• Anonym (TS)

Feministiskt initiativ?

Tror ni att partiet hade varit större om det hetat något annat? Jag tror att det är namnet på partiet som får många att inte rösta på dom och att ett namnbyte är avgörande för en riksdagsplats. Jag tycker att dom har en bra syn på vissa saker och tar upp viktiga frågor som andra partier inte gör. Men namnet blir missvisande

• Svar på tråden Feministiskt initiativ?
  • Anonym (Nej)

Nej jag tror inte att en namnändring gör att de får fler röster. Alla partier har några bra punkter men det gör dem inte till bra partier.

• Anonym (TS)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-13 10:41:49 följande:

Nej jag tror inte att en namnändring gör att de får fler röster. Alla partier har några bra punkter men det gör dem inte till bra partier.

Folk kopplar ju automatiskt ihop namnet med feminister och det är väldigt missvisande eftersom fi står för så mycket mer. Fi kämpar för kvinnors rättigheter men även för andra svaga grupper i samhället och minoritetsbefolkning.
  • Anonym (nja)
    Anonym (TS) skrev 2018-09-13 10:48:04 följande:
    Folk kopplar ju automatiskt ihop namnet med feminister och det är väldigt missvisande eftersom fi står för så mycket mer. Fi kämpar för kvinnors rättigheter men även för andra svaga grupper i samhället och minoritetsbefolkning.
    Fast deras fokus är ändå ett feministiskt perspektiv. Att ett parti har andra frågor tar ju inte bort grundsyftet. Det ÄR ett feministiskt parti och det är bra att dom är tydliga med det. Självklart kan ju någon annan starta ett parti med liknande, men lite bredare, fokus.
  • Anonym (Nej)
    SD har andra frågor än invandring. De har en bra syn på äldrevård och skola anser jag men inte gör det dem till ett bra parti bara för att de råkade ha ett par punkter som är bra. Lika med FI de har några bra punkter men i grund och botten precis som Sd är de ett dåligt parti som jag inte vill ha in i riksdagen. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (nja) skrev 2018-09-13 10:50:32 följande:

Fast deras fokus är ändå ett feministiskt perspektiv. Att ett parti har andra frågor tar ju inte bort grundsyftet. Det ÄR ett feministiskt parti och det är bra att dom är tydliga med det. Självklart kan ju någon annan starta ett parti med liknande, men lite bredare, fokus.

Beror ju lite på vad man menar med feministisk. Dom kämpar för kvinnors lika värde men vissa vill ju få dom att framstå som värsta manshatarna
  • Anonym (TS)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-13 11:05:58 följande:

SD har andra frågor än invandring. De har en bra syn på äldrevård och skola anser jag men inte gör det dem till ett bra parti bara för att de råkade ha ett par punkter som är bra. Lika med FI de har några bra punkter men i grund och botten precis som Sd är de ett dåligt parti som jag inte vill ha in i riksdagen. 

Fast det finns inget annat parti som tar upp människors lika värde så det finns heller inget alternativ
  • Anonym (Anna)

Det finns en anledning till varför de fick 0.4 % av rösterna. En nästan 90% nedgång från förra åtets valresultat.

• Anonym (Nej)
    Anonym (TS) skrev 2018-09-13 11:17:47 följande:
    Fast det finns inget annat parti som tar upp människors lika värde så det finns heller inget alternativ
    Fast FI har ju inte precis framställt sig som att de är för människors lika värde... Och de flesta partiet tar ändå upp människors lika värde fast på olika sätt just för att de har olika sätt de vill styra landet på. Alla sätt passar inte alla. 

Sedan, har du svårt att låta rösterna säga sitt? Hade de vart ett parti som folk tror på och tycker är bra så hade de fått fler röster. Hade partiet haft en verklighetsförankrad politik så hade de haft fler röster och till och med en plats i riksdagen.
  • Bjoer
    Vilket är deras problem. De säger sig vara ett feministiskt parti med den inriktningen utan andra politiska inriktningar men egentligen är de vänsterpartiet med en skvätt radikalfeminism.

Hade de hållt sig till (vettiga) jämställdhetsfrågor hade de kunnat få många fler röster.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-13 11:23:52 följande:

Fast FI har ju inte precis framställt sig som att de är för människors lika värde... Och de flesta partiet tar ändå upp människors lika värde fast på olika sätt just för att de har olika sätt de vill styra landet på. Alla sätt passar inte alla. 

Sedan, har du svårt att låta rösterna säga sitt? Hade de vart ett parti som folk tror på och tycker är bra så hade de fått fler röster. Hade partiet haft en verklighetsförankrad politik så hade de haft fler röster och till och med en plats i riksdagen.

Nej dom andra partierna tar inte människors lika värde. Dom är duktiga på att prata men menar inget seriöst med det. Jag tycker fi tar upp människors lika värde och det fanns en mening med att den bildades. Staten diskriminerade soraya Post och hennes familj. Och på vilket sätt tycker du inte att dom framställt allas lika värde? Och varför tycker du inte att dom har en verklighetsföränkrad politik?
Svar på tråden Feministiskt initiativ?