Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

SD gjorde bort sig totalt

Jag kallar bilden för Yougov

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (Hepp) skrev 2018-09-10 21:02:04 följande:

S vill, enligt deras reklamaffischer ha ett tryggare Sverige. Undra hur det ska gå till? Sverige har aldrig varit så otryggt som det är nu....

Har du sett statistiken som visar hur få poliser som utbildades när alliansen regerade under åren 2007-2014 och hur många fler poliser som har utbildats efter år 2014?
  • KillBill
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-10 21:34:21 följande:

År 2017 hade Sverige 195 poliser per hundra tusen invånare. Det är på ungefär samma nivå som 2006-2007.

Ja det tar ett par år att utbilda poliser och det har varit brist på utbildade poliser under ett par år.
  • KillBill
    Anonym (--..--) skrev 2018-09-10 21:50:04 följande:

Polistätheten har inte blivit högre och Sverige ligger bland de länder i EU som har lägst antal poliser i förhållande till antalet invånare.

En naturlig följd av att för få poliser utbildades.
  • KillBill
    Anonym (Röstade på SD) skrev 2018-09-11 22:17:35 följande:

Jag börjar bli djupt orolig för sådana som dig TS och svenskar överlag. Ett du är en sådan som inte lärt dig tänka kritiskt och köper allt med hull och hår vad media säger. Du tror fortfarande att SD är ett rasistparti när de är nationalister. Tror du på allvar att mellan 18% eller som tidigare 22% är rasister. SD är likt FI ett missnöjesparti. Vi vill ha förändring. När 90% av våldtäkterna begås av utrikesfödda, eller gängkriminaliteten är uteslutande invandrarkillar, bilbränder som i Göteborg begicks av invandrarkillar, man hälsar inte på kvinnor, man mutar politiker att få 6000 röster om han accepterar att bygga en ny moske listan kan göras lång. Du ställer dig aldrig själv frågan varför vissa som röstar på SD vill stävja detta. Du ställer dig aldrig frågan varför Danmark och Norge kritiserar svenska valet och tycker de är odemokratiskt. Polen, Danmark, Österrike, Ungern och USA många gånger använder Sverige som ett varnade exempel hur man misslyckas med integration och skojar många gånger om Sverige. Detta och genuspolitiken skrattar dom åt Sverige. Vad är det du och många andra svenskar inte förstår som många andra länder samt SD väljare ser allvarligt kring. Bara de att Danmark och Norge tycker valet inte har gått demokratiskt tillväga. Jag tror att du är som många andra svenskar naiva och tror på propaganda maskinen SVT. Se verkligheten. Får väl se vem som har rätt du eller jag när du tvingas knäböja inför Islam om 20-30 år. Jag har varnat dig dom har redan börjat muta politiker, inte hälsa på kvinnor och andra som sympatisera med ISIS inom politiken. Hur många mer tecken behöver du. Vakna upp TS du sover likt 80% av andra svenskar. Världen skrattar åt Sverige, tycker du det är roligt???

Några kommentarer:

1. SD har aldrig fått 22 % i ett riksdagsval.

2. Kriminologer räknar med att på varje anmäld våldtäkt så det går 5-6 våldtäkter som aldrig anmäls (och när det gäller oanmälda våldtäkter så bedömer kriminologerna att det är vanligt att offer och gärningsmän ofta känner varandra). Eftersom det är så få våldtäkter som anmäls och att många våldtäkter blir ouppklarade så går det inte att säga något om hur många våldtäkter som utförs av svenskfödda respektive utlandsfödda.

3. Danmark och Norge har inte kritiserat genomförandet av det svenska valet.

4. Den svenska integrationen är inte så dålig som sitt rykte. I jämförelse med andra länder så kommer invandrare snabbare i arbete och i Sverige förvärvsarbetar en högre andel av invandrarna.
  • KillBill
    Anonym (erik b) skrev 2018-09-11 23:37:58 följande:

Jag antar att h*n syftar på 22 % som antogs efter SCBs valundersökningar...

Sorry. Det krävs finess om man vill luras.
  • KillBill
    KillBill skrev 2018-09-12 00:25:40 följande:

Sorry. Det krävs finess om man vill luras.

SD har aldrig varit i närheten av 22% i en SCB undersökning.
  • KillBill
    Anonym (Röstade på SD) skrev 2018-09-12 01:07:29 följande:

KillBill skrev 2018-09-11 22:52:53 följande:
    Några kommentarer:

1. SD har aldrig fått 22 % i ett riksdagsval.

2. Kriminologer räknar med att på varje anmäld våldtäkt så det går 5-6 våldtäkter som aldrig anmäls (och när det gäller oanmälda våldtäkter så bedömer kriminologerna att det är vanligt att offer och gärningsmän ofta känner varandra). Eftersom det är så få våldtäkter som anmäls och att många våldtäkter blir ouppklarade så går det inte att säga något om hur många våldtäkter som utförs av svenskfödda respektive utlandsfödda.

