SD gjorde bort sig totalt
Man kan tycka vad man vill om olika partier och vad de står för, det är kärnan i att leva i en demokrati. Det kan även uttryckas "Jag tycker inte om din åsikt, men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka den".
När det nu gäller SD och alla förnedrande saker som går att läsa här, får mig att tro att man glömt bort att det faktiskt var mer än "En Miljon Människor" som av någon anledning ansåg att det var det bästa valet för dessa personer.
Så när man spyr galla, så spyr man inte bara den på 60+ Riksdagsmän eller ett antal medlemmar i detta parti utan man spyr det på grannen, hon som sitter i kassan på Coop, Han som lägger asfalt på vägen, hon som delar ut posten, sjuksköterskan som lägger om ett sår etc.
Jag manar till eftertanke, låt inte missnöje med någons politik bli missnöje till medmänniskorna.
Det intressanta är att SD själva pratade om att man skulle bli riksdagens största parti i detta val och man parade om att man skulle få stöd av mer än 30 % av väljarna. Nu fick man bara stöd av ca hälften så många. Genom att titta på hur det har gått för de högerextrema partierna i våra grannländer får vi en bild över hur det kommer att gå för SD i framtiden. I Danmark ligger Dansk folkeparti en bra bit under det senaste valresultatet och detsamma gäller Fremskrittspartiet i Norge. I Finland har Sannfinländarna tappat mer än 50 % av väljarstödet sedan senaste valet.