• Anonym (Undrande)

Seriös dejting över 40

Hej

Är en man strax över 40 som dejtar och är singel. Att träffa kvinnor eller tjejer är inget problem, dock är kärlek extremt svårt att hitta som ni alla vet. Läste en annan tråd där många tycker att äldre tjejer antingen är upptagna med sitt liv eller inte tycker att killar är seriösa och bara vill ha sex..

Jag undrar om väldigt många tjejer inte är seriösa då det är mkt lättare att söka sex o närhet än kärlek... ?

• Svar på tråden Seriös dejting över 40
  • Anonym (43)

Slänger in en liten fråga här som har med ämnet att göra, men som kanske ändå är lite OT.

Ni kvinnor som är medlemmar på dejtingsidor, får ni så abnormt mycket meddelanden från sliskiga typer att ni inte hinner/orkar svara på "seriösa" meddelanden?

Jag är till och från inne på ett par olika dejtingsidor och upplever att att jag i bästa fall får ens ett svar från kanske 1 av 50. Visst förstår jag att det allra enklaste är att bara ignorera om man inte tycker personen i fråga är intressant, men blir ändå fascinerad över att så få ens bemödar sig om att skriva ett "Hej, men du verkar inte vara min typ".

Ser inte ut som stryk och har normala intressen så det är inte där skon klämmer. Är väl mer av en reflektion än en konkret fråga egentligen, men är inte bitter, mest fascinerad. :)

• Anonym (Hygglo)
    Anonym (43) skrev 2018-08-30 17:23:34 följande:

Slänger in en liten fråga här som har med ämnet att göra, men som kanske ändå är lite OT.

Ni kvinnor som är medlemmar på dejtingsidor, får ni så abnormt mycket meddelanden från sliskiga typer att ni inte hinner/orkar svara på "seriösa" meddelanden?

Jag är till och från inne på ett par olika dejtingsidor och upplever att att jag i bästa fall får ens ett svar från kanske 1 av 50. Visst förstår jag att det allra enklaste är att bara ignorera om man inte tycker personen i fråga är intressant, men blir ändå fascinerad över att så få ens bemödar sig om att skriva ett "Hej, men du verkar inte vara min typ".

Ser inte ut som stryk och har normala intressen så det är inte där skon klämmer. Är väl mer av en reflektion än en konkret fråga egentligen, men är inte bitter, mest fascinerad. :)

Kvinnor får väldigt många meddelande. Så de sållar rejält. Kanske är det dina bilder? Tråkiga?

Måste vara lite spännande. Själv gillar jag när det är bar överkropp men många kvinnor retar sig på dessa.

Men ja snygga män får svar från alla de skriver till i princip... Onlinedejting....
  • A dreamer

Vi är ett par ca 40 , två små barn, Skåne. Vi har länge snakket om att min sambo skulle skaffa sig en älskare vid sidan om. Har varit med på diverse dating sites men dem flesta verkar inte passar det vi är ut efter. Vi vill gärna hitta en kille, 40-50,som är inte bara ut efter sex, någon som frugan kan hänga med ca 2 ggr /mnd och då både känner för det kan det vara sex efter tex en trevlig fika/date. Hade jag varit singel så hade detta varit en optimal lösning..

• A dreamer

Delvis fel tråd men budskapet är det samma. Finns få dating sites till vårat föremål och vi se det som seriös om man kan vara tydligt med premisser innan det är bestämt date.BC är kanske passande men personligen tycker jag att det är oseriöst.

"hej, knulla?" funkar ALDRIG!

• Anonym (Strax över 40)
    A dreamer skrev 2018-09-02 06:55:29 följande:

Vi är ett par ca 40 , två små barn, Skåne. Vi har länge snakket om att min sambo skulle skaffa sig en älskare vid sidan om. Har varit med på diverse dating sites men dem flesta verkar inte passar det vi är ut efter. Vi vill gärna hitta en kille, 40-50,som är inte bara ut efter sex, någon som frugan kan hänga med ca 2 ggr /mnd och då både känner för det kan det vara sex efter tex en trevlig fika/date. Hade jag varit singel så hade detta varit en optimal lösning..

Varför vill du att din sambo ska skaffa älskare ? Ska du själv också ha de ?
  • A dreamer

Nej, har själv inget behov av det. Vi tänder båda på att hon skulle träffa en älskare / annan man.

• InteRoad
    Anonym (43) skrev 2018-08-30 17:23:34 följande:

Kvinnor får inte heller så värst många svar ska du veta. Det känns som att alla män tror att det ligger till så och därför tycker att kvinnan ska skriva först också Jäkla rundgång och fy vad trött jag är på dejtingappar! Tackolov att vi har lite mer sociala event numera :)

För TS fråga så finns det många seriösa kvinnor här ute! Men vi kommer med några fel och brister och män verkar bara vilja ha det på exakt sitt tänkta sätt. Då blir det ju svårt.
  • Anonym (Undrande)

Mm ha fast kvinnor vill ju ha det på sitt sätt med såklart

En uppdatering från mig är att jag jobbat med mig själv o lockar till mig bättre tjejer nu. Var till och med någon som jag trodde vi hittade rätt med.

Som någon skrev ska man vara den bästa versionen av sig själv så lockar man automatiskt till dig personer som är intresserade?

Just nu är jag mest nyfiken på min chef hihi

• Nutid
    InteRoad skrev 2021-11-26 20:38:41 följande:

Kvinnor får inte heller så värst många svar ska du veta. Det känns som att alla män tror att det ligger till så och därför tycker att kvinnan ska skriva först också Jäkla rundgång och fy vad trött jag är på dejtingappar! Tackolov att vi har lite mer sociala event numera :)

För TS fråga så finns det många seriösa kvinnor här ute! Men vi kommer med några fel och brister och män verkar bara vilja ha det på exakt sitt tänkta sätt. Då blir det ju svårt.

