InteRoad skrev 2021-11-26 20:38:41 följande:
Kvinnor får inte heller så värst många svar ska du veta. Det känns som att alla män tror att det ligger till så och därför tycker att kvinnan ska skriva först också Jäkla rundgång och fy vad trött jag är på dejtingappar! Tackolov att vi har lite mer sociala event numera :)
För TS fråga så finns det många seriösa kvinnor här ute! Men vi kommer med några fel och brister och män verkar bara vilja ha det på exakt sitt tänkta sätt. Då blir det ju svårt.
Nu har jag inte varit singel på många år men befarar att jag snart blir det. Eftersom jag bestämt mig för att fortsätta leva i ett sexlöst förhållande, men ändå vill ge det en sista chans.
Jag har gjort lite experiment på tinder under tiden (dock utan att likea någon så det blir aldrig match). Kvinnor får mycket riktigt mycket fler likes men det är samtidigt uppenbart många män likear alla och gör sitt urval sen. Det blir psykologiskt fel för en man att välja bort Kvinnor, männen skulle behöva en kanske senare swipe. En intressant iakttagelse är att en kvinna med mindre attraktiv profil får mindre likes än en profil helt utan bild.
Dock fortfarande mer än den mest attraktiv manliga jag lyckats knåpa ihop.
Det jag har lärt mig genom experimenten är om jag blir singel och vill söka mig någon kvinna för ett mittemellan förhållande (sex och roligt hitte på men inte sambo ekonomi mm.)
Så är taktiken att ha ett betal konto så man ser vem som likar och så fort det är max 3 som likear jag kan tänka mig.
Så matchar jag med dem och döljer kontot. Där efter ängnar jag de kvinnorna ordentlig uppmärksamhet tills jag vet om det klickar eller ej. Eftersom det märks att det är precis som du skriver att det är hur många match som helst för en kvinna men väldigt många män som egentligen inte är riktigt intresserade.