• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Fuling)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-04-17 11:35:23 följande:
    Då hade man kunnat bestämmt av att sex ska fördelas rättvist mellan könen då biologi ska man inte gå efter. 

Ah, där visade du vad som egentligen driver dig, bitterhet mot kvinnor

Du bryr dig inte om liv, du vill att lösaktiga kvinnor skall bli straffade för sina synder. 

Kan försäkra dig att alla läkare som har sett resultat av illegala aborter är för fria aborter.

• Anonym (SJ)

Tycker inte att argumentet "det går mot naturen" håller. Det medta vi gör idag är emot naturen. Inte så naturligt med sjukhus, bilar, mycket av den mat vi ter innehller inte s naturliga ingredienser. 

Jag förstår inte abortmotståndare för att vissa barn skulle få ett rent helvete om dom kom till världen. 
    Tex. barn till tunga missbrukare, barn till dom som verkligen inte vill ha barn, barn som har föräldrar som inte klarar av att uppfostra, barn som det visar sig att dom har allvarliga sjukdomar som man sett på ultraljud. 

• Anonym (Aborter)
    Anonym (Fuling) skrev 2023-04-17 23:20:16 följande:

Du bryr dig inte om liv, du vill att lösaktiga kvinnor skall bli straffade för sina synder. 

Kan försäkra dig att alla läkare som har sett resultat av illegala aborter är för fria aborter.

Det var ett exempel på om man skulle bryta då också mot biologin för att det ska vara lika mellan könen.
    Att hel del kvinnor snackar om att det skulle vara orättvist för män slipper graviditeter och därför ska de slippa något mot sin vilja. 
  • Anonym (Aborter)

Då borde det handla om bitterhet mot männe när kvinnor snackar om diskriminering för männen slipper graviditeter.
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-04-17 23:08:31 följande:
    Vill du bli rättvist uppdelad mellan män och kvinnor?
    Vill du bli rättvist uppdelad mellan könen för att aborter ska få äga rum?
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-04-17 23:04:04 följande:
    När fostret anses livsdugligt är det inte längre kvinnans beslut.
    Och då erkänner man ju att det som finns där är inte del av kvinnas kropp redan från början. 
    Något som är en del av kvinnans kropp kan inte helt plötsligt tillhöra någon annans kropp när den är kvar i kvinnans kropp
  • Anonym (Aborter)
    nihka skrev 2023-04-17 23:07:12 följande:
    Klart män kan bli pappor, men de kan inte bli gravida.
    Och om det handlar om kvinnas kropp så är det kvinnans kropp oavsett hur fostret har utvecklats. 
  • Anonym (Aborter)

Jag bryr mig visst om liv men jag tar upp olika exempel på när kvinnor tycker det inte ska fördelas rättvist, när det handlar om till deras nackdel. 
  • Anonym (Aborter)
    Hel del personer kan tänka sig att de ska ha det bättre än andra sexuellt utan att de själva ska ha sex med vem som helst först. 
  • Anonym (Aborter)
    Allstå exempelvis tycker hel del kvinnor att orgasmer vid sex ska fördelas rättvist när det missgynnas dom utan att det ska fördelas rättvist till alla människor. 
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?