• Jsv17

Saker ni önskar att ni visste?

Jag önskar jag vetat hur lite jag faktiskt skulle bry mig om hur jag såg ut, hur jag lät, huruvida jag bajsade eller inte där och då var jag så inne i det att jag verkligen inte kunnat bry mig mindre haha

Jag önskat jag vetat att en bra grav, ett fullgånget barn och toppen förlossning är ingen garanti för ett barn som mår bra. Sonen kom bf+2 och vi hamnade ändå på neo i nästan en vecka då han föddes liten och fick olika komplikationer av det, jag tog det jättehårt då det verkligen inte ens var en tanke jag haft att det kunde bli så.

Sist så önskar jag faktiskt, att någon talat om för mig hur kul det kan va att ha barn! Jag hade (till skillnad mot vissa verkar det som) fått höra så mycket om sömnlösa nätter, kolik, hur man absolut inte skulle räkna med att känna nån kärlek direkt. Kommentarer som ?sov nu, för du lär inte sova på nästkommande 5 åren haha? typ. Jag hade liksom stålsatt mig för ett de tuffaste året i mitt liv, och jag har typ haft det roligaste i mitt liv hittills! Han skänker så mycket glädje och skratt och hur man liksom aldrig tröttnar på att titta på deras upptåg och hur spännande det är att få se det där första rosiga lilla knytet som är så helt beroende av en långsamt bli en egen liten personlighet. Jag fick dessutom en bebis som gillar att sova och sovit långa sammanhängande perioder redan från han var en månad gammal och hela nätter (8tim i sträck) från 4mån. Nu vet jag att det inte är normen MEN det måste faktiskt inte bli skrik, panik och ingen sömn, det är nog det, det finns lika många olika bebis-tids-upplevelser som det finns bebisar, ibland tycker jag de dåliga får dominera

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Saker ni önskar att ni visste?