Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

SD gjorde bort sig totalt

Anonym (--..--) skrev 2018-09-15 12:49:15 följande:

Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, det är kärnan i att leva i en demokrati. Det kan även uttryckas "Jag tycker inte om din åsikt, men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka den".

När det nu gäller SD och alla förnedrande saker som går att läsa här, får mig att tro att man glömt bort att det faktiskt var mer än "En Miljon Människor" som av någon anledning ansåg att det var det bästa valet för dessa personer.

Så när man spyr galla, så spyr man inte bara den på 60+ Riksdagsmän eller ett antal medlemmar i detta parti utan man spyr det på grannen, hon som sitter i kassan på Coop, Han som lägger asfalt på vägen, hon som delar ut posten, sjuksköterskan som lägger om ett sår etc.

Jag manar till eftertanke, låt inte missnöje med någons politik bli missnöje till medmänniskorna.

Solig 

Det intressanta är att SD själva pratade om att man skulle bli riksdagens största parti i detta val och man parade om att man skulle få stöd av mer än 30 % av väljarna. Nu fick man bara stöd av ca hälften så många. Genom att titta på hur det har gått för de högerextrema partierna i våra grannländer får vi en bild över hur det kommer att gå för SD i framtiden. I Danmark ligger Dansk folkeparti en bra bit under det senaste valresultatet och detsamma gäller Fremskrittspartiet i Norge. I Finland har Sannfinländarna tappat mer än 50 % av väljarstödet sedan senaste valet.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (SD) skrev 2018-09-15 13:33:27 följande:
    Sd har inte dragit tillbaka något förslag, men regeringen gjorde det då de inte hade majoritet pga av SD och visste att SD inte skulle säga ja till ex vinster i välfärd.

Så SD påverkar svensk politik och har inflytande. Även om inte partierna samarbetar el diskuterar med sD gällande budget så måste de forma den för att de ska gå igenom. Detta gäller både sittande och alliansen, plus att de sitter i utskott etc och är därmed med i riksdagen som alla andra.

Vad tycker ni SD väljare om att SD år 2014 gick till val på att stoppa vinstuttag i välfärdsbolag tex inom förskolor, grundskolor och inom vård och hemtjänst men att SD direkt efter valet ändrade sig och blev mycket positivt inställda till att riskkapitalbolag gör stora vinstuttag i välfärdsbolag?

• KillBill
    Konstatera skrev 2018-09-16 09:49:45 följande:

Tror ni att Åkesson med vänner skulle bli inbjudna i värmen om dom skapade ett nytt parti med exakt samma partiprogram? Vad tror ni?

Om S historia är irrelevant idag, när blir då SDs historia irrelevant?

Där har ni lite att fundera på denna strålande Söndag.

Haj

Vem har sagt att S historia är irrelevant idag? Den förre socialdemokratiske statsministern Göran Person var initiativtagare till Forum för levande historia där man mycket noggrant beskriver exempelvis 1900-talets rasbiologi och tvångssteriliseringar. Det var en socialdemokratisk regering som drev igenom att tvångssteriliserade skulle få skadestånd o.s.v.

Med SD är det ju liksom tvärt om. SD sa att de skulle belysa sin egen historia, men gjorde det inte. SD har så sent som år 2013 röstat för att transsexuella ska tvångssteriliseras och ar så sent som i år röstat för att transsexuella inte ska få skadestånd från staten. Dessutom så har SD av ett flertal historiker avslöjats med att ha producerat en film där man förvanskat sanningen kring vad som hände i början av 1900 talet, uppenbart med syfta att flytta fokus från sin egen smutsiga historia.

Jag tror att fokus på SDs historia kommer att minska om man står för smutsigheten.

• KillBill
    Konstatera skrev 2018-09-16 09:49:45 följande:

Tror ni att Åkesson med vänner skulle bli inbjudna i värmen om dom skapade ett nytt parti med exakt samma partiprogram? Vad tror ni?

Om S historia är irrelevant idag, när blir då SDs historia irrelevant?

Där har ni lite att fundera på denna strålande Söndag.