3. Danmark och Norge har inte kritiserat genomförandet av det svenska valet.

4. Den svenska integrationen är inte så dålig som sitt rykte. I jämförelse med andra länder så kommer invandrare snabbare i arbete och i Sverige förvärvsarbetar en högre andel av invandrarna.
    1. Nej de är sant men i sifo-mätningar har de legat högre upp. Sen rör sig väljare i olika partier. SD har tagit väljare ifrån M och S de tog upp de under valvakan. Sen kan de vara så att vissa M väljare valde KD för att rädda aliansen istället för att rösta på SD. Man pratar om att 25-30% av väljarna rör sig runt bland olika partier och över blockgränser. Jag tex röstade för valet på M men detta valet på SD.

2. Jag har läst brottstatistiken och vet siffran och utrikesfödda är över representerade i denna statistiken. Sen kan säkert de ligga något i de du påvisar. Men jag grundar mitt påstående efter brottsstatistiken inte kring hur nära offer och gärningsman står varandra.

3. Jag läste de idag på nyheterna, för de med osanning?

4. Visst de finns bra saker i integrationen att utrikesfödda kommer inte på arbetsmarknaden. Men fortfarande har vi många utrikesfödda som inte klarar ens SFI eller sådana som aldrig kommer komma in på arbetsmarknaden pga för hög ålder. Men integration innebär inte bara arbetsmarknad vi har som Jimmie säger att paralella samhällen växer upp. Vi kan inte ta in mer när vi har en stor grupp som aldrig integreras. Fokusera först på de som är här först. Sen måste vi fokusera på andra frågor också tex äldreomsorgen. De som verkligen byggde upp vår välfärd och gjorde Sverige rikt behandlas inte med respekt. Vi måste våga göra andra prioriteringar såsom minska sjukvårdsköer, fler poliser samt förbättra förutsättningar för medel/små företag för att få ekonomin.

1. Nej SD har inte heller i Sifo legat i närheten av 22 %. Gissar du bara?

2. Eftersom de flesta våldtäkter inte anmäls och eftersom många våldtäkter förblir ouppklarade så är gärningsmannen, sett till antal estimerade våldtäkter, bara kända i någon procent av fallen och det går inte att dra slutsatser från ett så litet underslag. Du kan bara uttala dig om gärningsmannen när det gäller dömda gärningsmän men detta är som sagt var en mycket liten del av antal våldtäkter.

3. Länka till de nyheter där du har läst att Norge och Danmark kritiserat genomförandet av det svenska valet så får vi se om du talat sanning eller inte.

4. I ett internationellt perspektiv så klarar sig den svenska integrationen mycket bra. Det problem som du pratar om är till stor del kopplade till EBO som infördes av M, L, C och KD på 90-talet och som resulterat i att invandrare har koncentrerats till ett antal kommuner och till ett antal bostadsområden. Om flyktingarna hade spridits till alla kommuner och till fler bostadsområden under hela 2000-talet så som har skett de senaste åren pga. anvisningslagen så skulle inte problemen ha varit lika stora.

https://www.sydsvenskan.se/2017-01-17/sverige-bast-i-skandinavien-pa-integration

https://www.expressen.se/nyheter/sverige-ar-basta-landet-i-varlden-for-invandrare/

• KillBill
    Anonym (tant nilsson) skrev 2018-09-15 10:06:48 följande:
    Jo, när de skulle höja skatten för sjuksköterskor så samarbetade de via media. Dåligt för Sverige, och visar att S befinner sig på samma träsknivå som V och SD.

Vad är det för skattehöjning för sjuksköterskor som du pratar om?

Jag har noterat att moderaterna har bestämt sig för att skjuta sänkningar av marginalskatten på framtiden om moderaterna får regera landet. Tror du att moderaterna är lierade med socialdemokraterna?

• KillBill
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 12:27:50 följande:

Det är ex förslag som dragits tillbaka pga av de visste att de inte går igenom riksdagen pga av SD ex vinster i välfärden. Sen förhandlar man inte inte med dom men detas mandat ger makt i omröstningar.

Man får vara bra naiv och inte tro att alla partier förhåller sig till SD och formar förslagen så SD blir nöjda alt att alliansen blir det.

Alliansen kommer troligen lägga en SD vänlig budget för att överhuvudtaget ha chans att gå igenom den. Sen tror jag inte SD köper detta då politik handlar om makt, och med en stundande lågkonjunktur så kanske de gör bedömningen att det är lika bra att stå utanför allt ansvar.

Vilket förslag har SD dragit tillbaka?
Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt