• Anonym (häpnar och fasar)

    SD de kränkta männens parti och kvinnorna som inte gilla jämställdhet

    Intressant läsning inför valet

    www.dagensarena.se/opinion/akesson-vill-ha-kvinnorna-tillbaks-koket/

    Vill dessa människor som röstar på SD verkligen tillbaks till 50-talet och sätta stopp för vår hårt förvärvade demokrati? Eller förstår de inte vad de röstar på?

    Hur har det kunnat bli så att invandrare skrämmer mer än förlorad yttrandefrihet och jämställdhet?

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden SD de kränkta männens parti och kvinnorna som inte gilla jämställdhet
  • Anonym (---)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-08-17 20:09:38 följande:
    Jag behöver inte argumentera. Använder hon ord som de vita männens kräkta parti. Kom igen de är dyn retorik. Typisktt feminister skriver sådan skit. Ska jag ta hennes artikel, seriöst svar nej. Därför dynga i mina ögon.
    Med andra ord du är alltså jättekränkt och arg på en människa som i dina ögon gör något som du själv gör.

    Det låter väldigt logiskt.. Obestämd och självklart tar man din kritik eller åsikter på stort allvar när du för fram dina argument och åsikter på ett så konstruktivt och seriöst sätt.. *suck*


  • Anonym (Frågande)
    Anonym (häpnar och fasar) skrev 2018-08-17 20:17:31 följande:
    Varför klarar du inte av att möta argumenten och ge oss informativ fakta om det nu är så att artikeln är felaktig? Hur står det till med punkterna de drar upp i artikeln. Berätta istället hur det är?
    När en skribent skiver nedlåtande "de vita kränkta männens parti" så kan inte jag ta denna skribent på allvar. Därför blir de i mina öron totalt nonsens. Jag tänker inte ens diskutera vidare då jag tycker hennes analys är totalt uppåt väggarna fel. Du pratar om personangrepp var gör inte hon i denna artikeln då hon hoppar på en hel grupp? Nu skiter jag som man i detta ändå tycker bara de är löjligt att svänga med begrepp som inte är sanna. 
  • Anonym (---)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-08-17 20:05:20 följande:
    Varför skulle man vara tvungen att vänta med en abort till vecka arton? Ge ett exempel då jag inte kommer på nåt.
    Ett par exempel som jag kommer på på rak arm, vissa har oregelbunden mens och det tar tid innan dom fattar att dom är gravida, vissa fortsätter att ha mens men är ändå gravida(ovanligt men det händer) vissa är missbrukare och har inte koll på mycket alls, vissa vågar inte säga något av olika anledningar osv osv
    Det finns massor av information och fakta om man vill veta mer.

    Sen att ha en åsikt är inte samma sak som att förvägra andra en annan åsikt.
    Jag anser att du har rätt till din åsikt även om det inte är densamma som min, däremot anser jag inte att jag har rätt att bestämma över din kropp lika lite som du över min eller andras.

    Abort är oftast inte något som görs lättvindligt (och ska inte heller användas som preventivmedel) men rätten till våra kroppar och säkra abortmetoder är något som inte ska inskränkas istället så borde denna rättighet finnas för alla oavsett vilket land man kommer ifrån.

    I slutänden är det ju så att dom som inte vill ha barn kommer att abortera fostret och då är frågan vill vi att det ska som i nutidens Sverige eller ska vi återgå till gamla tider när kvinnor skadades och/eller dog, något som händer kvinnor i andra delar av världen än idag.

    Dålig ekonomi, missbruk, våldtäkt, övergrepp från familjemedlem, för ung, för gammal, medicinska risker för barnet, medicinska riskler för mamman, fosterskador där barnet vid födsel kommer lida och elelr inte leva länge.. listan kan göras lång, antingen är man för eller emot, det går inte att plocka russinen ur kakan och säga att vissa saker är mord och vissa inte som en del gör.


  • Anonym (Frågande)
    Anonym (---) skrev 2018-08-17 20:24:03 följande:
    Med andra ord du är alltså jättekränkt och arg på en människa som i dina ögon gör något som du själv gör.

    Det låter väldigt logiskt.. Obestämd och självklart tar man din kritik eller åsikter på stort allvar när du för fram dina argument och åsikter på ett så konstruktivt och seriöst sätt.. *suck*
    Eftersom artikeln är oseriös då jag tycker de är rena dyngan. Så kanske gensvaren blir därefter. Jag ville bara göra ett inlägg tänker inte göra en djupare analys och tar inte denna skribent ändå på allvar. Jag vet om att hon är röd kvinna troligtvis feminist. I så fall kan jag inte ta hennes artikeln på allvar. Jag tar inte feminister på allvar och kommer aldrig göra de ändå. Har viktigare saker att göra i livet en höra på en person som sprider skitsnack.
  • Anonym (---)
    Anonym (Frågande) skrev 2018-08-17 20:30:05 följande:
    När en skribent skiver nedlåtande "de vita kränkta männens parti" så kan inte jag ta denna skribent på allvar. Därför blir de i mina öron totalt nonsens. Jag tänker inte ens diskutera vidare då jag tycker hennes analys är totalt uppåt väggarna fel. Du pratar om personangrepp var gör inte hon i denna artikeln då hon hoppar på en hel grupp? Nu skiter jag som man i detta ändå tycker bara de är löjligt att svänga med begrepp som inte är sanna. 
    Du gör alltså personangrepp på en skribent för att hon enligt dig har gjort ett 'personangrepp på gruppen vita kränkta män' ?

