fick vi besked att vi hade 5 embryon (morgonen dagen efter äggplock). Idag ringde de och sa att det fanns 7 för två till hade börjat dela sig bra de med. Men tycker det är konstigt att de inte ens fanns med i bilden dagen efter äggplock.

De gjorde icsi på 5 ägg och alla dem tog sig.

De gjorde "vanlig ivf" på 5 ägg och det var från dem som vi helt plötsligt fått två till som de inte sa va befruktade igår morse.

Konstigt! Men helt klart glädjande besked :) de ska odlas till blastocyster på måndag och då insättning om det finns någon kvar.

Men wow, vilka envisa små rackare! Härliga nyheter såhär inför helgen<3 Hoppas du kan slappna av liiite mer nu iallafall:)
  • LLW

Igår fick vi besked att vi hade 5 embryon (morgonen dagen efter äggplock). Idag ringde de och sa att det fanns 7 för två till hade börjat dela sig bra de med. Men tycker det är konstigt att de inte ens fanns med i bilden dagen efter äggplock.

De gjorde "vanlig ivf" på 5 ägg och det var från dem som vi helt plötsligt fått två till som de inte sa va befruktade igår morse.

Konstigt! Men helt klart glädjande besked :) de ska odlas till blastocyster på måndag och då insättning om det finns någon kvar.

Åh vad spännande! Hoppas verkligen ni får goda nyheter på måndag!
  • Jooosen

Härligt lillaAw!! Nu är der din tur <3
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Hontmail

Hur är era män under processen? Deltar de vid ultraljuden på blåsorna?

Min man kommer inte kunna vara med annat än vid äggplocket pga provanställning och oförstående chef den här gången.

• LillaAw
    Jooosen skrev 2018-08-17 17:14:44 följande:

Härligt lillaAw!! Nu är der din tur <3

Jag hoppas det av hela mitt hjärta. Vi har ju följts åt hela vägen sedan ett år tillbaka här på familjeliv <3 tänk att vi nu båda håller på med ivf! Det tänkte man inte för ett år sedan.
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-08-17 09:16:47 följande:

Jahopp. Tillbaka på kliniken idag för nytt ultraljud. Nu såg de ännu fler äggblåsor än sist, så det finns stora risk att det blir totalfrys för mig. Ungefär 26 blåsor hittade han. Får veta mer i eftermiddag när vi får svar på blodprovet också. Hoppas hoppas inte att de fryser dom.

Oj, det är riktigt många! Även om kanske ingen återföring kan ske den här månaden, låter det som goda förutsättningar för ett bra resultat! Men hoppas att du slipper bli överstimulerad.
  • Akira Öken
    Carpan14 skrev 2018-08-17 09:37:45 följande:

Jag mår för bra om man bortser från all oro man har inombords.

Min behandling var helt ok körde menopur denna gången, hade Gonal-f förra. Behövde inte så hög dos så det var skönt. Fick ut 14 ägg, 7 befruktade, 3 överlevande, 2 insatta och en kastad för den var sjuk. Rätt dåliga ods egentligen men man håller ju tummarna.

Skönt att du mår bra rent fysiskt. Det psykiska kommer ju liksom med på köpet. Tror de flesta av oss tampas med diverse jobbiga känslor under processen. Har du stöd från partner och/eller omgivning? När är din testdag?
  • Akira Öken
    Hontmail skrev 2018-08-17 17:32:09 följande:

Hur är era män under processen? Deltar de vid ultraljuden på blåsorna?

Min man kommer inte kunna vara med annat än vid äggplocket pga provanställning och oförstående chef den här gången.

Min man är med på allt. Vad tråkigt för er att han inte kan vara med. Man är ju (oftast) två som genomgår behandling.

Tänker även att det förstås kan finns andra konstellationer än man och kvinna i tråden.
  • Akira Öken
    Hontmail skrev 2018-08-17 02:19:59 följande:

Oj! Är det inte svårt att mäta upp? Jag tar 375ie.

Har du också lågt AMH?

Alltså jag känner mig rätt labil och konstig. Mår du nått bättre än? Kanske det vänder imorgon?

Det finns en markering på baksidan, mellan två markeringar, som vi mäter efter. Har normalt/bra AMH. Inte så konstigt att man blir labil, när det ordnas så mycket med hormonerna. Jag mår lite bättre, men är fortfarande trött och grinig (bland annat).
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-08-17 17:40:30 följande:

Jag hoppas det av hela mitt hjärta. Vi har ju följts åt hela vägen sedan ett år tillbaka här på familjeliv <3 tänk att vi nu båda håller på med ivf! Det tänkte man inte för ett år sedan.

Verkligen inte! Så jäkla nervöst.. håller tummarna stenhårt. Försök ha en fin helg utan att va alltför spänd! (Typ väldigt svårt...) kram!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018