• Anonym (yammy)

Tatuering i ansiktet - förstör det mina jobbchanser? SJUKVÅRDEN!!!

Hej. Jag är en 25 årig kille som läser till sjuksköterska och som verkligen ser fram emot att jobba inom yrket som jag brinner för. Jag har varit intresserad av att göra en ansiktstatuering. Lite som den som Mike Tyson har. Som sitter på ena sidan av ansiktet.

Är detta något som kan förstöra mina jobbchanser som sjuksköterska? 
    Tänker både på somatiken och psykiatrin!  

• Svar på tråden Tatuering i ansiktet - förstör det mina jobbchanser? SJUKVÅRDEN!!!
  • Richi3

Något diskret som på bilden skulle vara det längsta i alla fall jag hade sträckt mig att kalla rimlig ansiktstatuering, mer än så, nej absolut inte. Inte mitt i kl.12.00. Enda gången det kan tänkas vara okej med en stor blaja mitt i ansiktet enligt min mening det är om så fallet att du själv ska bli tatuerare och ha det som jobb.. Men sen om du plötsligt bestämmer dig att sadla om.. Then You're Fucked, då blir det svårt! Gå från att tatuera till att jobba på dagis är ingen höjdare hur snäll du än är med något tatuerat i ansiktet 'just saying.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/894204-christian-16-tatuerade-ansiktet

• Anonym (U)

Varför göra en tatuering i ansiktet? Ingen rocket science att det kan ha inverkan på möjligheten att få jobb.

• Anonym (mmm)

Jag för min del fattar inte varför man vill förstöra sitt ansikte? Även om det är en vacker bild man väljer, kan man väl sätta den nån annanstans på kroppen? 

• Anonym (Jill)

Eftersom många är dömande stenåldersmänniskor så kan det bli svårt.

• Anonym (Skulle aldrig ...)

Jag skulle aldrig råda någon att göra en ansiktstatuering. Såvida man inte är typ över 60 alternativt livnär sig som tatuerare. Men även då behöver man vara beredd på att alla man möter kommer att bedöma en utifrån tatueringen. Man ska avsolut inte göra det när man är 25 (för de flesta ångrar typ allt de tänkte vid 25 års ålder 10 år senare) och dessutom tänker sig ett arbete där man ska kunna vara förtroendegivande till många olika sorters människor.

Den går aldrig att dölja och många kommer anta att du är kriminell alternativt lite dum i huvudet. Vissa kanske blir rädda.

• Anonym (U)
    Anonym (Jill) skrev 2018-09-03 09:45:15 följande:

Eftersom många är dömande stenåldersmänniskor så kan det bli svårt.

Men ändå så gör man valet att tatuera ansiktet och då får man stå för konsekvenserna.
  • qfnafnjf

Ska man göra det kan man åtminstone köra en zorromask eller så kör man all out och fixar något zombieliknande som täcker hela ansiktet så patienterna skiter på sig när de ligger på uppvaket och man lufsar in likt 28 dagar senare.

• Anonym (mor)
    Anonym (..) skrev 2018-09-02 18:07:09 följande:

Tyvärr finns det alltid dömmande människor så det skulle kunna va så tyvärr. Dock har jag träffat på sjuksköterskor med tatueringar och även en psykiatrisköterska med massa ärr på armarna (tidigare självskadebeteende) jag som är en icke dömmande människa såg det som något fint att någon med tidigare självskadebeteende jobbar inom psykiatrin, min första tanke va att hon vill hjälpa andra som varit/är i samma situation som hon själv varit i. Det är inte omöjligt att få jobb men du får nog tyvärr räkna med att stöta på en del dömmande människor.

Jag tror att vi människor även i den allra bästa av världar (typ flower Power och alla tror på gud).......är just människor. Vi läser av vår omgivning för det har varit ett vinnande koncept sedan vi bodde i grottor. När man möter en person på en mörk gata och vederbörande har en ansiktstatuering så är det inte konstigt om man lägger benen på ryggen och drar fortare än ögat........! Man behöver inte skämmas för det och tänka att -"usch vad jag är dömande"....man reagerar normalt.
  • Lady Anne

Vad fint att du vill bli sjuksköterska!

Det ligger ju yrkets natur att arbeta med människor, och kanske kan det vara värt att fundera över reaktionerna du fått i den här tråden gentemot dina planer på ansiktstatuering, och tänka att även personer du möter i ditt yrke kommer reagera på ungefär samma sätt. Några kommer tycka att det är jättecoolt, många kommer inte att tycka det. Det är ditt ansikte och ditt val, men i ett yrke där du arbetar med människor skulle jag nog fundera på hur mycket det skulle ligga mig till last.

• Anonym (gör det inte)
    Anonym (yammy) skrev 2018-09-02 17:42:36 följande:

Hej. Jag är en 25 årig kille som läser till sjuksköterska och som verkligen ser fram emot att jobba inom yrket som jag brinner för. Jag har varit intresserad av att göra en ansiktstatuering. Lite som den som Mike Tyson har. Som sitter på ena sidan av ansiktet.

Är detta något som kan förstöra mina jobbchanser som sjuksköterska? 
    Tänker både på somatiken och psykiatrin!  

Gör det inte, för det kommer inte bara att försvåra dina chanser på arbetsmarknaden, det kommer också att göra merparten av alla människor du möter otroligt illa till mods, och du kommer att ångra dig. Ansiktet är ju liksom vår allra första kontaktyta med omvärlden och tatueringar skickar väldigt starka signaler, särskilt när de sitter i ansiktet. Räkna med att de flesta inom sig kommer att spekulera om ditt kriminella eller våldsamma förflutna. 
Svar på tråden Tatuering i ansiktet - förstör det mina jobbchanser? SJUKVÅRDEN!!!