Asandra33: Håller med om att det känns frustrerande att inget är fel men ändå går det inte. Jag har försökt gå både via landsting och privat (men finns inga tider just nu). På den privata finns inga tider framtill december! men jag ska fortsätta via sjukhuset. Speciellt utifall IVF är aktuellt.
Jag vet inte om det tar över tråden lite, @Annanathalia du kanske bara ville samla pepp på ett och samma ställe men vad sägs som att vii gör en sammanställning med korta fakta om oss själva så man lätt kan se vars alla är i utredningar och dyligt, för nya läsare och för oss. Som en "alla vi som försöker skaffa barn och försökt länge". Har läst andra trådar som gjort så men alla är oaktuella. Så kan man bara kopiera och lägga till senaste när något händer för en? Ex:
Luno: 28 år, sambo 32. Slutade med p-piller i januari 2017. Ingen ÄL/mens tills januari 2018. Nu långa och oregelbundna cykler mellan 35-52. Allt ser bra ut enligt ultraljud och läkare. Enligt hemmatest ser simmarna bra ut också. Väntar på att ta kontakt med fertilitetskliniken 4/9. Eventuellt utredas för PCOS.
Gjorde för övrigt ett till gravtest idag. Är fortfarande sen (om jag ens hade ÄL, testade aldrig den här cykeln) negativt såklart och känns så jävla pissigt. Har jätteont i brostvårtorna, konstigt ont i magen och vaknat tidigt av att må illa. Skengravvis eller mensen som kanske är påväg...Hur som helst, känner mig så uppgiven och stressad. Om jag bara hade slutat med p-piller tidigare, eller satt ner foten till läkaren kanske vi hade haft knoddis eller iallafall varit gravida idag . Eller iallafall haft en påbörjad utredning!