• Sallyjkpg

    Provera+Letrozole start augusti 2018

    Ska nu börja en kur med provera och sedan letrozole nu i augusti med önskan till ett plus, någon mer som ska göra det och vill följas åt?

  • Svar på tråden Provera+Letrozole start augusti 2018
  • Sekaandjelka
    Snuttangnu skrev 2018-09-21 18:12:32 följande:

    .

    Spännande! Jag ska iväg i början av veckan och ta blodprov, sen får jag gravtesta eller få mensen en vecka efter det alltså! Spännande...


    Stort lycka till! Hoppas det blir ett positivt svar.
  • ranten

    Hur går det för alla?

    Själv åkte jag på nån magbacill och hade rännskita två tre dagar när jag tog pergo. Trodde det var kört typ att medicinen inte skulle hinnas ta upp av kroppen. Men igår på vul cd 11 så hade jag 2 ägg på 13mm och ett ägg på 14mm! Lättnad! Ska tillbaka och göra nytt vul på fredag och då också prata planera för att göra ivf om det inte lyckas denna cykeln.

  • FrökenSara
    ranten skrev 2018-09-26 10:01:15 följande:

    Hur går det för alla?

    Själv åkte jag på nån magbacill och hade rännskita två tre dagar när jag tog pergo. Trodde det var kört typ att medicinen inte skulle hinnas ta upp av kroppen. Men igår på vul cd 11 så hade jag 2 ägg på 13mm och ett ägg på 14mm! Lättnad! Ska tillbaka och göra nytt vul på fredag och då också prata planera för att göra ivf om det inte lyckas denna cykeln.


    Spännande! De tidigare gångerna som det fungerat för er (för det var så va?), Hur länge fick ni då försöka med hormonbehandling innan det tog sig?
  • ranten
    FrökenSara skrev 2018-09-26 16:31:36 följande:

    Spännande! De tidigare gångerna som det fungerat för er (för det var så va?), Hur länge fick ni då försöka med hormonbehandling innan det tog sig?


    Ja vi har två barn. Första försökte vi 1,5 år och sen utredning, fick pergotime och blev gravid direkt på första försöket. Andra barnet kom på femte försöket, men blev gravid både på 3e och 4e försöket också med mf och ma.
  • Snuttangnu
    ranten skrev 2018-09-26 10:01:15 följande:

    Hur går det för alla?

    Själv åkte jag på nån magbacill och hade rännskita två tre dagar när jag tog pergo. Trodde det var kört typ att medicinen inte skulle hinnas ta upp av kroppen. Men igår på vul cd 11 så hade jag 2 ägg på 13mm och ett ägg på 14mm! Lättnad! Ska tillbaka och göra nytt vul på fredag och då också prata planera för att göra ivf om det inte lyckas denna cykeln.


    Jag är på bim-6 och väntar med spänning. Jag har tagit blodprov en vecka efter beräknad ägglossning, men inte fått något svar. Någon som vet hur mycket värdet ska vara för att vara säker på att ägglossning skett?
  • FrökenSara
    ranten skrev 2018-09-26 16:48:51 följande:

    Ja vi har två barn. Första försökte vi 1,5 år och sen utredning, fick pergotime och blev gravid direkt på första försöket. Andra barnet kom på femte försöket, men blev gravid både på 3e och 4e försöket också med mf och ma.


    Ok, jättekul att höra att det funkat så bra ändå! Men såklart jättetråkigt med mf :( Själv väntar jag på svar från blodprov, och har beräknad mens till helgen ungefär så då får vi se vad som händer!
  • ranten
    Snuttangnu skrev 2018-09-26 17:52:52 följande:

    Jag är på bim-6 och väntar med spänning. Jag har tagit blodprov en vecka efter beräknad ägglossning, men inte fått något svar. Någon som vet hur mycket värdet ska vara för att vara säker på att ägglossning skett?


    Åh vad spännande lycka till! Vet tyvärr inte vad värdet ska ligga på, har du fått göra vul?
  • ranten
    FrökenSara skrev 2018-09-26 18:00:10 följande:

    Ok, jättekul att höra att det funkat så bra ändå! Men såklart jättetråkigt med mf :( Själv väntar jag på svar från blodprov, och har beräknad mens till helgen ungefär så då får vi se vad som händer!


    Så spännande hoppas på plus! Har du fått göra vul?

    Ja vi har haft det relativt lätt för att behöva hjälp så att säga. Skulle det bli en tredje är det en bonus.
  • Sallyjkpg

    Jag har gjort VUL för några dagar sedan och hade en blåsa på 21,8 mm och läkaren sa jag skulle ha ÄL samma kväll troligtvis. Men har inte fått några positiva ÄL test. Så vet inte vad jag ska tro...

  • Snuttangnu
    ranten skrev 2018-09-27 07:36:45 följande:

    Åh vad spännande lycka till! Vet tyvärr inte vad värdet ska ligga på, har du fått göra vul?


    Okej:) ja jag har gjort vul för en dryg vecka sen, och hade då en stor äggblåsa som skulle ägglossa samma kväll eller dagen efter.
Svar på tråden Provera+Letrozole start augusti 2018