IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Hur räknar man ruvdag?
Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)
Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)
Vad skönt att ni är överens! Vad var anledningen till att de inte ville sätta tillbaka två den här gången?
Tydligen är jag ung, i sammantaget, och detta var vår första IVF behandling.
Man brukar räkna dagen efter återföring som ruvardag 1.
Hej! Gjorde insättning av ett fryst 5dagars igår. RD 1 och har redan börjat oroa mig. Så fort man går ifrån kliniken känns det som den där oron anfaller en..
Har sedan insättningen en viss molvärk i magen. Gör ju inte saken bättre! Man hinner tänka 100000 olika tankar under dessa ruvardagar!
L
Ah. Ja, jag har förstått det som att de brukar vilja göra det först efter ett man gjort ett antal återföringar utan resultat.
Grymt resultat. Är det din första behandling? Toppen med minst 3 i frysen också....får jag fråga hur gammal du är?