Nu har jag inte varit singel på många år men befarar att jag snart blir det. Eftersom jag bestämt mig för att fortsätta leva i ett sexlöst förhållande, men ändå vill ge det en sista chans.

Jag har gjort lite experiment på tinder under tiden (dock utan att likea någon så det blir aldrig match). Kvinnor får mycket riktigt mycket fler likes men det är samtidigt uppenbart många män likear alla och gör sitt urval sen. Det blir psykologiskt fel för en man att välja bort Kvinnor, männen skulle behöva en kanske senare swipe. En intressant iakttagelse är att en kvinna med mindre attraktiv profil får mindre likes än en profil helt utan bild.

Dock fortfarande mer än den mest attraktiv manliga jag lyckats knåpa ihop.

Det jag har lärt mig genom experimenten är om jag blir singel och vill söka mig någon kvinna för ett mittemellan förhållande (sex och roligt hitte på men inte sambo ekonomi mm.)

Så är taktiken att ha ett betal konto så man ser vem som likar och så fort det är max 3 som likear jag kan tänka mig.

Så matchar jag med dem och döljer kontot. Där efter ängnar jag de kvinnorna ordentlig uppmärksamhet tills jag vet om det klickar eller ej. Eftersom det märks att det är precis som du skriver att det är hur många match som helst för en kvinna men väldigt många män som egentligen inte är riktigt intresserade.
  • Anonym (Karin)

Jag har ingen aning om vad som är enklast, vilket är vad du frågar om jag fattat rätt. Men nog finns det gott om kvinnor över 40 som söker seriöst. Jag kan ha missar något i tråden för jag har problem med reklamblock aom låser sig över texten men som jag förstår är det fler som skriver om att "seriöst" kan betyda lite olika.

Nu dejtar inte jag men om jag skulle ha turen att hitta nån som jag klickade med skulle jag vilja ha ett seriöst förhållande så till vida att vi såg en långsiktig framtid tillsammans, att vi hade en monogam relation och tillit och respekt för varandra. Jag skulle dock inte vilja bli sambo med allt vad det innebär. Men det innebär ju inte att vare sig jag eller det jag söker i en relation skulle vara oseriöst.

Sen såg att någon skrev att umgås och hitta på roliga saker kan man göra med vänner och det kan man ju förstås, men man kan också det med en partner. Just att hitta på saker tillsammans, umgås, prata, vara aktiva på olika sätt skulle vara en viktig del av en relation för mig i min ålder (jag är lver 45). Det är liksom inte att dela hushåll och ekonomi som jag söker utan någon att ha roligt med, någon som förgyller mitt liv och någon vars liv jag förhoppningsvis kan förgylla

• Anonym (Hörsägen)
    Kvinnor får inte heller så värst många svar ska du veta. Det känns som att alla män tror att det ligger till så 
    Vet du vad det beror på? Jo, för att kvinnor säger det. Ska män sluta att tro på vad kvinnor säger? Ska vi utgå från att kvinnor ljuger?
  • exandthecity

Hej! Kan du ge exempel på typ av sociala event som funkar (eller potentiellt kan funka) enligt dej?? 
  • Anonym (Undrande)

Hej Karin, varför dejtar du inte ? Du verkar söka men inte aktivt ?

• Anonym (Django)

För att nyansera. Ni kan ju inte påstå att tjejer som drar direkt efter sexet är seriösa, även om de kanske i början av relationen hade seriösa intentioner. Konstigt att det bara är killar som fått så dåligt rykte när många tjejer gör precis samma sak.

• Anonym (Hörsägen)
    Anonym (Django) skrev 2021-11-28 10:10:47 följande:

För att nyansera. Ni kan ju inte påstå att tjejer som drar direkt efter sexet är seriösa, även om de kanske i början av relationen hade seriösa intentioner. Konstigt att det bara är killar som fått så dåligt rykte när många tjejer gör precis samma sak.

När kvinnor gör det så bejakar dom sin sexualitet.
    När män gör det så är dom svin. Som tänker med kuken.
  • InteRoad
    exandthecity skrev 2021-11-28 09:04:38 följande:

Hej! Kan du ge exempel på typ av sociala event som funkar (eller potentiellt kan funka) enligt dej?? 

Alla som involverar flera personer på ett begränsat utrymme :) jobbgrejer, middagar, barer, resor osv. Det ger ju betydligt mer att träffa någon irl från början och ta det därifrån än via en app.
  • InteRoad
    Anonym (Hörsägen) skrev 2021-11-28 08:52:20 följande:

Vet du vad det beror på? Jo, för att kvinnor säger det. Ska män sluta att tro på vad kvinnor säger? Ska vi utgå från att kvinnor ljuger?

Jag är kvinna? så inte alla kvinnor.

Många män matchar och sen blir det tysta leken. Urtrist.
  • exandthecity
    InteRoad skrev 2021-11-28 13:44:08 följande:
    Alla som involverar flera personer på ett begränsat utrymme :) jobbgrejer, middagar, barer, resor osv. Det ger ju betydligt mer att träffa någon irl från början och ta det därifrån än via en app.

Tack för svar!

Tror faktiskt att jag har ett konkret tips där: Grovsopen..

I en stabil hetero parrelation där man älskar varandra hade hon aldrig behövt åka till ÅVC och definitivt inte ensam. Så om en kvinna kommer själv till ÅVC betyder det att hon har lämnat eller är på väg att lämna sin partner och då är det bara för mej som man att koppla på charmen!

Svar på tråden Seriös dejting över 40