• stor grön drake

    Var finns det rymliga gravidjeans?

    Jag har letat i 2 graviditeter efter rymliga gravidjeans, utan resultat.

    Första gången hittade jag en modell från hm second hand, köpte 2 par, de har jag sedan slitit på och lappat så mycket att de inte håller att lappa mer.

    Problemet är att jag har breda höfter och stora lår. Jag kan ha L på gravidtröjor ända till slutet men får inte upp byxor i största storleken över knäna.

    Det känns som att alla gravidbyxor är gjorda för personer med sugrörsben och ingen rumpa, och det blir inte bättre av att butikerna bara minskar sitt sortiment. Vågar inte handla på nätet utan vill pröva så att det faktiskt funkar.

  • Svar på tråden Var finns det rymliga gravidjeans?
  • stor grön drake
    Mackan1978 skrev 2018-08-19 06:15:03 följande:

    I stockholm finns det några sådana butiker


    Och de heter? Att googla på "några sådana butiker" ger inte speciellt bra resultat
  • Mackan1978

    Jag beklagar men jag kommer inte ihåg det. Min fru var gravid 2009.

    Jag vet att butiken som jag tänker på finns på Södermalm

  • trash panda

    Det är nätet som gäller för gravidkläder, speciellt i stora storlekar. Vanliga butiker har nästan ingenting sånt längre. Men det är ju bara att skicka tillbaka om de inte passar, inget krångligt alls. Bonprix har jättebra gravidbyxor i rymliga storlekar.

  • Jsv17

    Du sa att du inte vågar handla på nätet men jag vill ändå tipsa om bonprix, bästa gravidbyxorna om man är lite bredare De enda jag kunde ha hela vägen till slutet.


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • stor grön drake

    Vad jag sett på bonprix verkar de ha liknande modeller som alla andra. Så även om det då finns storlekar att gå upp i så hålls de ju inte uppe då de är för stora resten.


    Mackan1978 skrev 2018-08-19 07:40:41 följande:

    Jag beklagar men jag kommer inte ihåg det. Min fru var gravid 2009.

    Jag vet att butiken som jag tänker på finns på Södermalm


    Det är 9 år sedan. Det är ju till absolut ingen nytta idag eftersom butiker i Stockholm byts ut hela tiden
  • trash panda
    stor grön drake skrev 2018-08-19 19:35:55 följande:

    Vad jag sett på bonprix verkar de ha liknande modeller som alla andra. Så även om det då finns storlekar att gå upp i så hålls de ju inte uppe då de är för stora resten.


    Menar du att de skulle vara för stora i midjan? Alla gravidjeans jag har köpt har knappar och ett resårband på insidan så man kan reglera midjan.
  • Jsv17
    stor grön drake skrev 2018-08-19 19:35:55 följande:

    Vad jag sett på bonprix verkar de ha liknande modeller som alla andra. Så även om det då finns storlekar att gå upp i så hålls de ju inte uppe då de är för stora resten.

    Det är 9 år sedan. Det är ju till absolut ingen nytta idag eftersom butiker i Stockholm byts ut hela tiden


    Jag har breda vader och lår, alltså lite ?stompiga? ben, och bred rumpa, bonprix fungerar på mig iaf. Jag kunde faktiskt ha dem ett bra tag efter förlossningen, då det var skönt med något som inte satt åt, den elastiska delen över magen är ganska ?smal? men väldigt stretchig och hög, jag hade de jag köpte från typ v.20 och hela vägen ut, de hasade inte ner alls.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • stor grön drake
    trash panda skrev 2018-08-19 19:46:04 följande:

    Menar du att de skulle vara för stora i midjan? Alla gravidjeans jag har köpt har knappar och ett resårband på insidan så man kan reglera midjan.


    De flesta har resår högst upp, men det hjälper inte innan magen kommit om de är för breda över höfterna och inte hålls uppe. Jag testade förra gången att gå upp i storlek på en sort tills de passade låren (borde nog inte säga rumpa eg då det är låren som är problemet) och då måste jag ha bälte för att inte tappa dem. Denna gång tål jag inget tryck och bälte är därmed uteslutet.
  • trash panda
    stor grön drake skrev 2018-08-20 11:54:17 följande:

    De flesta har resår högst upp, men det hjälper inte innan magen kommit om de är för breda över höfterna och inte hålls uppe. Jag testade förra gången att gå upp i storlek på en sort tills de passade låren (borde nog inte säga rumpa eg då det är låren som är problemet) och då måste jag ha bälte för att inte tappa dem. Denna gång tål jag inget tryck och bälte är därmed uteslutet.


    Alltså, de från Bonorix har resårband både högst upp på magmudden och i den vanliga midjan som sitter under gravidmagen. Det har alla mina haft iaf. Jag är väldigt timglasformad och har behövt dra åt ordentligt under magmudden den första tiden och det har inte varit något problem.
  • stor grön drake
    trash panda skrev 2018-08-20 13:27:21 följande:

    Alltså, de från Bonorix har resårband både högst upp på magmudden och i den vanliga midjan som sitter under gravidmagen. Det har alla mina haft iaf. Jag är väldigt timglasformad och har behövt dra åt ordentligt under magmudden den första tiden och det har inte varit något problem.


    Det låter ju lovande. Måste väll undersöka om de skickar hit då
  • Jsv17
    trash panda skrev 2018-08-20 13:27:21 följande:

    Alltså, de från Bonorix har resårband både högst upp på magmudden och i den vanliga midjan som sitter under gravidmagen. Det har alla mina haft iaf. Jag är väldigt timglasformad och har behövt dra åt ordentligt under magmudden den första tiden och det har inte varit något problem.


    Precis! Jag drog åt under magen första tiden också när det kommer till att passa alla kropstyper tycker jag bonprix har varit outstanding
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Phalaenopsis

    Det finns på Ellos också. Beställ hem massor av jeans från Ellos och Bonprix i olika storlekar, betala en 49:-  för att skicka tillbaka allt som inte passar.

Svar på tråden Var finns det rymliga gravidjeans?