Vi som blivit gravida efter IVF
gammelpysen skrev 2018-09-15 11:51:12 följande:
Håller helt med vad gäller andra forum. Började läsa lite i en annan ankomstrgupp men det var så mycket tjat om hur fort det gått att jag insåg att det inte var någon idé att stanna kvar. Jag Kan bara tänka mig hur det låter sen när man börjar få symptom. För egen del mår jag illa. Spydde första gången i morse, vecka 7+5. Slocknade direkt när jag kom hem från jobbet igår och maken fick passa upp med juice och knäckebröd. Hade jag inte varit igenom 7 ivf (färsk+frys) hade jag nog också gnällt. Nu är jag bara överlycklig.
hehe ja jag tror inte heller IVFare gnäller lika mkt över sina symptom - så jag skulle också hålla mig borta! (har väl i och för sig lite problem med alla typer av människor som klagar på allt hehe!)
Har själv kräkfobi så vi får ju se hur det går för mig till slut - här ska man härdas minsann!!
roligt att du är överlycklig - har ju läst överallt att illamående är ett jättegott tecken på att babyn mår bra så du får köra det mantrat när det är som värst....
är i v 5 idag så en liten milstolpe har passerat antar jag - känner inga speciella symptom men intalar mig att det är väldigt tidigt - lite ont i magen ibland o så men herregud det kan ju vara vadsomhelst ;)
man blir så glad när människor man haft kontakt med i olika trådar skriver o frågar hur det gått trots att de själva redan är långt framme i sina graviditeter - man blir som brevvänner här ju =)