• jasminenilsson

    Matlagningskurser för barn!

    Hallå i stugan! Jag heter Jasmine Nilsson, är 18 år gammal och bor i södra Sverige. Jag studerar ekonomi och ska i år driva ett uf-företag! Min största passion är matlagning, jag har jobbat i restaurangkök de senaste 2 åren och därifrån kommer min idé till att erbjuda matlagningskurser för barn under det kommande året! 
    Kursen kommer drivas i södra Sverige, närmare bestämt Blekinge men vädjar ändå till alla möjliga intressenter att svara på enkäten nedan, det tar max 30 sekunder och jag skulle verkligen uppskatta det! 
    Tack på förhand, Jasmine Nilsson {#emotions_dlg.flower}
    sv.surveymonkey.com/r/2Q9R2YQ 

  • Svar på tråden Matlagningskurser för barn!
  • Anonym (Nja)

    Kul idé! Vi bor för långt bort men jag hade ändå inte anmält mitt barn. Jag vill gärna att hon hår en matlagningskurs men vegetariskt skulle inte funka. Hon äter mest kött/korv/fisk. Jag tror inte så många barn har vegetariska rätter som favoriter och om man skall väcka deras intresse för matlagning bör man nog börja med de standardrätter de helst äter.

  • Fillibom

    Hej!!

    Tänk bara på om det kanske behövs någon typ av försäkringar. Dina minderåriga kursdeltagare skall ju antagligen hantera både vassa redskap, hett vatten och andra farligheter som kan leda till olyckor. Om jag var du skulle jag prata med min handledare/mentor/lärare om detta (för det har ni va?) Så du inte riskerar att bli skadeståndsskyldig om något barn ex råkar få en kastrull med kokande hett vatten över sig och får kanske ärr som aldrig går bort.

Svar på tråden Matlagningskurser för barn!