• humlan00

    Hur många kg i v35?

    Hur mycket hade ni gått upp v35?

    Jag har gått upp 11kg, är det mycket?

    Går man upp mycket sista veckorna?

  • Svar på tråden Hur många kg i v35?
  • Anonym (25 kg)

    Jag gick upp totalt 25 kg och hade en startvikt på 53 kg. Jag var väldigt sugen på choklad så det gjorde nog sitt men på slutet gick jag upp 1 kg i veckan och en del av det var nog mer vätska. Fick ändå inga bristningar över magen konstigt nog! Gick ned 10 kg inom de första 3 veckorna. All vikt var borta efter ungefär 3 månader.

    Låt dig själv vara gravid och inte oroa dig över vikten.

  • JLES
    Anonym (25 kg) skrev 2018-09-11 21:39:37 följande:

    Jag gick upp totalt 25 kg och hade en startvikt på 53 kg. Jag var väldigt sugen på choklad så det gjorde nog sitt men på slutet gick jag upp 1 kg i veckan och en del av det var nog mer vätska. Fick ändå inga bristningar över magen konstigt nog! Gick ned 10 kg inom de första 3 veckorna. All vikt var borta efter ungefär 3 månader.

    Låt dig själv vara gravid och inte oroa dig över vikten.


    Hehe, lyckost! Har stora bristningar överallt trots bara 3 kg.. :)
  • Anonym (25 kg)
    JLES skrev 2018-09-11 22:08:16 följande:

    Hehe, lyckost! Har stora bristningar överallt trots bara 3 kg.. :)


    Jag var helt säker på att jag skulle få bristningar då min mor fick väldigt mycket, men icke! Fick däremot ett fett åderbråck på ena vaden i månad 3. Ser ut som en slingrande mask som sticker ut under huden. :D
  • Anonym (L)

    Barn 1 startvikt 64 kg slutvikt 84 kg=20kg

    Gick upp ca 1kg i veckan sista 5 veckorna

    Barn 2 precis som ovanstående .

    Barn 3 startvikt 67 kg slutvikt 100kg=33kg

    Jag har även kräkts genom mina graviditeter och inte heller ätit direkt onyttigt. Men av någon anledning så tycker min kropp om att gå upp en heel del typiskt nog. Men har alltid gått ner allt inom ett par månader:)

  • Erla

    I vecka 35 hade jag gått upp 8 kg. Gick upp 9 totalt. Jag hade säkert gått upp mer om jag hade kunnat äta mer normalt, men med sämst aptit och illamående fram till och med vecka 14 och halsbränna så fort jag åt något alls från vecka 20 så var det lite lätt att få i sig rimliga mängder mat. Samlade på mig mycket vätska på slutet så det var väl där de sista kilona hamnade.

  • JLES
    Anonym (Lisa) skrev 2018-09-11 16:49:40 följande:

    Oj vad konstigt.. en graviditet väger ju ca 10kg..

    Är inte nått fel då ni som gått upp så få kg?

    :(


    Nepp, inge fel här. Är överviktig sen innan och då är det supervanligt att man inte går upp så mycket då bebisen tar så mycket av ens resurser att man liksom går plus minus noll. :) Min bebis är över medel enligt TUL och mitt SF är också över medel. :)
  • JLES
    Redbullen skrev 2018-09-11 18:16:06 följande:

    Vad är normalt o gå upp egentligen?

    Mvh


    Beror på! 6 kilo som överviktig, 10-15 kilo som normalviktig och 20 kilo som underviktig ligger rekommendationerna på ungefär! :)
  • LitenAlien

    Jag vet att mina 20 kg i vecka 32 är lite mycket. Men jag levde väldigt ohälsosamt i somras och har ändrat på det nu. Äter bättre och rör på mig mer. Men jag kommer ju gå upp mer eftersom att bebis och allt växer :) men man får absolut inte banta under en graviditet :)

  • JLES
    LitenAlien skrev 2018-09-13 08:18:42 följande:

    Jag vet att mina 20 kg i vecka 32 är lite mycket. Men jag levde väldigt ohälsosamt i somras och har ändrat på det nu. Äter bättre och rör på mig mer. Men jag kommer ju gå upp mer eftersom att bebis och allt växer :) men man får absolut inte banta under en graviditet :)


    Jag säger.. Lev!! Var gravid och oroa dig inte så mycket över vikten.. Bara ännu ett stressmoment när de flesta gravida redan är så nojiga över allt, liksom!! :) Gör bara så gott du kan och sen kan ingen annan begära mer.. :) Vissa går enkelt upp en massa utan att de egentligen äter annorlunda och andra äter sjukt mycket skitmat och går inte upp ett skvatt. Det är helt ok! :)
Svar på tråden Hur många kg i v35?