• Anonym (-)

Min kompis hörde ett ljud som inte jag hörde - vad betyder det?

Jag satt med en kompis i min lägenhet och hon säger "det är någon som har sex, jag hör stönande" och jag har EXTREMT bra hörsel, aldrig hört grannar pippa (alla är förövrigt äldre) och hon sa att det är yngre som stönar.

Vad betyder det är? Hör jag dåligt eller vad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-09-07 12:44
    Dvs har jag plötsligt börjat höra dåligt?

• Svar på tråden Min kompis hörde ett ljud som inte jag hörde - vad betyder det?
  • Anonym (kniven)

Lämna inga knivar framme...

• Anonym (-)
    Anonym (kniven) skrev 2018-09-07 12:45:03 följande:

Lämna inga knivar framme...

Ursäkta?
  • Anonym (kniven)

Han har kanske blivit galen, värt o chansa.

• Anonym (-)
    Anonym (kniven) skrev 2018-09-07 12:50:59 följande:

Han har kanske blivit galen, värt o chansa.

utveckla
  • Anonym (A)

Du har väl inte så bra hörsel som du tror. Eller så hör din vän saker som inte finns i verkligheten.

• Anonym (-)
    Anonym (A) skrev 2018-09-07 13:05:11 följande:

Du har väl inte så bra hörsel som du tror. Eller så hör din vän saker som inte finns i verkligheten.

Inte hör saker som finns i verkligheten - är det onormalt?
  • Anonym (Jennie)

Det är inte alltid så lätt att tolka ljud. Det kanske bara var ditt kylskåp eller något som lät som det alltid brukar men som din kompis uppfattade som stön.

• Anonym (A)
    Anonym (-) skrev 2018-09-07 13:06:59 följande:

Inte hör saker som finns i verkligheten - är det onormalt?

Onormalt och onormalt. Att konstant höra röster och grejer är ju inte normalt. Att tycka sig höra ljud någon gång då och då är dock vanligt och normalt. Det är t.ex. många som tycker sig höra sin telefon vibrera ibland trots att den inte gör det.
  • BossHoss
    Anonym (A) skrev 2018-09-07 13:18:56 följande:
    Onormalt och onormalt. Att konstant höra röster och grejer är ju inte normalt. Att tycka sig höra ljud någon gång då och då är dock vanligt och normalt. Det är t.ex. många som tycker sig höra sin telefon vibrera ibland trots att den inte gör det.
    Jag hör mycket ljud som mina vänner inte hör, men generellt kan de ha bättre hörsel, men jag uppfattar högre frekvenser än vad de gör.

En del vänner kan tex inte höra syrsor som spelar på sommaren när jag hör dem överallt. Samma med musfällor och ljud från tv:n

Kan va så att din kompis uppfattar just den ljudfrekvensen bättre än vad du gör
  • OlgaElvira

Ni två befann er på olika platser i rummet. Beroende på material så färdas ljud olika i ett rum. Någon av er satt kanske med en matta under den andra utan matta. Eller den ena av er satt mot en vägg den andra längre in i rummet.

• Anonym (realisten)

ockhams rakkniv

Du har nog inte så bra hörsel som du tror.

• Anonym (Caroline)

Hade vart mer orolig för intelligensen i ditt fall men vi är alla olika

• Anonym (mmm)

komiskt att ni tror att bara yngre stönar vid sex Flört

• qfnafnjf

Det kanske också vara att hennes egna bubbla existerar i flera dimensioner på olika platser vilket kan vilseleda då sexandet kanske äger rum på en helt annan plats än i närheten.

• Anonym (Madde)

Vad det betyder? Ja, med största sannolikhet hörde din kompis fel! Ibland får man för sig att man hör saker. Hon kanske tänkte på sex. Kanske har hänt dig någon gång också? Att du trodde att du hörde något och sen tänkte: nej jag hörde nog fel.

Så var det nog för din kompis också.

• qfnafnjf
    Anonym (Madde) skrev 2018-09-07 17:55:42 följande:

Vad det betyder? Ja, med största sannolikhet hörde din kompis fel! Ibland får man för sig att man hör saker. Hon kanske tänkte på sex. Kanske har hänt dig någon gång också? Att du trodde att du hörde något och sen tänkte: nej jag hörde nog fel.

Människor vill i regel inte fatta för att sanningen medför enormt obehag.
  • Anonym (A 2)
    Anonym (Madde) skrev 2018-09-07 17:55:42 följande:

Tror jag med
Svar på tråden Min kompis hörde ett ljud som inte jag hörde - vad betyder det?