    Jag är mållös av häpnad och vet inte riktigt hur jag ska bemöta dig ärligt talat

  • Anonym (Sharon)
    Anonym (Hanna) skrev 2018-08-17 18:57:41 följande:

    Om jag vore gravid och blev tvungen göra abort då skulle jag vilja göra det så tidigt som det bara går. För mig känns det som att ett embryo blir mer och mer bebis för varje dag och det är betydligt hemskare att ta livet av ett foster man vet har utvecklats. 12 veckors gräns tycker jag är bra om man nu måste göra abort.


    Min spiral hade kommit lös och jag upptäckte graviditeten i v14...
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Sharon) skrev 2018-08-17 20:47:01 följande:
    Min spiral hade kommit lös och jag upptäckte graviditeten i v14...
    Jag upptäckte också min första graviditet i vecka 14 och hade inga som helst symtom 
  • Anonym (Smutskasta)
    Anonym (..) skrev 2018-08-17 14:50:54 följande:
    Över 65 miljoner människor människor är på flykt runt om i världen, vill man se det ut ett "rättviseperspektiv" och fördela det jämt över världens nationer så har vi en rätt rejäl kvot att fylla. Det enda raka är ju att fortsätta hjälpa både på plats (och där jobba för att alla ska ha ett värdigt liv, få utbildning och möjligheter) och ge asyl där behovet finns, utöka kvotflyktingsystemet och göra den processen effektivare.
    Och halva Indien lever under extrem fattigdom, ska vi ta hit dem också då? Ska vi ta hit varje människa världen över som det är synd om? Ska vi ta hit varje människa världen över som har cancer men som inte har råd med sin behandling?

    Man måste dra en gräns, gränsen går när det påverkar vårt samhälle på ett negativt sätt. Det förfall vi idag ser i
    Sjukvården: med brist på personal, platsbrist, feldiagnostiserade cancerpatienter, långa köer för cancervård.
    Bostads bristen: Brist på bostäder, i Stockholm har vi köer på upp emot 6-8 år för de som inte har råd att köpa en bostad. Vi har en stor trångboddhet, där väldigt många människor idag lever på en liten yta. Brist på studentbostäder.
    Förortsproblematiken: Gäng, skjutningar, islamism, trångboddhet, katastrofala skolresultat, jihadism osv. Rädsla och otrygghet,
    Civilsamhället: Ökad otrygghet, ökning av alla sorters sexualbrott, kvinnor som inte vågar gå ensamma ute så fort det blivit mörkt ute. 
         
    Det förfall, eller den problematik vi ser, har byggts upp under 20-25 års tid. Den belastning vi ser idag är inte resultatet av de senaste årens förfall, utan grundar sig i det som gick fel för 15-20 års sedan. Konsekvenserna av migrationsströmmarna från 2013-2015 kommer vi på riktigt se om kanske 10 års tid och framåt.

    Vi har en situation redan idag där människor som har fått ett permanents uppehållstillstånd idag är hemlösa. Som sover hos volontärer, i kyrkor eller på andra platser. Vi har gjort fel i alla år. Givetvis ska vi ta emot människor som flyr död och bomber, men det betyder inte att alla dessa måste ha permanent uppehållstillstånd i Sverige. Vi har ökat befolkningen på 10 år med 1 miljon människor, trots att det svenska barnafödandet är mindre än någonsin. Och det beror på asylinvandringen.   

     
      

     
  • Anonym (Smutskasta)
    Anonym (häpnar och fasar) skrev 2018-08-17 17:56:13 följande:
    Denna artikel är fakta och gör därför väl ont för er i SD att läsa. NI har ju blundat helt för verkligheten vilket tack och lov inte andra har. Därför vi har journalistiken för att sakgranska och ge korrekt information. SD väljarna har ju drabbats av masshypnos och blindspotsyndrom.

    I sitt partiprogram utelämnar de alla smaskiga detaljer eftersom de hade fått deras väljare att dra vänsterut direkt.
    Nä det gör inte det minsta ont. Jag är tvärt om väldigt glad och optimistisk inför det här valet, ett val där jag faktiskt tror att SD blir större än både M och S. Och blir S större så är det med en liten procentuell skillnad. SD kommer att påverka den svenska politiken direkt eller indirekt, andra kommer anpassa sig efter SD och sno deras förslag och annat. Så nej, jag är inte arg eller ledsen. 