Haj

Vem har sagt att S historia är irrelevant idag? Den förre socialdemokratiske statsministern Göran Person var initiativtagare till Forum för levande historia där man mycket noggrant beskriver exempelvis 1900-talets rasbiologi och tvångssteriliseringar. Det var en socialdemokratisk regering som drev igenom att tvångssteriliserade skulle få skadestånd o.s.v.

Med SD är det ju liksom tvärt om. SD sa att de skulle belysa sin egen historia, men gjorde det inte. SD har så sent som år 2013 röstat för att transsexuella ska tvångssteriliseras och ar så sent som i år röstat för att transsexuella inte ska få skadestånd från staten. Dessutom så har SD av ett flertal historiker avslöjats med att ha producerat en film där man förvanskat sanningen kring vad som hände i början av 1900 talet, uppenbart med syfta att flytta fokus från sin egen smutsiga historia.

Jag tror att fokus på SDs historia kommer att minska om man står för smutsigheten.

• KillBill
    Konstatera skrev 2018-09-17 20:02:19 följande:

Det finns felaktigheter i dokumentärfilmen. Detta råder det inga tvivel om.

Vad tycker du om LO:s film om SD, Sverigedemokraterna, Ett parti som alla andra? Vad tycker du om LO:s senaste valfilm?

Är det också propaganda, eller?

Valfilmer är väl per definition politisk propaganda och ingen skulle väl vara så dum att den kallade LOs film för dokumentärfilm?

Det är det som är problemet, SD kallar sin film för en dokumentär trots att SD grovt förvanskar historien.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2018-09-17 22:00:32 följande:

Visst är det så. Påstår inte heller att LO:s valfilm är en dokumentär. Men det är likväl propaganda.

Ett parti som alla andra? är dock en uttalad dokumentärfilm.

Ett flertal historiker och experter på området kritiserar

SDs s.k dokumentär för att förvanska historien. Hur kan man sympatisera med ett parti som inte ens drar sig från att förvanska den svenska historien?
  • KillBill

Det är läskigt när folk blir så indoktrinerade att de tror att det är den politiska propagandan som är sann.

• KillBill
    Anonym (porokara) skrev 2018-09-19 22:30:58 följande:

Ett idol-repotage. Ser man på. Vet du att det finns fler som gått universitet?

Håller med Padirac, det är dags att du presenterat någon historiker eller liknande som anser att SDs film beskriver historien på ett korrekt sätt. Hitintills har jag bara sett motsatsen.
  • KillBill
    Anonym (Sofia) skrev 2018-09-22 08:59:22 följande:
    Ett av mina 2 barn har utländskt påbrå och jag tillhör själv (inte 100% men på mammas sida) en av grupperna som Björn Söder sa ?inte är svenskar? men jag röstade på SD. Jag tycker ärligt talat inte att det är ett rasistiskt parti. Inget i deras partiprogram är rasistiskt (om man vet vad rasist betyder på riktigt). Att vara kritiskt mot massinvandring från länder där man har helt andra värderingar än vi har här är inte att vara rasist.

Det finns absolut knäppisar i partiet som är rasister på riktigt (som kvinnan som sa att svenskar måste vara vita) men deras politik är inte rasistisk.

Däremot tror jag att de förlorade på det där med att sänka abortgränsen bland annat. Förstår absolut inte varför de måste ha kvar det i sitt partiprogram. Det finns ju inte ens nån kristen höger här på samma sätt som i USA, så för vems skull är det?

SD skriver i sitt partiprogram att "Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser". Detta är ett exempel på Sverigedemokraternas rasistiska grundsyn.

• KillBill
    Anonym (Trötter) skrev 2018-09-22 08:25:00 följande:

Intressant påstående. Det parti som ökade mest av alla gjorde tydligen ett katastrofalt val.

SD tidningar skrev dagarna innan att Sverigedemokrater skulle få närmare 30 % och därför anser nog många Sverigedemokrater att resultatet är en katastrof. Jag tycker själv att SDs resultat är en katastrof men av helt andra skäl.

Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt