• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Pro life & vegan)
    molly50 skrev 2023-03-29 21:36:03 följande:
    Men om du vill diskutera djurrättsfrågor så kanske du ska starta en egen tråd om det?
    Det är inte vad denna tråden handlar om.

Snarare är det ett försök att förklara min position  vad gäller aborter med hjälp av just djuretikfrågan, bla eftersom min position vad gäller aborter nästa alltid missförstås, och jag får bemöta ett "inslående av öppna dörrar", och förklara.

Dessutom är frågorna i grund och botten faktiskt extremt parallella och lika. En 3:e parallell fråga är att säga nej till att bära vapen. Anledningen till att jag sökte, och fick, vapenfri placering är ju precis exakt den samma som till min inställning i både djurfrågan och abortfrågan.

Jag startar gärna djurrättstrådar. Vet du om man kan starta en tråd med anonym signatur eller om man som TS alltid måste ha namn?

• molly50
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-03-31 12:01:20 följande:

Snarare är det ett försök att förklara min position  vad gäller aborter med hjälp av just djuretikfrågan, bla eftersom min position vad gäller aborter nästa alltid missförstås, och jag får bemöta ett "inslående av öppna dörrar", och förklara.

Dessutom är frågorna i grund och botten faktiskt extremt parallella och lika. En 3:e parallell fråga är att säga nej till att bära vapen. Anledningen till att jag sökte, och fick, vapenfri placering är ju precis exakt den samma som till min inställning i både djurfrågan och abortfrågan.

Jag startar gärna djurrättstrådar. Vet du om man kan starta en tråd med anonym signatur eller om man som TS alltid måste ha namn?

Vi får väl enas om att vara oeniga där.

Du kan starta trådar som anonym.
    Men då får du nog starta den i känsliga rummet. 
  • Anonym (Pro life & vegan)
    molly50 skrev 2023-03-31 16:03:07 följande:
    Vi får väl enas om att vara oeniga där.

Du kan starta trådar som anonym.
    Men då får du nog starta den i känsliga rummet. 
    Aha- Det är bara där man kan starta anonymt alltså. Saken är den att även om jag brukar stå för mina åsikter kan det finnas närstående som inte gillar att jag deltar i diverse nätdebatter som jag gör.
  • molly50
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-03-31 17:51:36 följande:
    Aha- Det är bara där man kan starta anonymt alltså. Saken är den att även om jag brukar stå för mina åsikter kan det finnas närstående som inte gillar att jag deltar i diverse nätdebatter som jag gör.
    Jag tror det,i alla fall.
    Där kan du också välja om man ska få möjligheten att svara anonymt. 
  • Anonym (Aborter)
    molly50 skrev 2023-03-26 14:37:06 följande:
    Och det gör också de allra flesta kvinnor.
    Du däremot verkar inte respektera trådens ämne utan fortsätter tjafsa om penisstorlek.
    Som sagt,vill du diskutera det så får du starta en egen tråd om det.
    Jag kommer inte att besvara dina kommentarer som handlar om det i fortsättningen då tråden inte handlar om det.
    Jag gör jämförelse med hur andra saker ser ut. 
    Att liknade saker kan uppfattas annorlunda för andra saker som berör andras kroppar.
    Att exempelvis inga kvinnor säger att de inte ska få kommentera männens exempelvis penisar för det är männens kroppar.
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Mind your own) skrev 2023-03-28 20:37:29 följande:

Kvinnan ska självklart ha rätt att göra en abort. Sen kan folk tycka bäst de vill. Vill man inte göra en abort, låt då bli. 

Det är långt värre med alla barn som växer upp med kassa föräldrar och till och med är oönskade av sina föräldrar. Jag jobbar med utsatta barn och önskar fan ibland att det gick att tvångssterilisera vissa föräldrar. Det är lätt att värna embryon tydligen men redan levande barn är det svårare att värna om.  Börja ställa upp för alla barn i Sverige som inte kan bo hemma och kontakta era kommuner och erbjud er att bli familjehem. En bra början innan man tar bort aborträtten för kvinnor och flickor.

Vi lever i ett modernt samhälle där man inte enbart får göra som man vill utan blir påverkas av lagar och regler
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Mind your own) skrev 2023-03-28 20:37:29 följande:

Kvinnan ska självklart ha rätt att göra en abort. Sen kan folk tycka bäst de vill. Vill man inte göra en abort, låt då bli. 

Det är långt värre med alla barn som växer upp med kassa föräldrar och till och med är oönskade av sina föräldrar. Jag jobbar med utsatta barn och önskar fan ibland att det gick att tvångssterilisera vissa föräldrar. Det är lätt att värna embryon tydligen men redan levande barn är det svårare att värna om.  Börja ställa upp för alla barn i Sverige som inte kan bo hemma och kontakta era kommuner och erbjud er att bli familjehem. En bra början innan man tar bort aborträtten för kvinnor och flickor.

Finns ingen rättighet som kvinna att få barn.
    Det handlar om skattebetalarnas pengar. 
  • Anonym (Aborter)
    molly50 skrev 2023-03-28 13:48:28 följande:
    Absolut går det att leva utan sex. För dig. 
    Men för andra så är det kanske svårt.
    Då får man åtminstone försöka se till att skydda sig om man absolut inte vill ha barn.
    Eller avstå från penetrerande sex.
    Då ahr man gjort det man kan.,
    Att tvinga någon annan att genomgå en graviditet och förlossning mot sin vilja är inte heller ok,tycker jag.
    Många kvinnor säger själva att sex är inget behov till männen... 
    Så sex är en en mänsklig rättighet? 
  • nihka

För att abortmotståndare får gärna själva låta bli att göra abort, men deras åsikter ska inte låta dem bestämma över hur andra gör med sina kroppar.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Aborter)

Om det enbart skulle handla om att få bestämma över sina kroppar vid aborter, då hade män kunnat välja också att bli gravida och födda. 
    Hel del kvinnor snackar om att eftersom män inte kan bli gravida så ska de inte heller få gå igenom en graviditet mot sin vilja. 
    Med den logiken så är det diskriminering som ligger bakom varför kvinnor kan få välja att bli gravida men inte männen och därför ska förlossningskliniker stängas ned. 

Det är ju biologiska orsaker som människorna inye kan påverka. 

Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?