• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • authentic
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-11 17:57:49 följande:

Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)

Åhh vad kul, grattis! :) vilket resultat, wow.
  • authentic
    mammsen79 skrev 2018-12-11 18:48:10 följande:
    Ok tack då vet jag, sist tuva jag till dag 10-11 tror jag, var kan man läsa om vad som händer med ägget dag för dag? Vet man vilken dag ägget fäster?
    scrollade tillbaka och hittade att du hade fått ett 3-dagars och hittade detta till dig på internet.

This is what happens in a 3 day transfer:

1 day post transfer - embryo is growing and developing
    2  days post transfer - Embryo is now a blastocyst
    3 days post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day
    4 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining
    5 days post transfer - Implantation begins,as the blastocyst begins to bury in the lining
    6 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining
    7 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells &  fetal cells
    8 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood
    9 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops 
    10 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops 
    11 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT

Read more: http://www.essentialbaby.com.au/forums/index.php?/topic/927508-timeline-of-what-happens-after-an-embryo-transfer/#ixzz5ZP3HsOSh 
    Follow us: @essentialbaby on Twitter | EssentialBabyAU on Facebook
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-12-11 17:02:35 följande:

Kommer ni göra långa eller korta protokollet? Ja jag fattar. Så sjukt drygt att bara vänta! Tror inte jag tjuvar... pallar inte bli besviken! Plus att sprutan ja tog igår ger positiva gravtest 10 dagar framåt från igår ...

Det blir korta tror jag, dom har inte sagt något annat iallafall så det borde vara så :) nu går jag och väntar in näst sista mensen innan försöket. 5 dagar kvar. Vi försökte lite halvt denna gång, inte all in som förra.

Nej det förstår jag. Usch för att få ett falskt positivt :/ man vill ju kunna lita på resultatet så det låter ju klokt att vänta!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-12-11 21:14:55 följande:

Det blir korta tror jag, dom har inte sagt något annat iallafall så det borde vara så :) nu går jag och väntar in näst sista mensen innan försöket. 5 dagar kvar. Vi försökte lite halvt denna gång, inte all in som förra.

Nej det förstår jag. Usch för att få ett falskt positivt :/ man vill ju kunna lita på resultatet så det låter ju klokt att vänta!

Okej! Hoppas så för er nu! Hoppas du ska kunna njuta under jul ändå. Tänk förra julen va man typ bombsäker på att man skulle vara gravid.. tjena.. ja hemmaförsöken känns inte direkt lockande alls längre.
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Percafluviatilis

Här blev det negativt igen. Fjärde återföringen :( Enda lilla ägget från denna omgång var tydligen ingen krigare som vi hade hoppats på.

• Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-12-12 06:40:17 följande:

Här blev det negativt igen. Fjärde återföringen :( Enda lilla ägget från denna omgång var tydligen ingen krigare som vi hade hoppats på.

Fy vad tråkigt att höra! Stor kram på dig!
  • mammsen79
    Percafluviatilis skrev 2018-12-12 06:40:17 följande:

Så tråkigt kram och hoppas du må bra.
  • mammsen79

Jag är sååååå sjukt trött hela tiden är endast på ruv 2 vf är man sååå trött? Blir man det av Litinus? Någon mer som känner sig trött? Jag orkar ingenting.

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018