IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hur är era män under processen? Deltar de vid ultraljuden på blåsorna?
Min man kommer inte kunna vara med annat än vid äggplocket pga provanställning och oförstående chef den här gången.
Hur är era män under processen? Deltar de vid ultraljuden på blåsorna?
Min man kommer inte kunna vara med annat än vid äggplocket pga provanställning och oförstående chef den här gången.
I onsdes hade jag ju äggplock efter långt protokoll.
Igår fick vi besked att vi hade 5 embryon (morgonen dagen efter äggplock). Idag ringde de och sa att det fanns 7 för två till hade börjat dela sig bra de med. Men tycker det är konstigt att de inte ens fanns med i bilden dagen efter äggplock.
De gjorde icsi på 5 ägg och alla dem tog sig.
De gjorde "vanlig ivf" på 5 ägg och det var från dem som vi helt plötsligt fått två till som de inte sa va befruktade igår morse.
Konstigt! Men helt klart glädjande besked :) de ska odlas till blastocyster på måndag och då insättning om det finns någon kvar.
Välkommen! Det här är en härlig tråd och du kan få mycket pepp och stöd!:)
Usch ja den där ruvningstiden... Jag vågade inte testa men sen fick jag bekräftad grav vid blodprov då jag blivit lätt överstimulerad. Så du ruvar på två rackare? Vart går ni någonstans?
Jag hoppas det av hela mitt hjärta. Vi har ju följts åt hela vägen sedan ett år tillbaka här på familjeliv <3 tänk att vi nu båda håller på med ivf! Det tänkte man inte för ett år sedan.
Ja det hade varit jätteskönt. Skulle få veta idag eller imorgon så det blir väl imorgon kan jag tänka mig.
Nej hon sa bara att om det blir värre eller om jag får andra symtom (illamående osv) ska jag kontakta dem direkt, men det verkar gå åt rätt håll just nu i alla fall. Mindre uppblåst och inte alls lika ont.
Grattis till plusset! :)
Måste höra med er om ni fått frågan om ni gjort cellprov när ni haft möte inför ivf? Jag har gjort tre ivfer sen i november förra året och ingen har någonsin frågat ifall jag gjort cellprov. Jag har sedan snart 5 år tillbaka haft återkommande lätta cellförändringar på livmodertappen. Vävnadsprov har dock aldrig visat något. Ibland har vävnadsprovet vid kolposkopin kommit tillbaka positivt men cellprovet fortfarande visat lätta förändringar. Hörde av en annan att man inte påbörjar ivf om man har cellförändringar. Blir lite orolig över att inte frågat om detta och att jag helt sonika glömt att säga något. Ska ringa både gyn som gör cellprov och Sahlgrenska imorgon och höra. Vill ju inte göra ivf om det kan påverka förändringarna negativt...