Anonym (Pelle) skrev 2018-08-16 11:24:51 följande:
Eftersom jag inte söker någon djupare relation så har jag ju inte heller någon erfarenhet och vet inte vad kvinnor generellt har för inställning. Däremot så kan jag tänka mig att om man är en intressant person, så finns det många kvinnor som är intresserade av en djupare relation.
Att däremot enbart söka en sexuell kontakt med kvinnor och vara öppen med det, är ganska hopplöst enligt min erfarenhet.
Som någon skrev här så går det typ 100 män på en sexsökande kvinna och det säger ju ganska mycket om hur ovanligt det då är med kvinnor som enbart söker sex. Dessutom är det ofta oseriösa och falska profiler.
Självklart söker kvinnor sex, men jag tror att det är betydligt vanligare att dom då önskar en djupare relation i samband med det.
Det är inte många kvinnor som verkligen vill leva i celibat i väntan på den rätte. Den största skillnaden är dock att, som du skriver, att kvinnor söker en djupare relation i samband med det. De vill ha sex med "rätt" man, vilket inte behöver vara "den rätte", men de vill ha någon form av connection med personen de har sex med. Så för att komma ifråga över huvud taget, så behöver man vara en intressant man. Har man däremot tagit sig över den tröskeln så är kvinnor intresserade av både sexuella relationer och kärleksrelationer.
Att det går 100 män på en sexsökande kvinna säger egentligen ingenting, väldigt många av dessa sexsökande män är tangentbordsrunkare (de kommer aldrig vilja/våga ses i verkligheten) och/eller totalt ointressanta för kvinnor. I verkligheten går det snarare 2-5 inressanta sexsökande män per intresserad sexsökande kvinna.