• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • LLW
    Hontmail skrev 2018-08-17 17:32:09 följande:

Hur är era män under processen? Deltar de vid ultraljuden på blåsorna?

Min man kommer inte kunna vara med annat än vid äggplocket pga provanställning och oförstående chef den här gången.

Fy vad tråkigt! Man är ju två i detta så det borde vara en självklarhet att din man ska få vara med! Vid återföring tänker jag att man absolut vill vara med båda två, det är ju då man "blir gravid" så att säga.

Min man är chef så han bestämmer ju det mesta själv, vilket är jätteskönt men kommer ändå gå på ultraljuden själv tror jag, då vi har en bit att åka och det känns helt ok att göra det ensam så han kan jobba. Men äggplocket måste han vara med på. Är så jäkla nojig inför det. Hoppas bara att det inte krockar med något viktig möte han inte kan skippa. Det vore skitjobbigt. Kanske skulle ta med mig mamma isåfall så man har någon med sig.
  • Wishful
    Hontmail skrev 2018-08-17 17:32:09 följande:

Hur är era män under processen? Deltar de vid ultraljuden på blåsorna?

Min man kommer inte kunna vara med annat än vid äggplocket pga provanställning och oförstående chef den här gången.

Min man har varit med på alla besök men på UL känns det inte som att det är direkt nödvändigt att han är med. Sen är det så klart trevligt att han vill vara delaktig då med.
  • Wishful
    LillaAw skrev 2018-08-17 14:55:22 följande:

I onsdes hade jag ju äggplock efter långt protokoll.

Igår fick vi besked att vi hade 5 embryon (morgonen dagen efter äggplock). Idag ringde de och sa att det fanns 7 för två till hade börjat dela sig bra de med. Men tycker det är konstigt att de inte ens fanns med i bilden dagen efter äggplock.

De gjorde icsi på 5 ägg och alla dem tog sig.

De gjorde "vanlig ivf" på 5 ägg och det var från dem som vi helt plötsligt fått två till som de inte sa va befruktade igår morse.

Konstigt! Men helt klart glädjande besked :) de ska odlas till blastocyster på måndag och då insättning om det finns någon kvar.

Hoppas det går bra på måndag.
  • Percafluviatilis
    jaktenpaflow skrev 2018-08-16 17:37:20 följande:

Välkommen! Det här är en härlig tråd och du kan få mycket pepp och stöd!:)

Usch ja den där ruvningstiden... Jag vågade inte testa men sen fick jag bekräftad grav vid blodprov då jag blivit lätt överstimulerad. Så du ruvar på två rackare? Vart går ni någonstans?

Grattis till plusset! :)
  • Saner
    LillaAw skrev 2018-08-17 17:40:30 följande:

Jag hoppas det av hela mitt hjärta. Vi har ju följts åt hela vägen sedan ett år tillbaka här på familjeliv <3 tänk att vi nu båda håller på med ivf! Det tänkte man inte för ett år sedan.

Håller tummarna för dig gumman.
  • Kumminsilver
    LillaAw skrev 2018-08-16 17:25:35 följande:
    Grattis :) härligt att ni fick så många! Hoppas du mår bättre från överstimuleringen snart!
    Tack! Ja men nu är jag orolig att det inte är så många som klarat sig till frysen (och att det inte ska bli något med den de fört tillbaka). Man slutar aldrig oroa sig haha
  • Kumminsilver
    Akira Öken skrev 2018-08-16 17:35:44 följande:
    Härligt! Skönt om ni även skulle få några till frysen.

Ska du på återbesök för att kolla att dina värden inte försämras och så?
    Ja det hade varit jätteskönt. Skulle få veta idag eller imorgon så det blir väl imorgon kan jag tänka mig.

Nej hon sa bara att om det blir värre eller om jag får andra symtom (illamående osv) ska jag kontakta dem direkt, men det verkar gå åt rätt håll just nu i alla fall. Mindre uppblåst och inte alls lika ont.
  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-08-18 16:05:30 följande:

Ja det hade varit jätteskönt. Skulle få veta idag eller imorgon så det blir väl imorgon kan jag tänka mig.

Nej hon sa bara att om det blir värre eller om jag får andra symtom (illamående osv) ska jag kontakta dem direkt, men det verkar gå åt rätt håll just nu i alla fall. Mindre uppblåst och inte alls lika ont.

Skönt att höra!
  • Percafluviatilis

Måste höra med er om ni fått frågan om ni gjort cellprov när ni haft möte inför ivf? Jag har gjort tre ivfer sen i november förra året och ingen har någonsin frågat ifall jag gjort cellprov. Jag har sedan snart 5 år tillbaka haft återkommande lätta cellförändringar på livmodertappen. Vävnadsprov har dock aldrig visat något. Ibland har vävnadsprovet vid kolposkopin kommit tillbaka positivt men cellprovet fortfarande visat lätta förändringar. Hörde av en annan att man inte påbörjar ivf om man har cellförändringar. Blir lite orolig över att inte frågat om detta och att jag helt sonika glömt att säga något. Ska ringa både gyn som gör cellprov och Sahlgrenska imorgon och höra. Vill ju inte göra ivf om det kan påverka förändringarna negativt...

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018