• Anonym (Badanakan)

Vågar du att bada naken

Jag har aldrig vågat att bada naken men jag skulle vilja gör det 

• Svar på tråden Vågar du att bada naken
  • Anders 386

Älskar det. Privat eller i sällskap med andra. Skulle vilja oftare men får inte med min fru till nakenbad.

Men öppenheten har kommit med åren. Första besöket på ett riktigt nakenbad var riktigt pirrigt, men numera tycker jag att det känns helt naturligt. Numera förstår jag inte alls varför det ska vara så viktigt att dölja sin nakenhet. Tycker det ser närmast löjligt ut när folk krånglar med badlakan och har nån slags skräck för att visa sig nakna. Men självklart skulle jag inte bada naken på en "påklädd" strand, men det är ju för att jag vet att andra störs av nakna kroppar.

• Anonym (L)

Skulle gärna göra det men har ofta svårt att se en naken kvinna utan att få praktstånd. Så svaret är nej.

• Anonym (Runk-Nissar)
    Anonym (L) skrev 2018-08-06 15:23:20 följande:

Skulle gärna göra det men har ofta svårt att se en naken kvinna utan att få praktstånd. Så svaret är nej.

Förstår. Samtidigt en trygghet att din kuk fungerar som den ska.
  • gladman

Skulle gärna ta med min sambo på ett nakenbad, skulle inte ha något emot att män sneglar på henne och blir kåt, våre bara jäkla upphetsande...Sen vet jag inte om min sambop är så "på" att lägga sig naken på en strand :)

• Arjahi
    gladman skrev 2018-08-06 15:34:05 följande:

Skulle gärna ta med min sambo på ett nakenbad, skulle inte ha något emot att män sneglar på henne och blir kåt, våre bara jäkla upphetsande...Sen vet jag inte om min sambop är så "på" att lägga sig naken på en strand :)

Nakenhet är inte sex. Ha det i sängkammaren och inte på stranden tack, så kanske fler kan känna sig välkomna att bada utan kläder.
  • Anonym (Jo)

Ja, precis sånt här är ju anledningen till att många med mig tycker det är obehagligt med nakna människor på

Badstranden. Själva nakenheten gör mig egentligen inte något.

gladman skrev 2018-08-06 15:34:05 följande:

• Ka11e

Jag är väldigt förtjust i att bada naken bland annat folk. Hade också gillat att ha frun med, men gillar inte alla "patrullerande" gubbar som antagligen skulle så och stirra obehagligt nära..

Någon tonåring med mer eller mindre halvstånd hade gärna fått gå förbi lite diskret..

Har inte föreslagit det

• Arjahi
    Ka11e skrev 2018-08-07 08:28:12 följande:

Jag är väldigt förtjust i att bada naken bland annat folk. Hade också gillat att ha frun med, men gillar inte alla "patrullerande" gubbar som antagligen skulle så och stirra obehagligt nära..

Någon tonåring med mer eller mindre halvstånd hade gärna fått gå förbi lite diskret..

Har inte föreslagit det

Social nakenhet är mycket trevligt.
  • Anders 386
    Arjahi skrev 2018-08-06 19:44:34 följande:
    Nakenhet är inte sex. Ha det i sängkammaren och inte på stranden tack, så kanske fler kan känna sig välkomna att bada utan kläder.
    Sexualiteten är lika närvarande på en "vanlig" strand som på ett nakenbad. Framgår väl ganska tydligt att det är ett kollande även där. Dagens badkläder är väl knappast till för att dölja kroppen - för många kvinnor är det precis tvärtom, dom väljer badkläder som förstärker dom sexuella signalerna. På ett nakenbad är man mer försiktig att kolla in andra än på ett vanligt bad. (Frånsett vissa som tydligt signalerar att dom gärna vill bli sedda.)
  • Ka11e

Tycker att det senaste badmodet är lite bakvänt, trosorna ska visa så mycket som möjligt medan ingen badar topless längre..

Själv har jag badat naken i vår pool i natt.

Svar på tråden Vågar du att bada naken