Etta skrev 2019-08-12 08:51:15 följande:
Skönt, de har det nog då! Behöver ju heller inte alls bli så, svårt veta hur det slår när det gäller hormoner liksom! En vän till mig fick en depression under graviditeten men som släppte innan förlossning och hon hade inga bekymmer efter förlossningen så handlade nog om graviditetshormoner. Tror mitt problem var lite glappet mellan Mvc och BVC, hade pratat med bm på MVC men var inget som följde med till BVC och eftersom jag själv skämdes och kände mig otacksam så tog jag aldrig upp det. Tyckte inte riktigt symtomen på depression stämde heller , var liksom inte så illa för mig att jag inte orkade ta tag i nåt eller var sängliggande utan mer känslan av att allt var jobbigt och tungt och att jag var orolig. Denna graviditeten känner jag mig mycket mer stabil, så hoppas det ska hålla i sig! Åh, då är det ju jättenära för dig, vad spännande! Jag har Bf 2/10, så sju veckor kvar!
Nä, men vet ju inte alls. Jag tänker att man kanske till viss del man "mota Olle i grind" genom att prata om oron med folk omkring en och själv vara uppmärksam.
Fick du bra hjälp, till slut?
Skönt med stabil och hoppas också att det håller i sig för dig! Du är ju också rätt nära nu, med tanke på hur långt vi har kommit! Trodde aldrig att jag skulle sitta med en jättemage och en vecka kvar till beräknad förlossning!