• Anonym (N)

    Hur tänker ni som har umgänge varannan helg?

    Är det på nu på sommaren när barnen är lediga kan ni ju bara ha dem en dag extra sen?

    Annars kan ni ju resa fre-fre eller sön-sön.

  • Anonym (N)
    Anonym (Okej?) skrev 2018-08-09 12:09:34 följande:
    Barnet vill inte vara där eller hos någon barnvakt som vi känner alls. Men pappan och jag är överens om att det blir bra. Det är vänliga och ansvarsfulla människor. Pappans släkt bor tyvärr långt bort.
    Då förstår jag verkligen mamman och tycker ni gör väldigt fel mot barnet. Boka om resan så den även passar för barnet. Solklart!
  • Anonym (N)
    mammalovis skrev 2018-08-09 12:08:52 följande:

    Både jag och sambon har barn som har annan förälder. Hans kommer vh, mitt åker vh. Vi byter i möjligaste mån helg om det går. 

    Nu i sommar fick vi lov att ha 2 veckor i sträck med mitt barn då min sambo bara kunde ta ut föräldraledigt då. Detta tyckte hennes pappa var okej och han fick gärna ta veckan efter innan hon börjar på fritids. Ja, han hade kunnat haft henne mer sina 2 första semesterveckor också ... Vår sista gemensamma vecka kommer han på att det är hans sista semestervecka (av 4) och vill ha henne torsdag till söndag som han redan lovat bort. Nu får han henne denna helgen och när jag skrev och frågade när han vill hämta henne skrev han att han kunde ta henne bara en dag och rulla på som vanligt nästa helg. Så från att ha haft 6 dagar per månad i vanliga fall har han haft henne ännu mindre på semestern ... Med min dotter har han gjort ett gruvbesök allt som allt även om han haft möjlighet att ha henne mer på semestern. Däremot vet jag att han varit iväg i Stockholm mm när han inte haft henne, så hon är inte så högt prioriterad. Sedan har jag förstått att det är hans flickvän med barn vh som styr och ställer ...


    Jaha....så gör ni - spännande, men vad har det med ts att göra?
  • Anonym (N)
    Glinda från Oz skrev 2018-08-10 11:17:40 följande:

    Jag tycker barnet borde fått vara med på resan. När pappan tillbringar så lite tid med barnet behöver de all extra tid de kan tillsammans, sen tycker jag inte man lämnar barnet hemma.


    Håller verkligen med!
  • Anonym (N)
    Anonym (Okej?) skrev 2018-08-11 12:50:30 följande:

    Oj, vad många som inte tycker det är okej. Men ni kan vara lugna nu för mamman har löst en barnvakt på egen hand som barnet vill vara hos i stället.


    Vilken oerhörd tur att barnet har en vettig mamma i alla fall!
Svar på tråden Hur tänker ni som har umgänge varannan helg?