• Anonym (TS)

Feministiskt initiativ?

Tror ni att partiet hade varit större om det hetat något annat? Jag tror att det är namnet på partiet som får många att inte rösta på dom och att ett namnbyte är avgörande för en riksdagsplats. Jag tycker att dom har en bra syn på vissa saker och tar upp viktiga frågor som andra partier inte gör. Men namnet blir missvisande

• Svar på tråden Feministiskt initiativ?
  • Anonym (TS)
    Bjoer skrev 2018-09-13 11:25:56 följande:

Vilket är deras problem. De säger sig vara ett feministiskt parti med den inriktningen utan andra politiska inriktningar men egentligen är de vänsterpartiet med en skvätt radikalfeminism.

Hade de hållt sig till (vettiga) jämställdhetsfrågor hade de kunnat få många fler röster.

Dom har andra politiska intriktningar men mest fokus kanske ligger mest på kvinnors rättigheter men jag gillar dom andra intiktningarna dom har också. Vilka jämställdhetsfrågor är det som inte är vettiga? Jag gillar dom främst för att dom kämpar för svaga grupper i samhällets rättigheter. Tycker Post är väldigt duktig och gör ett bra jobb inom eu kommisionen och eu har ju inte direkt skadats av Fi:s inflytande.
  • Anonym (kvinna, ej feminist)

Namnet gör varken till eller från. F! är ett totalt verklighetsfrånvänt parti bestående mest av övre medelklassfeminister, kompletta med silverskedar och allt. De är avslöjade för länge sedan och det syns nu i opinionssiffrorna. 

• Anonym (hmmm)
    Anonym (Nej) skrev 2018-09-13 11:05:58 följande:
    SD har andra frågor än invandring. De har en bra syn på äldrevård och skola anser jag men inte gör det dem till ett bra parti bara för att de råkade ha ett par punkter som är bra. Lika med FI de har några bra punkter men i grund och botten precis som Sd är de ett dåligt parti som jag inte vill ha in i riksdagen. 
    Njae.. att säga att man har en bra syn är inte samma som att ha det, när det kommer till omröstningar har SD röstat mot förbättringar för pensionärer.

Handling inte ord avgör var ett parti står
  • Anonym (TS)
    Anonym (kvinna, ej feminist) skrev 2018-09-13 14:05:33 följande:

Namnet gör varken till eller från. F! är ett totalt verklighetsfrånvänt parti bestående mest av övre medelklassfeminister, kompletta med silverskedar och allt. De är avslöjade för länge sedan och det syns nu i opinionssiffrorna. 

Förklara varför fi skulle va verklighetsfrånvänt?
    Anonym (TS) skrev 2018-09-13 15:40:40 följande:
    Förklara varför fi skulle va verklighetsfrånvänt?
    Därför att de dels lobbar för ickefrågor(som "jämställd plogning"), dels därför att de exempelvis vill öppna gränserna, men kör med "men det är väl ointressant vad det kostar" samtidigt. De lever i en fantasivärld.
  • Anonym (TS)
    Anonym (kvinna, ej feminist) skrev 2018-09-13 15:58:03 följande:

Därför att de dels lobbar för ickefrågor(som "jämställd plogning"), dels därför att de exempelvis vill öppna gränserna, men kör med "men det är väl ointressant vad det kostar" samtidigt. De lever i en fantasivärld.

Gränserna är ju redan mer eller mindre öppna
    Anonym (TS) skrev 2018-09-13 16:05:53 följande:
    Gränserna är ju redan mer eller mindre öppna
    Det har du rätt i, så där ser du hur extremt världsfrånvänt F! är när vad vi har idag är en piss i Nissan mot deras utopia.
  • Anonym (TS)
    Anonym (kvinna, ej feminist) skrev 2018-09-13 16:59:03 följande:

Det har du rätt i, så där ser du hur extremt världsfrånvänt F! är när vad vi har idag är en piss i Nissan mot deras utopia.

Kanske när det gäller vissa saker men dom är väldigt kunniga om andra saker som ingen annan i något parti är.
    Anonym (TS) skrev 2018-09-13 17:01:32 följande:
    Kanske när det gäller vissa saker men dom är väldigt kunniga om andra saker som ingen annan i något parti är.
    Där håller jag inte med. Alls. När till och med extremfeminazis som Lady Dahmer övergett F! så har de helt spelat ut sin roll.
  • KlunsSmurfen
    Anonym (TS) skrev 2018-09-13 10:48:04 följande:
    Folk kopplar ju automatiskt ihop namnet med feminister och det är väldigt missvisande eftersom fi står för så mycket mer. Fi kämpar för kvinnors rättigheter men även för andra svaga grupper i samhället och minoritetsbefolkning.
    I grund och botten är det ett vänsterfeministiskt parti.

läs mitt andra inlägg så slipper jag skriva om det.
    www.familjeliv.se/forum/thread/79047006-varfor-ar-feminister-sa-arga/2

jag gnällde på genustramset i ett annat inlägg
    www.familjeliv.se/forum/thread/79028265-kan-ni-sluta-anvanda-hen/19

"Fi kämpar för kvinnors rättigheter men även för andra svaga grupper i samhället och minoritetsbefolkning."

Allt de gör kanske inte är dåligt men de är helt inkompetenta när det kommer till deras jämställdhetspolitik och orsakerna bakom samhällsproblem.
Svar på tråden Feministiskt initiativ?