• Anonym (..)

Varför anses det så illa att vara emot abort?

Aldrig har väl något i modern tid irriterat folk så mycket som abortmotsånd. Vad är det för fel att tycka att abort är mord? Som det på sätt och vis är.. även ett embryo är en levande varelse. Nu är jag kvinna och har själv gjort abort och jag blev abortmotståndare efter aborten. Ännu värre irritation och debatter skapar det när män är emot aborter. Varför bryr sig folk så mycket om vad andra tycker? Man går emot naturen när man gör abort

• Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?
  • Anonym (Aborter)

Det är hyckleri att snacka om kvinnohat när det snarare är de som har sex som är cyniska. 
    Jag har inte sagt att sex är ingen rättighet och sedan ska andra finansera mitt sexliv.
    Så det är bara skitsnack. 

• Anonym (Aborter)
    RebeckaZ70 skrev 2023-05-02 13:49:54 följande:

Jag är inte glad över att det sker så många abortwr men är helt främmande för ett förbud, varken i Sverige eller mitt nya hemland. Det är något som kvinnorna i fråga måste få avgöra själva.

Ingen får bestämma över sin kropp. 
    Med din logik så kan man säga att kvinnorna valde bli gravid och nu vill de att samhället ska betala för deras aborter. 

Att det skulle vara något som kvinnorna helt bestämma är inte rimligt. 
    Då måste de själva ta ansvar för aborter och det skulle inte ha något med samhällets uppgifter. 
    Det finns inget annat där man får helt bestämma själv och skattepengar finanserar något.
  • Anonym (Aborter)

Jag är inte glad över att det sker så många abortwr men är helt främmande för ett förbud, varken i Sverige eller mitt nya hemland. Det är något som kvinnorna i fråga måste få avgöra själva.

Bestämma själv ska vara då något som man själv tar ansvar för. 
  • Anonym (Aborter)

Ta ett exempel på där kvinnor betalar skatter och där de inte får säga något när det rör männen? 
  • Anonym (Aborter)

Så du tycker det är okej om du hypotetiskt skulle behöva ge mig 5000 kronor men sedan får du inte ha något att säga om det? 
  • Anonym (Aborter)

Finns absolut inget som många kvinnor säger att de inte får tycka något om något som kvinnor måste betala skattepengar för och det rör männen. 
  • Anonym (Pro life & vegan)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-03 18:05:41 följande:
    Finns absolut inget som många kvinnor säger att de inte får tycka något om något som kvinnor måste betala skattepengar för och det rör männen. 
    Rätt noterat.
  • Anonym (Fuling)
    Anonym (Aborter) skrev 2023-05-03 18:01:05 följande:
    Ingen får bestämma över sin kropp. 
    Med din logik så kan man säga att kvinnorna valde bli gravid och nu vill de att samhället ska betala för deras aborter. 

Att det skulle vara något som kvinnorna helt bestämma är inte rimligt. 
    Då måste de själva ta ansvar för aborter och det skulle inte ha något med samhällets uppgifter. 
    Det finns inget annat där man får helt bestämma själv och skattepengar finanserar något.

Så om du råkar bli påkörd eftersom du tittade på din telefon istället för att se dig för så får du skylla dig själv? Ergo, samhället skall inte ta ansvar för din bristande uppmärksamhet.

På något sätt så kryper din bitterhet mot kvinnor in i alla argument

• Anonym (Pro life & vegan)
    Anonym (Fuling) skrev 2023-05-04 09:20:38 följande:

Så om du råkar bli påkörd eftersom du tittade på din telefon istället för att se dig för så får du skylla dig själv? Ergo, samhället skall inte ta ansvar för din bristande uppmärksamhet.

På något sätt så kryper din bitterhet mot kvinnor in i alla argument

Det finns en principiell skillnad. I ett abortfall finns också en 3:e part - nämligen fostret.
  • Anonym (Fuling)
    Anonym (Pro life & vegan) skrev 2023-05-04 10:37:30 följande:
    Det finns en principiell skillnad. I ett abortfall finns också en 3:e part - nämligen fostret.
    Och det är där den springande punkten är.
    När är fostret ett liv?
    När är det en människa?
    Är alla liv lika mycket värda?
Svar på tråden Varför anses det så illa att vara emot abort?