• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-04-15 17:48:47 följande:
    Då med din logik så borde barnet ha namn och personnummer innan kvinnan fött barnet och om hon får missfall skulle hon åtalas för vållande till annans död, dråp eller mord.
    Missfall behöver inte vara något som kvinnan bidrog till utan att det kan bli det av sig själv. 
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-15 23:27:33 följande:
    Missfall behöver inte vara något som kvinnan bidrog till utan att det kan bli det av sig själv. 
    Visst. Men om varje missfall utreds noga kan man säkert komma fram i en rad fall att det egna beteendet kan ses som åtminstone bidragande. Om fostret ska klassas som ett barn bör det också ha fullständiga rättigheter och det finns inga födda barn som bara mystiskt dör i föräldrarnas vård utan utredning. Och om abort skulle förbjudas kan jag garantera att andelen "överlagda mord" skulle öka. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-04-16 04:31:43 följande:
    Visst. Men om varje missfall utreds noga kan man säkert komma fram i en rad fall att det egna beteendet kan ses som åtminstone bidragande. Om fostret ska klassas som ett barn bör det också ha fullständiga rättigheter och det finns inga födda barn som bara mystiskt dör i föräldrarnas vård utan utredning. Och om abort skulle förbjudas kan jag garantera att andelen "överlagda mord" skulle öka. 
    Och om det ska handla om kvinnors kroppar då borde även det som kommer ut kvinnors kroppar(bebisar) vara en del av deras kropp och kvinnorna skulle få göra vad de vill med barnet. 
  • Anonym (Aborter)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-17 11:11:56 följande:
    Och om det ska handla om kvinnors kroppar då borde även det som kommer ut kvinnors kroppar(bebisar) vara en del av deras kropp och kvinnorna skulle få göra vad de vill med barnet. 
    Det skulle då... 
  • Anonym (Aborter)
    Och då är det okej om hypotetiskt något land skulle införa att man blir först en människa med rättigheter vid 18 års ålder? 
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-04-15 17:54:04 följande:
    Det är fortfarande kvinnans kropp.
    Och "eftersom det är en del av kvinnans kropp" då skulle inte män få bli föräldrer. 
    Det handlar då ju bara om en kvinnas kropp och man blir inte föräldrer efter man haft sex med någon. 

Även de som snackar om fri aborter anser det är en människa vid ett stadie.
    Samt de flesta kvinnor tycker det är okej med hur deras sexuella attraktioner ser ut som är ett resultat över hur fortplantning ser ut
  • Anonym (Aborter)
    Då hade man kunnat bestämmt av att sex ska fördelas rättvist mellan könen då biologi ska man inte gå efter. 
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-17 11:11:56 följande:
    När fostret anses livsdugligt är det inte längre kvinnans beslut.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-17 11:34:06 följande:
    Och "eftersom det är en del av kvinnans kropp" då skulle inte män få bli föräldrer. 
    Det handlar då ju bara om en kvinnas kropp och man blir inte föräldrer efter man haft sex med någon. 

Även de som snackar om fri aborter anser det är en människa vid ett stadie.
    Samt de flesta kvinnor tycker det är okej med hur deras sexuella attraktioner ser ut som är ett resultat över hur fortplantning ser ut
    Klart män kan bli pappor, men de kan inte bli gravida.
  • nihka
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-17 11:35:23 följande:
    Då hade man kunnat bestämmt av att sex ska fördelas rättvist mellan könen då biologi ska man inte gå efter. 
    Vill du bli rättvist uppdelad mellan män och kvinnor?
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?