• Mongoliet

    Vem äger fotstödet på flyget?

    Visst tycker man att det är rimligast att sitta med fötterna framåt på planet men om någon då inte gör det utan väljer att stoppa in sina fötter under sin stol och därmed komma över med hälen på det fotstödet där den som sitter bakom har smugit över med sina tår. Vem tillhör egentligen detta stödet? Båda? Går gränsen mitt på sjölva stödet om ni eller hur ska vi ha det?

  • Svar på tråden Vem äger fotstödet på flyget?
  • OupaOupa

    Uttymmet under stolen tillhör den som sitter med fotstödet framför sig tycker jag. Det utrymmet kan eller ibland ska användas till förvaring av handbagage. Därmed bör hela utrymmet kunna nyttjas av den passageraren.

  • annabellelee
    OupaOupa skrev 2018-08-21 16:59:55 följande:

    Uttymmet under stolen tillhör den som sitter med fotstödet framför sig tycker jag. Det utrymmet kan eller ibland ska användas till förvaring av handbagage. Därmed bör hela utrymmet kunna nyttjas av den passageraren.


    Håller med.
  • ostpaj

    Eftersom de säger att lägga mindre väskor i utrymmet "framför dina fötter" så tycker jag att man får ha en väska där, eller sina fötter.

  • Dr Börje

    Fotstödet tillhör självklart den som sitter bakom. Inget snack. Det här kriget låter jag aldrig någon annan vinna.

  • Mongoliet
    Dr Börje skrev 2018-09-14 08:23:28 följande:

    Fotstödet tillhör självklart den som sitter bakom. Inget snack. Det här kriget låter jag aldrig någon annan vinna.


    Men dina tår når ju över den pinnen med ca 2-5 cm. Är inte de centimetrarna diskutabla? Nu är jag den som sitter bakom men ändå undrandes.
  • T W

    Va? Är det här ens en grej? Jag flyger rätt ofta och har aldrig upplevt några problem. Väskan ska placeras under sätet framför, och fotstödet framåt är mitt. Så gör väl alla?

  • Mascaraklumpar

    Oj, du måste ha extremt långa ben? Det är inget fotstöd utan en kant som finns där för att förhindra att väskorna åker frammåt. Det är inte tänkt att någon ska ha sina fötter där.

    Själva utrymmet under stolen tillhör personen bakom.

  • Platysma

    Jag är långbent, brukar använda mer utrymme än själva fotstödet under stolen framför. Sätter mitt handbagage där och mina fötter vanligtvis på varsin sida av handbagaget. Har aldrig lett till någon konflikt trots att jag flyger mycket. Kanske beror på att jag placerar handbagaget där, som ju uttryckligen har första tjing på ytan.

  • Mongoliet
    Mascaraklumpar skrev 2018-09-14 08:41:43 följande:

    Oj, du måste ha extremt långa ben? Det är inget fotstöd utan en kant som finns där för att förhindra att väskorna åker frammåt. Det är inte tänkt att någon ska ha sina fötter där.

    Själva utrymmet under stolen tillhör personen bakom.


    Jag tycker det är trångt & krockar rätt ofta när jag sitter bakom. Mina tår når över den kanten titt som tätt. Ibland kommer då framförvarandes hälar in och krockar. Tycker inte att det är givet att centimetrarna över pinnen är mina. Ingen flygvördinna här?
  • Mongoliet
    flygrl skrev 2018-09-15 15:15:38 följande:

    Tur man inte e så lång eller har så stora fötter heller för den delen.


    Vi kan flyga tillsammans nästa gång. Då kan jag snedda med mina ben över på din sida lite & få bättre plats. Är det Ghana vi ska till?
  • flygrl
    Mongoliet skrev 2018-09-15 15:32:49 följande:

    Vi kan flyga tillsammans nästa gång. Då kan jag snedda med mina ben över på din sida lite & få bättre plats. Är det Ghana vi ska till?


    Ha ha...bra försök. Fast flighten går nog till Latinamerika (dit mina förfäder en gång kom från Västafrika iofs).
  • Mongoliet
    flygrl skrev 2018-09-16 18:40:49 följande:

    Ha ha...bra försök. Fast flighten går nog till Latinamerika (dit mina förfäder en gång kom från Västafrika iofs).


    Que chevere. De pinga osv.
  • flygrl
    Mongoliet skrev 2018-09-16 20:27:03 följande:

    Que chevere. De pinga osv.


    Japp, es muy chevere!
Svar på tråden Vem äger fotstödet på flyget?