Inlägg från: Anonym (MA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MA)

Vill behålla barnet

Jag tycker att en del av er är hemska faktiskt. TS är en människa som oss alla, vi gör alla misstag och kan fatta beslut som sen visar sig vara mindre bra med facit i hand. Ni som är så kategoriska och dömande, har ni aldrig gjort några misstag??? Eller är ni så duktiga och perfekta att ni tror att ni aldrig skulle kunna göra ett misstag av den digniteten? Vi vet inte hur det gick till när TS gick med på att vara surrogat, även om ingen har stått med en pistol riktad mot hennes panna kan hon ha utsatts för övertalning eller mer subtila påtryckningar. Kanske är det hennes bästa vän som hon har svårt att säga nej till? Vi har ingen aning. Och i vilket fall som helst så är det oväsentligt för hon har en ovillkorlig och självklar rätt till att bestämma över sin egen kropp. Att säga att hon inte skulle få eller inte borde ändra sig är som att säga att en kvinna som initialt samtycker till sex inte ska få ändra sig när det inte känns bra längre bara för att hon först sa ja. Är det så då också att om man "har gett sig in i leken så får man leken tåla" eller hur det nu var någon uttryckte det?? Ni tycker alltså på allvar att hon borde gå sex månader till med barnen i magen med alla psykiska och fysiska påfrestningar det innebär när hon redan nu mår så här dåligt för att hålla något slags "avtal". Ni skuldbelägger henne för att inte ha förutsett att det skulle kunna bli så här men vadå, de som fick henne att göra det här borde inte de vara MINST lika skyldiga att tänka igenom innan och förutse att det skulle kunna hända??? DE borde ha insett att det här var en risk de tog när de valde att nyttja en annan människas kropp! Det är en fruktansvärd situation de alla hamnat i men TS har inga som helst skyldigheter vare sig moraliska eller juridiska. Hon ska absolut inte betala några pengar. Det är tråkigt att paret förlorar pengar men de har ingen som helst bestämmanderätt över eller rättighet till TS kropp vilket borde vara självklart. Väljer de då att låta henne bära en graviditet så har de därför tagit en risk som de själva måste stå för, vare sig TS väljer abort eller att behålla barnen.

• Anonym (MA)

En tanke till TS om du fortfarande läser. Väljer du att behålla barnen tror jag det bästa är att det här är en vetskap som barnen växer upp med. Barn är väldigt accepterande och det blir naturligt för dem om de "alltid har vetat". Om de inte får reda på det förrän de är äldre är nog risken större att det kommer att kännas som en chock eller ett svek. Kanske kan man börja när de är riktigt små med att säga nått i stil med att när ni kom till mig så var det först tänkt att ni bara skulle växa i min mage, men jag började älska er så mycket redan innan ni var födda så jag kunde inte lämna bort er. Och sen anpassa efter barnets ålder och frågor. Var tydlig med tidigt att det finns en annan kvinna som ägget kommer ifrån och att om de vill så kan de när de är äldre kanske välja att träffa henne. Situationen är så olycklig för alla parter att det enda man kan göra nu är någon slags "damage control". Känn efter i ditt hjärta vad som känns bäst för dig. All lycka och styrka till dig oavsett hur du väljer att göra <3

• Anonym (MA)
    Anonym (Stjäla ett barn) skrev 2018-09-30 10:15:50 följande:
    Jag börjar misstänka att du planerat detta hela tiden då du ångrat dig så tidigt. Är det så att ditt genetiska material inte är så bra? Blir dina egna barn sjuka? Svagbegåvade? Kanske är du till och med så ytlig att du tycker att duna egna barn är tjocka eller fula?

Är det så att väninnan är smart, vacker och framgångsrik och att du därför hellre får hennes barn än dina egna?

En slug och mycket grym plan för att få bättre och finare barn?
    Men herregud vad är detta för en sjuk kommentar?
  • Anonym (MA)
    Anonym (Ånger) skrev 2018-10-25 12:55:41 följande:

Jag behöll barnen.

Tycker du gör helt rätt <3
  • Anonym (MA)
    Anonym (Stjäla ett barn) skrev 2018-10-25 18:34:52 följande:
    Ge dom barnen eller pengarna dom lagt ut för att tillverka dom. Du hade inte haft barnen om inte paret betalt förd om.

Du är så oärlig det bara går. Lurar ett par på massor med pengar OCH deras barn. När detta kommer ut så kommer ingen våga köpa något av dig för du för då behåller du både varan och pengarna. Och ingen kommer låta sina barn leka hos er för vem vet vilket barn du snor nästa gång..
    Barn är inga handelsvaror! Det är just därför sådana här arrangemang är så extremt olämpliga, och just därför hon aldrig ska behöva bli bunden av ett "avtal" i en sådan här situation
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-26 12:29:31 följande:
    Om paret vill anmäla ts för kidnappning av barnen så har dem all rätt att göra det. Åklagaren tar beslut om det ska gå till åtal.
    TS kommer att ha enskild vårdnad. Hon kan därför inte anses ha kidnappat barnen för hon är juridiskt deras enda förälder
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 18:28:08 följande:
    Så du tycker det är helt rätt att ta någon annans befruktade ägg och sedan behålla barnet?

Ja, paret har också gjort fel men det ger inte ts rätt att kidnappa deras efterlängtade barn. Två barn de har betalat mycket pengar och tid för att få.
    I en olycklig situation tror jag att det är bästa lösningen ja. Att tvinga en kvinna som  redan nu mår psykiskt dåligt att bära på en tvillinggraviditet i ytterligare 6 månader, med alla påfrestningar det innebär, för att sen tvingas lämna bort barnen är inget alternativ.
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 19:00:37 följande:
    Både adoption, insemnation och ivf är köpta barn. Så här det alltod varit och kommer troligen aldrig ändras.
    Vid IVF och insemination utnyttjar man inte någon annans kropp för att bära fram graviditeten. Det är nyttjandet av en annans kropp som är problemet, inte att man betalar för hjälp att bli gravid
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 19:01:36 följande:
    Fast det är fortfarande inte hennes barn. Inte hennes ägg.
    Juridiskt saknar det betydelse att äggen kommer från en annan kvinna. Juridiskt räknas de som hennes barn och hon kommer därför aldrig bli fälld för kidnappning
  • Anonym (MA)
    Tiina87 skrev 2018-10-27 19:29:09 följande:
    För ska en anmälan upprättas, den ska sedan utredas, åklagaren ska besluta om åtal och sedan ska rätten besluta om fällande dom eller inte.
    Hon kommer aldrig att bli åtalad eller dömd för det hon gör är inte olagligt. Hon är den juridiska föräldern. Punkt slut. Hon kan lika lite bli dömd för kidnappning som en kvinna som blivit gravid genom insemination av donerade spermier
Svar på tråden Vill behålla barnet