Inlägg från: AnteKa |Visa alla inlägg
  • AnteKa

    Alla vi som tänker rösta på Vänsterpartiet

    Vänsterpartister är läskiga. Hur kan man inte förstå att höga skatter leder till mindre arbete och lägre skatteintäkter?

    Hur kan man inte förstå att Miljardärerna är de som betalar lägst skatt i Sjöstedts skattesystem?

  • AnteKa
    Spagettimonstret skrev 2018-08-20 00:49:19 följande:
    Jag förstår faktiskt inte hur du menar. Vill du förklara?
    Vad är det du inte förstår. En Miljardär förvärvsarbetar inte. Därmed blir det exakt noll kronor i inkomstskatt för denne. Kapitalinkomster lär finnas, men dessa har knappt nån skatt alls.
  • AnteKa
    Spagettimonstret skrev 2018-08-20 00:57:59 följande:
    Tack för förklaringen! Håll gärna god ton. God natt!
    Vad ska vänstern göra när de blir avslöjade. De vill inte beskatta Miljardärer. De vill bara straffa de som jobbar mest.
  • AnteKa

    Vänsterpartiet vill ju att företagen ska tvångöverföras till staten. Vet ni vänsterföretagare ens vad ni röstar på?

  • AnteKa
    Aniiee skrev 2018-08-20 22:46:33 följande:
    Jag röstar inte på vänstern men undrar ändå var det står någonstan?
    I partiprogrammet.

    Nåt i stil med att det almänna ska överta produktionsmedlen.
  • AnteKa
    Progressiv skrev 2018-08-22 02:20:04 följande:
    Det var märkligt med tanke på Sjöstedts försök att förnya partiet.
    V är en relik från forntiden.
  • AnteKa
    Rataxes skrev 2018-08-23 22:18:47 följande:

    Om Vänsterpartiet fick 51% i valet är jag ganska övertygad om att vi snart skulle behöva infinna oss på gatan med en resväska i gryningen för en ?demokratisk omfördelning av bostäder.? Det är Sveriges överlägset farligaste riksdagsparti.
    Det är som att ingen riktigt tror att de kommer att genomföra allt de vill. Frågan är hur många som skulle vilja vara kvar i ett Sverige utan privat äganderätt, skyhöga skatter och där egen ansträngning inte har någon betydelse. Idéerna har redan testats med katastrofala följder.


    Tvättar du din egen cykel så blir den orättvist ren och konfiskeras av staten.
Svar på tråden Alla vi som tänker rösta på Vänsterpartiet