• Anonym (Badanakan)

Vågar du att bada naken

Jag har aldrig vågat att bada naken men jag skulle vilja gör det 

• Svar på tråden Vågar du att bada naken
  • Anonym (Badanakan)
    Westman skrev 2018-07-31 07:36:40 följande:
    Just därför är det lättare när man är två eller flera när man gör det, tror jag. Låter som det skulle passa bra med oss två eftersom vi har samma nivå. :)

Jag badar inte naken med en för mig okänd man
  • KaptenOhoy

Har kombinerat nattbad med nakenbad två gånger i sommar, en gång på Öland och en gång i Smålands skogar. :)

• ihemlighet

Ja, jag ska göra det efter jobbet. Finns ett härligt kallbadhus i Köpenhamn, herrar, damer och mixat. Jag brukar alltid gå på mixat, skön stämning. Jag gillar att vara naken med andra

• Rikard
    Anonym (.) skrev 2018-07-26 23:40:59 följande:

Det är förbjudet om det inte är på en nudiststrand

Tvivlar på att det är förbjudet, men hänvisa gärna till lagen för att motbevisa mig.
  • Rikard
    Anonym (.) skrev 2018-07-27 06:49:50 följande:
    Nej. I Sverige finns det något som heter förargelseväckande beteende och det kan man bli dömd för
    Kan du ge exempel på att nakenbad har dömts som förargelseväckande beteende?
  • Rikard
    Anonym (Jo) skrev 2018-07-27 07:45:51 följande:

Det är förbjudet att blotta sig. Men är det på en plats där man är ensam eller på ett angivet nakenbad så är det förstås ok.

Att "blotta sig" är väl en mer sexuell handing än att bada naken?
    Att hala fram snoppen och runka är att "blotta sig" även om man i övrigt är fullt påklädd. Man jag undrar om ett nakenbad klassa som "blottning".
  • Rikard

När vi turistade i Danmark för en massa år sedan läste vi att de inte hade några särskilda nakenbad, men att det å andra sidan var ok att bada naken på vilken strand som helst om man hade lust med det.
    Krångligare än så behöver det inte vara. Samhället rasar inte för det.

• Anonym (nope)
    Anonym (.) skrev 2018-07-27 06:49:50 följande:
    Nej. I Sverige finns det något som heter förargelseväckande beteende och det kan man bli dömd för
    Anonym (Jo) skrev 2018-07-27 07:45:51 följande:

Det är förbjudet att blotta sig. Men är det på en plats där man är ensam eller på ett angivet nakenbad så är det förstås ok.

Nej det är inte förbjudet... Det är förbjudet att störa någon, så blir bara förbjudet om någon anmäler det. Såg en kvinna vandra naken i Gamla Stan i juni... någon fotografering troligen till någon porrfilm av hennes sminkning och skor att döma (Kan även säga något om hennes utseende som helhet med det blir elakt då....) ...Var inte olagligt men olämpligt kan man väl lugnt säga
  • Anonym (Härligt)

När jag och hustrun är på sommarstället går jag naken från morgon till kväll, så självklart badar jag naken, tycker det är härligt att slippa kläder.

Hustrun känner sig obekväm naken och vill ha bikinitrosor på men hon badar naken för att slippa blöta trosor.

• Anonym (Regnbågspojken)
    Westman skrev 2018-07-31 07:36:40 följande:
    Just därför är det lättare när man är två eller flera när man gör det, tror jag. Låter som det skulle passa bra med oss två eftersom vi har samma nivå. :)
    Ja, om fler gjorde det, skulle det bli mer accepterat. Varför inte ha det som en grej på Pride-festivaler? Alla kastar kläderna och badar tillsammans, vuxna som barn. Det blir en härlig gemenskap.
Svar på tråden Vågar du att bada naken