• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-11 17:57:49 följande:

Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)

Wow! Grattis till ett jättefint resultat! Och till ruvningen!
  • Jooosen

Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)

Oj vilka drömresultat! Då ligger vi ju superlika!! När fick du testdag?
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • nypan78

Grymt resultat. Är det din första behandling? Toppen med minst 3 i frysen också....får jag fråga hur gammal du är?
  • My102
    Akira Öken skrev 2018-12-11 18:05:15 följande:

Vad skönt att ni är överens! Vad var anledningen till att de inte ville sätta tillbaka två den här gången?

Tydligen är jag ung, i sammantaget, och detta var vår första IVF behandling.
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-12-11 18:43:44 följande:

Tydligen är jag ung, i sammantaget, och detta var vår första IVF behandling.

Ah. Ja, jag har förstått det som att de brukar vilja göra det först efter ett man gjort ett antal återföringar utan resultat.
  • mammsen79
    Akira Öken skrev 2018-12-11 18:14:54 följande:

Man brukar räkna dagen efter återföring som ruvardag 1.

Ok tack då vet jag, sist tuva jag till dag 10-11 tror jag, var kan man läsa om vad som händer med ägget dag för dag? Vet man vilken dag ägget fäster?
  • Elcca

Hej! Gjorde insättning av ett fryst 5dagars igår. RD 1 och har redan börjat oroa mig. Så fort man går ifrån kliniken känns det som den där oron anfaller en..

Har sedan insättningen en viss molvärk i magen. Gör ju inte saken bättre! Man hinner tänka 100000 olika tankar under dessa ruvardagar!

L

• My102
    Akira Öken skrev 2018-12-11 18:45:23 följande:

Ah. Ja, jag har förstått det som att de brukar vilja göra det först efter ett man gjort ett antal återföringar utan resultat.

Jo jag hoppas vi får ta dom sista två vi har i frysen nästa gång. Det tar så jäkla hårt att bara gå igenom en massa embryon för att hitta de där som faktiskt ska bli. :( ska inte dom sista bli något heller så tar vi hellre en smäll istället för två.
  • Fröken Rabarber
    nypan78 skrev 2018-12-11 18:33:50 följande:

Grymt resultat. Är det din första behandling? Toppen med minst 3 i frysen också....får jag fråga hur gammal du är?

Jo, det är första behandlingen, så allt är nytt. :) jag är 32 och sambon 38, oförklarligt barnlösa.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018