    Att jag sedan anser att artiklar som den går ut på att svartmåla oss väljare, det är ju inget nytt. Det är ju vad motståndarna från vänstersidan och andra håll(även höger) har bara haft en motsatt effekt. Det är därför SD är så stora som de är. 

    Vet du varför de svartmålar oss? Det finns 2 enkla anledningar. Den ena är att de saknar motargument, de har inget annat att komma med. För när man tar debatten utan massa påhopp, då förlorar man, eftersom SD har rätt och att folket förstår det. 
    Den andra anledningen är att vi ska känna skam och skuld. Poängen är att vi inte ska kunna påverka andra människor att rösta som oss, att tabubelägga ämnet precis som det har varit i alla år fram tills SD fick 13% av rösterna. Vi ska tro att det är fel på oss, istället för systemet. Vi ska luras att tro att andra människor tycker att vi är dumma i huvudet, trots att många tycker precis likadant. Ungefär som de gör i Nordkorea, Det är smutsigt!!! Men det roliga är att taktiken inte fungerar på oss. 

    SD 2018!!! Hoppas alla ni som läser detta vågar ta steget! Tro inte på propagandan! 
  • Anonym (Eftertänksam)
    Anonym (Smutskasta) skrev 2018-08-18 14:18:19 följande:
    Nä det gör inte det minsta ont. Jag är tvärt om väldigt glad och optimistisk inför det här valet, ett val där jag faktiskt tror att SD blir större än både M och S. Och blir S större så är det med en liten procentuell skillnad. SD kommer att påverka den svenska politiken direkt eller indirekt, andra kommer anpassa sig efter SD och sno deras förslag och annat. Så nej, jag är inte arg eller ledsen. 

    Att jag sedan anser att artiklar som den går ut på att svartmåla oss väljare, det är ju inget nytt. Det är ju vad motståndarna från vänstersidan och andra håll(även höger) har bara haft en motsatt effekt. Det är därför SD är så stora som de är. 

    Vet du varför de svartmålar oss? Det finns 2 enkla anledningar. Den ena är att de saknar motargument, de har inget annat att komma med. För när man tar debatten utan massa påhopp, då förlorar man, eftersom SD har rätt och att folket förstår det. 
    Den andra anledningen är att vi ska känna skam och skuld. Poängen är att vi inte ska kunna påverka andra människor att rösta som oss, att tabubelägga ämnet precis som det har varit i alla år fram tills SD fick 13% av rösterna. Vi ska tro att det är fel på oss, istället för systemet. Vi ska luras att tro att andra människor tycker att vi är dumma i huvudet, trots att många tycker precis likadant. Ungefär som de gör i Nordkorea, Det är smutsigt!!! Men det roliga är att taktiken inte fungerar på oss. 

    SD 2018!!! Hoppas alla ni som läser detta vågar ta steget! Tro inte på propagandan! 
    Du har rätt, jag tror inte på propaganda och därför röstar jag INTE på SD

    Jag behöver inte heller smutskasta SD-väljare för det ju gör ju SD's politiker själva.
    (gång på gång blir olika SD-politiker avslöjade när man dumförklarar sina väljare, trots det faller poletten inte ner hos dessa väljare,så man kan ju säga att dessa SD-politiker har rätt åtminstonde gällande denna delen)

    Att SD är stora beror på missnöjesröstare, denna grupp hoppar mellan partierna och kommer även göra det mot SD en dag, till skillnad mot vad en del tror är alla SD-väljare varken rasister eller sektmedlemmar (dessa utgör bara en en liten del) utan det är som sagt folk som har fått nog med politiken som förs, när deandra partierna förstått detta och ändrar sin politik kommer denna röstflykting ström vända tillbaka till ursprungspartierna.

    Det är alltså inte att man röstar för SD man röstar emot dem andra partierna.

    Det bästa som skulle hända är att SD får makten nu och får sitta i regeringsposition och ta dom svåra och opopulära besluten, det är alltid lättare att sitta och klaga i oppositione, detta kommer göra att deras missnöjesväljare kommer agera som dom redan gjort dvs dom söker sig efter andra partier.

    Så ja SD för regeringsposition,  tyvärr kommer dom rasera mycket av Sveriges välfärd och ekonomi osv och övriga partier får kämpa hårt att styra upp Sverige efter nästkommande val men då slipper vi SD som då kommer återgå till samma låga procent som tidigare med de väljare som röstar efter fördommar eller personlig beundran för Åkesson, men dessa utgör som sagt inte majoriteten av de som nu röstar på SD


Svar på tråden SD de kränkta männens parti och kvinnorna som inte gilla jämställdhet